... מהסבל. זו הדרך לטיהור. (שוורץ, 2008, פסקה 249, ע. 161) חזרתיות מלאה מופיעה לאורך כל הטקסטים. בדברי הבודהה אין ניסיונות לתמצות כאשר מגיעים
להסברים היכולים להתפרש על טקסטים נרחבים וכוללים חזרות שנראות לעיתים גם מתישות. בשיחה "רשת כל הדעות" [30] הבודהה
מסביר על אמונות שונות של משוטטים שונים ומציג קבוצות של ... ניתוח הדרגתי: הבודהה לימד תורת לימוד להבנת המציאות. תורה זו בוחנת את המציאות בצורה חדה וישירה ודורשת ניתוח חוויתי כמו גם אינטלקטואלי. כדי
להסביר את התובנות האלו הבודהה היה פורש אותן בשלבים, ... ותשובות: השיחות של הבודהה היו עם נזירים ותלמידים אחרים אשר לעיתים הגיעו ושאלו אותובעניין בסויים והוא השיב להם. אך כאשר הבודהה היה מעוניין
להסביר דבר מה, הוא נהג להעלות שאלות ולהשיב להם ... מנהל את החקירה בעצמו, ולכן הנוסחים הם: 'כיצד עליו לפעול', 'כיצד הדבר קורה' וכו'. באחת השיחות שנקראת "השיחה על החקירה היסודית" [33] הבודהה
מסביר על הסבל וסיבותיו, ועל הדרך בה על החניך לבצע את ... לדהמה, ללימוד עצמו. לכן הטקסטים של הלימוד בעלי חשיבות עליונה, אם כי לא מוגדרים כקדושים בכל אופן שהוא. הערך שלהם הוא בעיקר פדגוגי, כדי
להסביר ולבאר את הדרך לשחרור, באמצעות
הסברים שונים של תופעות המציאות הכוללים ניתוחים אנליטיים ... ותלמידיו, (2) קובץ הוינאיה - כללי התנהגות לנזירים ושיחות נלוות, (3) האבהידהמה והפרשנויות - 'הלימוד הגבוה' מצגה שיטתית של הלימוד בפרטים
והסברים לגבי הסוטרות והוינאיה. קיימות שלוש פונקציות ... ואינה מבחינה בין נזיר צעיר לותיק, ולכן היא מצפה שידע סט של טקסטים בסיסיים שעל כל נזיר לדעת בעל פה. בהיבט לימודי בפני אנשים מהשורה המבקשים
הסבר, נזיר נדרש לדעת פורמולות בסיסיות לדיקלום גם אם הוא ... נוספת להרהר במשמעות המילים והלימוד הופך בהיר יותר ויותר. פרה עופר מציין את העובדה שהמורה שלו הסמיך אותו להיות מורה, עניין שחייב אותו
להסביר לאנשים רבים מרקע שונה את הלימוד הפרקטי ... (סוטות, וינאיה, אבהידהמה ופרשנות) בנוסף למזמורים שונים המשמשים לטקסים שונים בין אם בתוך קהילת הנזירים או לקהילת ההולכים בדרך. דרייפוס
מסביר שהחניכים משתמשים בגרסאות כתובות של הטקסטים בתחילת ...