ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
עבור לדף >> 1 2 3 4 5 6 7 ...8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על הערכה עצמית נמוכה...
תקציר⬅ ... המאוהב בעצמו "נרקיסי", כתרגום לשם תואר הלועזי "נרקיסיסט" (בעברית מופיעות לא פעם הצורות המשובשות "נרקסיזם", "נרקסיסט"). תוכן עניינים: 1 מאפיינים 2 נרקיסיזם גרנדיוזי ופגיע 3 נרקיסיזם שניוני 4 ביקורת מאפיינים: ביחס לעצמם, אנשים הסובלים מהפרעת אישיות נרקיסיסטית הם בעלי הערכה עצמית גבוהה ושאפתנות חסרת גבולות. הם מרגישים כאישיות חשובה וראויה להערצה, ולרוב מפריזים בתיאור הישגיהם ומאמינים כי הם מיוחדים במינם. ביחס לזולת, הם מאופיינים בזלזול באחרים ובהישגיהם, באנוכיות, בחוסר אמפתיה לזולת, ביהירות, בשתלטנות, ובניצול הזולת לצורך קידום שאיפות אישיות. כמו בהפרעות אישיות רבות, רמה מסוימת של נרקיסיזם עשויה ... ואהבה עצמית. התנהגות מעין זו מעידה על חוסר נכונות לתרום לאחר או להיות קשוב לסביבה. מעריכים כי הנרקיסיזם הוא מנגנון הגנה פסיכולוגי הבא להגן על ערכו ושלמותו של האגו מפני איומים מבחוץ. ההתנהגות הנרקיסיסטית מפצה על חסכים שונים ורגשי נחיתות ויכולה לפצות על רגשי כישלון והערכה עצמית שלילית. הנרקיסיסט מחליף את הרגשת הדכדוך במצב רוח מרומם והרגשת גאווה. כאשר אדם לוקה בדיכאון ונזקק לטיפול פסיכיאטרי בו הוא מאובחן כסובל מהפרעת אישיות נרקיסיסטית, סביר להניח כי ההערכת העצמית שלו תהיה נמוכה במיוחד, בניגוד לתפישה של נרקיסיסטים כנהנים, או מציגים, הערכה עצמית גבוהה במיוחד. במישור היחסים בין בני זוג יכולה התנהגות נרקיסיסטית להוות מכשול, שכן הנרקיסיסט מתקשה להעניק מעצמו לאחר ועם זאת דורש תשומת לב מרובה. הגדרה על פי DSM: תבנית מתפשטת של העצמה עצמית (בדמיון או בהתנהגות), של צורך בהערצה ושל חוסר אמפתיה (הזדהות רגשית), המתחילה בסוגים שונים בשלבי הבגרות המוקדמים ומכילה חמישה (או יותר) ... נרקיסיסטית (סוגים אלו לא מופיעים במדריכי האבחנות הפסיכיאטריים הרשמיים) : נרקיסיזם ממאיר או נרקיסיזם גרנדיוזי - שילוב של הפרעת אישיות נרקיסיסטית, אנטי - סוציאלית וסדיסטית או היסטריונית. נרקיסיזם פגיע - שילוב של הפרעת אישיות נרקיסיסטית עם הפרעת אישיות נמנעת, מופנמות, דימוי עצמי נמוך ונטייה לדיכאון. נרקיסיזם שניוני: וריאציה לתופעת הנרקיסיזם היא "נרקיסיזם שניוני" (secondary narcissism). ההערצה לדמות ה"אני" מתנפצת מול "אני" מרוקן, חסר הערכה עצמית. כתחליף תאומץ דמות נערצת, בעלת תכונות בולטות של יופי, כוח, כשרון והצלחה, אשר תספק "אני משני" שיהיה מושא לסגידה והערצה, עד כדי אימוץ כתחליף ל"אני" המקורי או התבטלות ה"אני" המקורי בפני דמות זו. לעתים חווים זמרים, שחקנים וספורטאים תופעות של סגידה קיצונית, עד כדי סיכון חייהם על ידי מעריצים, המסרבים לפעמים להאמין שאליליהם הם אנשים ... בלתי סתגלניות, שאף עלולות להסב לו נזקים קשים שבחלקם אף עלולים להיות בלתי הפיכים. זאת בשל קיומן של הטיית אישור ונבואה המגשימה את עצמה בקרב הפסיכיאטרים המטפלים, המצפים שהמטופל יפגין התנהגויות הנכללות ברשימת תשעה המאפיינים שברשימה למעלה. נזק טיפולי נוסף עלול להיגרם לדימוי העצמי של המטופל נשוא האבחנה ולפגיעה בהערכתו העצמית. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ולמה? הטיפול ב - NLP ודמיון מודרך מתאים לכל מי שמבקש לעשות שינוי בחייו במגוון רחב של נושאים. הטיפול מאפשר העצמה ושיפור באיכות החיים. שינוי בתחומים נקודתיים, אישיים או מקצועיים הגשמה עצמית, שיפור הדימוי העצמי, שחרור מחרדות, פוביות, אובססיות, תלות, התמכרות דפוסים, התנהגויות ואמונות מגבילות. כמו גם, מאפשר הטיפול ב - NLP ודמיון מודרך, שחרור מתקיעות בכל התחומים שיפור התקשורת האישית והבינאישית, מציאת ושיפור זוגיות, העצמה אישית בעיות בריאות (מיגרנות, אלרגיות, מחלות קשות) שחרור מטראומות בכל התחומים והגשמת יעדים ומטרות. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מאבקי כוח, כעסים ומתח (וכמובן שהילד לומד להעניש אותנו בחזרה, דרך ההתנהגות השלילית). - זו תקופה שעוברת. גיל המרד יכול להמשך עד גיל 4 (לערך) ויש להיות ערוכים לכך עם הרבה סבלנות וסובלנות. לסיכום: התנהגות היא דבר נלמד! לנו, ההורים יש השפעה מכרעת על עיצוב אישיות הילד ועל בניית הבטחון והדימוי העצמי החל בשנים הראשונות לחייו. הורות זה מקצוע ולכן רכישת ידע, למידה והשקעה בהכרח יובילו לבניית יחסים טובים יותר במשפחה. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - ותת המודע אנורקסיה הינה מחלה שתוקפת בדרך כלל נערות בגיל ההתבגרות. מבחינה סטטיסטית קיים קומץ נפגעים מקרב הגברים והנערים. זוהי מחלה רגשית נפשית שבדרך כלל מתפרצת כתוצאה מדימוי עצמי נמוך מתוך תחושת הרס עצמי, דבר המביא להרעבה עצמית של הנער \ נערה. תת המודע שלנו הינו כמו "דוס" של מחשב מבחינתו אוכל= חיים ולכן נפגעות המחלה לא יכולות להכיל את החיים ומעבר לכך מרגישות שהן לא ראויות לחיות את החיים ועל כן מרעיבות את עצמן. תסמין ההרעבה הינו הסימפטום שבא מתוך טראומות וחוויות שליליות אותן חווה נפגע המחלה. הטיפול הקונבנציונלי עוסק במזון \ תזונה. אני מטפלת במחלה דרך הרגש - נפש ומגיעה לתת מודע, לחוויות הצרובות בתוך התת מודע, מגיעה למקור לדימוי העצמי הנמוך, לחוסר הקבלה והאהבה העצמית באמצעות טיפול בדימיון מודרך ניתן להגיע לטראומות וחוויות, להעלותן מהתת מודע למודע, לנתחן להבינן לשחררן ולהחליפן בחוויות חיוביות, ככל שנצליח להעלות את הדימוי העצמי הנמוך, את ההערכה העצמית, הקבלה העצמית, ככל שנשחרר את הביקורתיות הפנימית שבנו ונבין שאיננה משרתת אותנו יותר, נוכל להחלים מהמחלה. העלאת או הורדת המשקל הינו סימפטום בלבד. בסוג טיפול זה אני מטפלת במהות הבעיה, דרך מקום רגשי נפשי עמוק. הטיפול אינו עוסק במזון או באכילה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... של בדידות. שימו לב להבדל מול הסעיף השני במאמר זה, שם "אני היחיד שמתמודד ואין אחרים מלבדי שמתמודדים" ופה יש התמודדות שאני רוצה עזרה מאחרים בה אך אינני מקבל אותה. לדוגמא, משרה שהיא יותר עצמאית וכך קבלת ההחלטות היא עצמאית יחסית. המחשבה "אני מתמודד עם דברים לבד וזקוק לאחרים כדי להתמודד" אינה מדויקת. המחשבה נשענת על הערכה עצמית ירודה המבוססת על תחושת מסוגלות עצמית נמוכה. לעתים הפחד מקונן שלא בצדק. למעשה, קבלת ההחלטות באשר לסיטואציה או להתמודדות נשענת על עקרונות של אותו ארגון או הנחיות שהעובד מקבל מהמנהל. זכרו, זוהי עובדה כי אנו מסוגלים להרגיש רגשות חיוביים, אך האם זה אומר שאנו לא אמורים להרגיש רגשות שנתפסים כשליליים במקביל? עצם העובדה שאנו מרגישים משהו, מעיד על אנושיותנו. הניסיון לברוח או להתנגד ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שאינו טוב יכול לגרום נזק. כל סוג של אימון יכול לגרום נזק ותועלת כאחד. לצערנו בדרך כלל קל יותר לגרום לנזק מאשר לתועלת אם לא עושים את האימון בצורה נכונה. נדגים מהנושא של חינוך ילדים. כאשר אתה מחנך את ילדיך עליך להיזהר ממספר דברים, עליך להיזהר שלא לייאש את ילדיך, עליך להיזהר שלא לגרום להערכה עצמית נמוכה של ילדיך כלפי עצמם, עליך להיזהר מכך שלא לגרום להם לתפוש את עצמם כאנשים כושלים, עליך להיזהר מלגרום להם לטעות הרבה יותר מאשר הם שגו קודם. כאן כמובן מתעוררת השאלה כיצד יכול להיות שביקורת שאתה נותן לילדיך / לעצמך (במידה והיא נכונה) תגרום להם להיות גרועים יותר מאשר קודם? ... יכול לעשות טוב יותר". זה משפט בונה ומצוין, כי אתה גורם לילד לתפוש את עצמו כילד חיובי, כילד טוב, כמישהו שיכול לעשות יותר טוב. אתה בעצם שותל מסר תת הכרתי בילד שאומר לו שהוא ילד טוב. גם אם עכשיו הוא לא ישמע לך, אתה תרמת לו בכך ששתלת לו מסר שהוא ילד טוב ואז גם במקרים אחרים יהיה לו את הדימוי העצמי החיובי שלו שימנע ממנו לעשות טעויות אחרות. גם במקרה הספציפי הנוכחי, אתה בונה לו עבור עצמו תדמית חיובית, אתה ממקד אותו בעשייה חיובית ובשיפור בלבד. דיבור כזה של חיובי גורר חיובי הוא דיבור בונה. לעומת זאת משפט כמו "אתה טיפש, אתה עושה טעות נוראה, תפסיק לעשות דבר כל כך רע" כאשר במקום ... רק על דברים חיוביים, כך הדיבור שלך יגרום לו לעשות לעצמו דמיון מודרך חיובי. דמיון שיגרום לו להאמין ביכולות של עצמו להיות טוב יותר. דבר נוסף שצריך לשים אליו לב באימון ובקואצינג, הוא שלא לייאש את השומע מלהאמין ביכולת שלו לעשות את הדברים שאתה רוצה שהוא יעשה. משפטים חיוביים, בונים אצלו הערכה עצמית גבוהה וטובה, ביקורת שעוסקת בפתרונות מגבירה את האמונה של הילד ביכולות של עצמו לבצע את הנאמר. לעומת זאת אמירות שאינן חיוביות גורמות להפך, הן בונות אצל השומע דמיון עצמי שלילי, הן הורסות את ההערכה העצמית שלו, מה שיגרום גם להתדרדרות שלו לטעויות ולשגיאות נוספות. ביקורת שלילית מייאשת את הילד וגורמת לו לפקפק ביכולת שלו להיות טוב, כי היא בעצם משדרת לו שהוא חלש, טיפש כיו"ב. היא לא גורמת לו לרצות להיות טוב יותר, היא גורמת לו לייאוש ולהערכה עצמית גרועה. אז כפי שהבנו כנ"ל, חינוך טוב גורם לשומע אותו לרצות לעשות את הדברים בגלל המעטפת שבה הם נאמרים. חינוך טוב גורם לשומע אותו לבניית ההערכה עצמית שלו ורצון להיות טוב יותר. שים לב למילים שאתה אומר. לכל מילה יש משמעות בונה וקטלנית כאחד. שים לב לצורה שבה אותה אומר את הדברים. דבר תמיד בצורה חיובית, תעביר תמיד ביקורת בצורה של שיפור עצמי וכך תשיג את המטרות החינוכיות שלך טוב יותר. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים. הרצאה על חינוך ילדים ומערכת החינוך. איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים? מי ראוי להיות מחנך? מיהו ומהו מחנך טוב? איך לפתח ביטחון עצמי / הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן אדם יכול לגלות את הפוטנציאל העצמי שלו? איך מורה ומחנך יכול לפתור את הבעיות של התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין סבלנות ללימודים? איזו תועלת אמיתית מביאים הלימודים לתלמיד? למה למורים עצמם אין חדוות לימוד? כיצד ... את עצמם להסתכל רק על חצי הכוס המלאה? למה להודות על הדברים הטובים שיש בחיים, למה זה יוצר רע ? כיצד ההורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? למה הלימודים מאמללים את הילד? מהי מהות החינוך, ומדוע הוא רע, ואיך הוא צריך להיות? למה הילדים חווים את הלימודים כסבל? מה יקרה אם לא יפרגנו לילד בכלל? איך נוצרת חוסר הערכה עצמית אצל ילדים? מדוע הורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? האם את/ה באמת אוהב את הילדים שלך? למה את/ה אוהב את הילדים שלך? מהי המטרה האמיתית של הלימודים? למה האדם לא נהנה מהחיים? מהי מחנך טוב? מי ראוי לחנך? איך להסתכל למציאות בעיניים ולהיות מרוצה ממנה? איך ילדים אמורים לחוות את הלימודים? איך לדוגמא לגרום לילד לאהוב את לימודי היסטוריה וכיו"ב? ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... נפשי, חיים ללא כעס - חלק 3 שקט נפשי, חיים ללא כעס - חלק 2. אז כיצד לפתח הערכה עצמית גבוהה? א. צריך לקבל שכל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד. אם אני יחיד ומיוחד, איך יכול לבוא מישהו ולומר שאני לא בסדר? בהשוואה למה? אם היו שני אנשים כמוני, אז ניתן היה להשוות בניהם. אך מכיוון שאני אחד, אני בסדר כפי שאני, ואתה בסדר כפי שאתה. ... אגואיסט זו תכונה חיובית, בתנאי שזה לא נעשה על חשבון מישהו אחר. זה אומר שאני מכבד את עצמי. "איזהו המכובד - המכבד את הבריות". אדם שמכבד את עצמו ואוהב את עצמו, אין לו בעיה לקבל אחרים. אדם בעל הערכה עצמית נמוכה, הוא יותר מעליב, יותר פוגע וקשה לו לקבל אחרים. יחסי אנוש טובים זה מדד לאהבה עצמית. "ואהבת לרעיך כמוך". הדגש הוא על כמוך. אם אתה לא אוהב את עצמך איך תוכל לאהוב מישהו אחר. ומי שלא אוהב את עצמו, הוא מופתע שמישהו אחר מראה לו אהבה. אדם ... ישירים. את רוב הדברים בחיים אנו מקבלים לא בצורה ישירה, אלא בצורה עקיפה. מי שרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו. אם אתה רוצה שיהיו לך חברים, אתה צריך להיות חבר. לפי החוק הזה, אם אני רוצה לפתח את ההערכה העצמית שלי, אני צריך לפתח את ההערכה העצמית של אחרים, ובצורה עקיפה זה יפתח את ההערכה העצמית שלי. כלומר; עלי לעודד, לתמוך, לפרגן, לתת מילה טובה. כשאני עושה זאת לאחרים, זה מפתח גם את ההערכה העצמית שלי. ד. תן מאה אחוז מעצמך. היכן שאתה נמצא פיזית, תהיה כולך שם. אם אתה חושב על מקום אחר, אז אתה לא שם ולא פה. צריך להתאמן להיות במאה אחוז. יש אנשים שבאים לעבודה ונותנים רק עשרים אחוז מעצמם, כי לא משתלם להם להשקיע בשביל השכר הנמוך. וכך הוא פוגע בהערכה העצמית שלו. ה. היה אמיץ בחזון שלך. תאמין בעצמך. תלך על זה, אל תתקפל. זה יפתח את ההערכה העצמית שלך. גם לך מגיע להיות מאושר. גברים אוהבים נשים שאוהבות את עצמן, שיש להן הערכה עצמית גבוהה, כי הן לא פוגעות, לא מעליבות. ו. חשיבה חיובית. לא מספיק לחשוב חיובי, צריך להימנע מהשלילי. צריך להתאמן בלהימנע לומר כל דבר שלילי. למשל: במקום בעיה יש לומר: אתגר. במקום בעיה, לראות בזה הזדמנות חדשה. במקום בעיה לראות בזה מצב חדש. מי ... לכעס שלי, הוא עשה לי... ". ככל שחשוב לך להיות צודק, כך אתה משקה את עץ הכעס שלך. נאמר: "אל תהיה צודק, היה חכם". הכוונה היא לא להתווכח כלל. אין ויכוח צודק. כששני אנשים מתווכחים, מה שעומד בניהם זה הערכה העצמית של כל אחד מהם. מתי זה הופך להיות ויכוח? כשלאחד מהצדדים או לשניהם, חשוב להיות צודק. ואז אחד מהם פוגע בהערכה העצמית של האחר. הוא אומר: "אתה טומטום, את לא מבין כלום... ". הויכוח לא פותר כלום. 7. איך גודעים את העץ? לא להאשים, לקחת אחריות. כשמישהו מאשים הוא כאילו יורה לאחר באקדח (שימו לב לתנועת היד). כשאדם מאשים - זה מלשון אמש, הוא תוקע את עצמו בעבר. כשאדם ... את החרב לנדנה. ומי שמשלח את לשונו, כחץ מורעל הוא. מכה עוברת, מילה נשארת. אם אין לך מלה טובה לומר, "סייג לחכמה שתיקה". לא להעביר ביקורת. אין ביקורת בונה, אין ביקורת חיובית. כל ביקורת פוגעת בהערכה עצמית של האדם. במקום ביקורת, יש לתת הערכה. במילה ביקורת יש קור. במילה הערכה יש ערך ורוך. אם תבוא לעובד, ותגיד לו שאתה רוצה לתת לו הערכה, הוא מיד יקשיב. ואז תאמר: "העבודה שעשית לא שווה כלום". איך נותנים הערכה? תמיד מתחילים במחמאה, מדברים על המעשה בלבד ועל העתיד בלבד. לעולם לא על העבר. אי אפשר לתקן דבר שקרה בעבר. 9. לא לדרוש, לבקש. "שאל בני ונען". אנשים פוחדים לבקש, כי פוחדים לקבל "לא". "לא" זה פגיעה בהערכה עצמית. אדם בעל הערכה עצמית גבוהה, חושב לעצמו שבעצם הבקשה, יש בה כן ולא. אם אומרים לי "לא" אין זה אומר שאני לא בסדר. החכמה היא לבקש. כשדורשים - לוקחים, זה מכעיס. 10. לעשות שימוש בהומור. "מענה רך ישיב חימה". חימה זה כעס. "לשון רכה תשבר גרם" - את האדם העיקש אפשר לשבור ... שעברה באור אדום. היא אמרה לו: כשהתחלתי לעבור, היה ירוק, הגעתי לאמצע היה כתום, הגעתי לסוף היה אדום, ראיתי אותך, נהיה לי שחור. השוטר צחק ושיחרר אותה. ככל שהאדם מאשים - סימן שהוא כועס - סימן שההערכה העצמית שלו נמוכה יותר. אם אין את מי להאשים אין כעס. אז הפתרון הוא לקחת אחריות, להתמודד. אמר חכם אחד: העבר אין, העתיד עדיין, ההווה כהרף עין והדאגה מניין? זו דרך נכונה לחיות כבני אדם. והחכמה היא להתאמן. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יתר על מידה. ההורים נוטים גם להגביל הצגה של אמוציות או קונפליקטים ודורשים מבנותיהן להיות מושלמות. בסופו של דבר, אותן נערות יכולות לגלות שהן יכולות לשלוט לפחות על אספקט אחד בחייהן, אכילה. השגת שליטה מלאה על צריכת המזון הופכת להיות משמעותית כיוון שהיא תורמת להערכה העצמית של הנערות. בנוסף חלק מהנערות הלוקות באנורקסיה, חוו טראומה מינית ולחלק מהן יש היסטוריה של ניצול מיני במשפחתן. במקרה כזה אנורקסיה יכולה להתפתח כתוצאה מדימוי גוף מעוות או הערכה עצמית נמוכה שהתפתחה עקב הניצול, או גם מהצורך בשליטה לפחות על אספקט אחד בחיים. בנוסף, איבוד המשקל יכול להוביל לתשומת לב מוגברת מצד ההורים, שהנערה לא יכולה לקבל בדרך אחרת. חוקרים אחרים משוכנעים לעומת זאת כי ההשפעות החברתיות על הפרעות האכילה מקורן בתרבות הפופולרית, שגורמת לעתים לראות בגוף כחלק החשוב ... או פחות מהמינימום הצפוי עבור ילדים ומתבגרים. 2.פחד עצום בהעלאת משקל והשמנה, בהתנהגות עקבית המתנגשת העלאת המשקל, למרות מצב נתון של תת משקל. 3.הפרעה באופן שבו האדם תופס את משקלו ובאופן בו הוא רואה את עצמו, צורת גופו ומצבו, לתפיסה זו השפעה מוגזמת של על ההערכה העצמית, או על התכחשות למשמעות של תת - המשקל העכשווי. בולמיה: התקפי אכילה בלתי נשלטים בהם האדם אוכל כמות גדולה בזמן קצר (בולמוס), ללא אבחנה מה הוא אוכל ובהמשך הקאה של מה שאכל או שימוש במשלשלים וחוקנים. ההרגשה הנוצרת היא כמו מטהרת או משחררת. התופעה מלווה בהסתרתה ובמניפולציות על הסביבה. משקל הגוף נשאר תקין, אך ישנם נזקים מצטברים כתוצאה מההקאות. סימנים וסימפטומים: אכילה מאופיינת בזלילות, אכילה בסתר, ביקורים בחדר השירותים לאחר האוכל, הקאות, אי יציבות במשקל, תוכנית אימונים פיזיים אכזרית או קשה, צום, שינויי מצב רוח, דיכאון, ביקורת עצמית קשה, הערכה עצמית מוגדרת על ידי משקל, פחד מפני חוסר יכולת להפסיק לאכול באופן רצוני, עייפות, חולשת שרירים, ריקבון שיניים, פעימות לב בלתי סדירות, הימנעות מאירועים חברתיים. סיבות פסיכולוגיות: חרדה מעליה במשקל, דיכאון, חוסר אונים ורגשות אשמה נפוצות בקרב הבולימיות. הדימוי העצמי הפגוע, יחד עם הבושה והאשמה על כל התקף זלילה, עשויים להיות הרסניים. נערות בולימיות מנסות להסתיר את מחלתן, ובכך עשויות לצמצם מגע חברתי, ולהתרחק מפעילויות שאהבו לעשות בעבר. גורמים פסיכולוגיים כמו הערכה עצמית ירודה, ריקנות וצורך בשליטה. כאמור בולמייה מאופיינות בצורך פתולוגי להפחית במשקל, ובהתעסקות כפייתית באוכל, בצורת הגוף ובמשקלו, בעיקר על רקע של דימוי עצמי וערך עצמי נמוכים מאוד. הסובלים מהפרעות אכילה נוטים לשפוט את עצמם באופן כמעט מוחלט במונחים של צורת הגוף, משקלו ומידת יכולתם לשלוט עליהם. האוכל מאבד את ערכו כמקור הנאה והזנה והופך לאמצעי להענשה, להיטהרות, ולמדד הערך העצמי ויכולת השליטה. הידיעה כי את הנעשה יש להשיב, כי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, משחררת ומחזירה את הבולימית לתחושה מיידית של שליטה בחייה ובגופה; אך מדובר באשליה של שליטה, שכן האוכל הופך למרכז החיים ומשתלט לגמרי על התפקוד הרגשי, הקוגניטיבי והגופני בחיי היומיום של הפרט. התניות ולמידה מחברות: לפי תאוריות ... בזמן ההתקף. 2.התנהגויות מפצות חוזרות ונשנות שאינן הולמות על מנת למנוע העלאה במשקל - הקאה יזומה, שימוש לרעה בחומרים משלשלים ומשתנים או תרופות אחרות, צום ופעילויות ספורטיביות מוגזמות. 3.התקפי אכילה וההתנהגות המפצה מתרחשים פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים. 4.הערכה עצמית מושפעת באופן מוגזם מצורת הגוף והמשקל. 5.ההפרעה לא מתרחשת רק בהתקפים של אנורקסיה נרבוזה. אכילה כפייתית: אכילה כפייתית היא הפרעה שמאופיינת בזלילה בלתי פוסקת ובהתקפים של זלילה חסרת מעצורים. בדומה לחולי בולימיה נרבוזה, התקפי הזלילה לרוב לא ייפסקו עד שהחולה ירגיש שאינו מסוגל להכניס עוד אוכל לגוף, אך ... סובבות סביב הנושאים הבאים בעיית "גבולות" בעיות של זהות ובעיקר זהות מינית. הפחד להיעלם ולמות ריקנות פנימית פיצוי על רגשות רעים, חסכים, תסכולים אכילה חברתית, עקב לחץ חברתי לאכול צורך נפשי או רגשי בקבלת חיבה ואהבה, בתחושה של שליטה או בתחושה של ביטחון גופני. דימוי עצמי הוא משמעותי ותיתכן אכילת יתר מסוג של פיצוי על דימוי עצמי נמוך ודחייה חברתית. קריטריונים לפי הdsm5: 1.התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל באופן ניכר גבוהה ממה שרוב האנשים היו אוכלים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות. חוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף. 2.התקפי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פתרון כיצד ניתן לעקור דפוס זה? הכינו מחברת "קסם" שתלווה אתכם לאורך כל הקורס. דבר ראשון והכי חשוב, עשו כמה מהפעולות הנ"ל על מנת להכיר את עצמכם ואת צרכיכם: 1. א) מי אני - רשמו מהם התכונות החיוביות שלכם. ב) רשמו את התכונות השליליות אז רשמו ת ההיפך שלהם (ז"א: אם אתם חושבים על עצמכם כעצלנים, אז רשמו אני מאוד אנרגטי וחרוץ וזאת על מנת להעלות את הדימוי העצמי ולתכנת את המוח מחדש למי שאתם). ג) מהם הרצונות שלי - רשמו מה הייתם רוצים לקבל מהאחר (לא איך הוא צריך להשתנות בשבילכם אלא איזה יחס הייתם רוצים לקבל ממנו ואלו דברים נוספים הייתם רוצים ממנו, במידת היכולת שלו) ודעו לבקש את שאתם רוצים. (מזמין נאמנות לעצמכם). ד) מהם הגבולות שלי - רשמו איך הייתם רוצים שיתייחסו ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא הערכה עצמית נמוכה - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 5 6 7 ...8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הערכה עצמית נמוכה, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הערכה עצמית נמוכה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב ספרי ברסלב און ליין
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, אימון אישי לזוגיות, אימון אישי להצלחה, קואצ'ינג אישי, יועץ פילוסופי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל טוב, ייעוץ אישי, ייעוץ טיפולי בתחום הערכה עצמית נמוכה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9531 שניות
עכשיו 13_11_2019 השעה 06:48:33
wesi4