פרשת שמיני - בהקריבם אש זרה... שום דבר שמברר הטוב מעמקי הקליפות ומבער הרע כמו אש הקטרת. נדב ואביהוא, זיהו את מצב האומה, מצבו של עם ישראל. ידעו נדב ואביהוא שעם ישראל זקוק, לתיקון, ל"ניעור". יום גדול זה נראה היה בעיניהם כיום המסוגל ומתאים יותר מכל לעשיית מעשה בו יביאו לתיקון המציאות, תיקונו של עם ישראל. ידעו, בני אהרון, ע"י אש הקטרת, המסוגל לברר, הטוב ולבער ברע, יבררו המוץ מהתבן בעם ישראל, יתרה מכך גם יבערו הרע. "המטרה ... אשר לא ציווה ה'. עשייה זו מטרתה טובה, ברור הטוב וכילוי הרע, אך, אי אפשר לדחוק השעה, ע"כ נענשו. עם ישראל, מאז ירידתו לגלות, נמצא במציאות ... תכרעו - יען קראתי ולא עניתם, דברתי ולא שמעתם; ותעשו הרע בעיני, ובאשר לא - חפצתי בחרתם" הקב"ה חפץ בעם ישראל, בחינת "עמי אתה" הקב"ה אין חפצו ... אשר חפצתי בחרתם. ההבדל בין זבחכם לבין אשר חפצתי בחרתם, הינו ההבדל בין המוץ לתבן, בין העיקר לטפל. עם ישראל, עם עבדים, יוצא ממצרים. מצרים ... בחרתם, לא רב זיבחכם, לא פרים, לא אילים, רק באשר חפצתי בחרתם. למקום זה משתוקקים בני אהרון, להביא את עם ישראל, לבטל הזבחים ולהביא לאשר חפצתי בחרתם. עם ישראל כיום, זקוק "לניעור", זקוק ליד ... במהותו, מחקה את אדוניו, מעשיו של האדון, הנהגותיו הינם הדרך אותה יודע ומכיר העבד, בה ינסה לדבוק. עם ישראל בהיותו בגלות, הינו בחינת העבד ... הגשמית, הינן מעשים של חיקוי האדון, מעשים אלו רבה הטיפלות בהם על העיקר, בזאת או' הקב"ה "לא חפצתי". עם ישראל זקוק ומשתוקק ליד מכוונת להבדיל ... הקודש דהיינו לקרב נפשות להש"י. שכל מי שרוצה להתקרב להש"י באמת מחויב לעסוק בזה כפי מדריגתו וכנ"ל. עם ישראל זקוק, להנחיה, לכיוון. הליכה ...