... האצילית. ומהו, נזירים, המקור לסבל כאמת האצילית? זוהי הכמיהה אשר מביאה ללידה מחדש, כבולה יחד עם תענוג ותאווה, המוצאת
הנאה חדשה פעם כאן ופעם שם: כלומר, כמיהה חושית, כמיהה לקיום, כמיהה לאי - קיום. והיכן כמיהה זו מופיעה ומתבססת? בכל מקום בעולם בו יש דבר מושך
ומהנה, שם הכמיהה הזו מופיעה ומתבססת. ומה יש בעולם שהוא מושך
ומהנה? העין בעולם מושכת
ומהנה, האוזן..., האף..., הלשון..., הגוף..., התודעה בעולם מושכת
ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - עין, הכרת - אוזן, הכרת - אף, הכרת - לשון, הכרת - גוף, הכרת - תודעה בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם הוא מושך
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרגשה הנולדת מתוך מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. תפיסה של מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התשוקה למראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. חשיבה על מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרהור חוזר ונשנה אודות מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם מושך
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. וזו, נזירים, נקראת אמת 'המקור לסבל' האצילית. ומהו, נזירים, קץ הסבל כאמת האצילית? זוהי ההעלמות המוחלטת וחידלון של ... זו, עזיבה ונטישה שלה, שחרור ממנה, ניתוק ממנה. וכיצד כמיהה זו ננטשת, כיצד מגיע הקץ שלה? בכל מקום בעולם בו יש דבר מושך
ומהנה שם הקץ שלה מגיע. ומה יש בעולם שהוא מושך
ומהנה? העין בעולם מושכת
ומהנה, האוזן..., האף..., הלשון..., הגוף..., התודעה בעולם מושכת
ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - עין, הכרת - אוזן, הכרת - אף, הכרת - לשון, הכרת - גוף, הכרת - תודעה בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם הוא מושך
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרגשה הנולדת מתוך מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. תפיסה של מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. התשוקה למראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. חשיבה על מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרהור חוזר ונשנה אודות מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם מושך
ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. וזו, נזירים, נקראת אמת 'קץ הסבל' האצילית. ומהי, נזירים, דרך התרגול המובילה לקץ הסבל כאמת אצילית? זו בדיוק דרך ... את השמחה אשר עליה אומרים האציליים: "מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי ומודע", והוא נכנס לג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על
הנאה וכאב ועם העלמות שמחה ועצבות קודמת, הוא נכנס ושוהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר
להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי ומודעות. זה נקרא ריכוז נכון. וזוהי, נזירים, נקראת דרך התרגול האצילית המובילה לקץ הסבל. כך הוא מתבונן בתופעות מנטליות ... באנגלית: hindrances. [ii] כבילה - Samyojana, באנגלית: fetter - מה שכובל אדם או כל יצור חי אחר לסמסרה: (1) השתוקקות
להנאות חושים (kamaraga) (2) כעס (patigh) (3) גאווה או יוהרה (mana) (4) השקפה מוטעית (ditthi) (5) ספק או פקפוק (vicikiccha) (6) האמונה שיש פרקטיקות ...