... תלוי. עצם הבחירה הוא שיכול האדם לאחוז בבחירה ויכול גם להסיח דעתו מהאמת האבסולוטית, כלומר זה תלוי בו, ואין סיבה שתסובב את עצם הבחירה, אלא הוא עצמו
הסיבה הראשונית, {בדומה לבורא} שלצד הטוב הבחירה היא ... חטאת רובץ"} אז ממילא עושה את טעותו. העין רואה - הלב חומד - והגוף עושה את העבירה. ולצד הטוב האדם עצמו הוא הבוחר, והוא גם המצווה ללב, כלומר הוא
הסיבה הראשונה והיחידה, והיוצר " יש מאין ". בדומה לבורא, {משכתוב במדרש "דומים לבוראיו " כי בצלם אלוקים עשה את האדם} כפי שהבורא יתברך הוא
הסיבה הראשונית לכל ומרצונו משתלשל כל עולם המעשה}. וכך יכולת האדם בכוח הבחירה" באמת " הוא עצמו ממש
הסיבה הראשונה בגדר " יש מאין " התודעה והתבונה ... כוח הבחירה היא תוצר יחודי לאדם מעצם היותו עצמו. עיקרון הסיבתיות אינו יכול לתת הסבר למשוואה " לכל סיבה יש תוצאה " מבלי להתייחס לשאלה מה מניע את
"הסיבה הראשונית ". כל מאורע או חוליה בשרשרת הסיבות ... זו את זו ומהי הסיבה לקיום כוח המשיכה העולמי? {גם ניוטון לא ענה על התשובה וייחס את מקור הכוח לבורא}. וכך בכל תחומי הפיזיקה אין כל הסבר מהותי לגבי
"הסיבה הראשונית " אלא ידיעת הבורא יתברך מכיוון ...