פרשת מקץ - ויוסף הוא השליט על הארץ הוא המשביר לכל עם הארץ...מהות, ענינו אופן ההנהגה, מהות אישית המביאה לידי הנהגה ציבורית. יוסף זכה לתכלית הביטול, בשלמות כראוי. בן פורת יוסף בן פורת עלי עין. יוסף לא שלטא ביה עינא (יוסף לא שולט בו עין הרע). הדרך להגיע למצב דלא שלט ביה עינא, הינה ע"י ביטול כראוי. ביטול אין כוונתו ביטול לשם ביטול, הכוונה התמקדות באחד החשוב, המביאה ממילא לביטול הלא חשוב, האחר. ביוסף היה ביטול כראוי, ביוסף לא הייתה ראיה חיצונית הסתכלות דרך העולם הזה. ביטול ההסתכלות החיצונית, הצמדות לראיה הפנימית...