... הכוונה היא כי הילד אכן חונך ולמד מה לעשות ומה לא לעשות, אך הילד לא למד ולא
הסבירו לו מספיק טוב למה להתנהג בצורה הספציפית הזאת, כפי
שמסבירים לאדם בוגר. לילד בד"כ
מסבירים מה, אבל לא
מסבירים למה. וגם אם
מסבירים למה, אז מראש יוצאים מנקודת הנחה שהוא לא יבין למה, או לא ממש צריך להבין למה, אלא רק מספיק שיגידו לו מה לעשות, ואז גם
ההסבר של ה למה לעשות כך או אחרת, גם
ההסבר הזה לוקה בחסר. הילד אומנם למד מה נכון לעשות, אך הוא לא למד ולא
הסבירו לו מספיק טוב מה הם הדברים שעומדים מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא
הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים ... שאתה תחנך אותו, הוא לומד לחנך את עצמו ולהשגיח על עצמו לבד. וזה אפשרי רק אם
תסביר לו את הפנימיות של מה שהוא עושה. כאשר חבריו ... ואומר לו מה לעשות, ומצפה שהוא יעשה את זה רק כי ככה אתה הגאון הגדול מבין, בלי
להסביר לו בצורה בוגרת לחלוטין את הסיבה ללמה נכון ... אתה מכבד את האדם שמולך בדיוק כאילו הוא זה אתה. חינוך טוב, הוא כזה שבא ממקום
שמסביר לילד שלך את ה היגיון האישי שלך (שלא בהכרח הוא ... נכון או לא. שאלה: מה עושים עם דברים שבהם הילד לא מבין את ההיגיון של מה שמנסים
להסביר לו? מה עושים אז? תשובה: כאשר אתה
מסביר לילד שלך משהו והוא אינו מבין את ה למה לעשות כך ... נקודה ראשונה - זה לא יהיה רע שאתה במישור האישי תשב עם עצמך ותנסה להבין, כיצד
להסביר לילד שלך ברמת ההבנה שלו כילד, סיבה כלשהי ... זו לא בושה ללמוד כיצד ללמד. תנסה לשבת עם עצמך ולראות כיצד אתה מלמד אותו ומצליח
להסביר לו ברמת ההבנה שלו, סיבה כלשהי שאיתה הוא ... מיידי. וגם אם הילד לא מבין, עדיין תמנע את הפעולה, כי זה קריטי. לאחר מכן תנסה
להסביר לו כפי הבנתו הוא, מדוע לא לעשות את הפעולה ...