... וקורצת: ולמה לי לטפס ולהסתכן? - התורה עונה על השאלה האחרונה ומתארת את הטיפוס הזה... היא מתארת חיים
מהנים ונצחיים על האדמה אשר הוא חי עליה, בזה העולם הפיזיקלי המציאותי שלנו, לא בשום עולם אחר. אתן לתורה הזאת ולמחברה - יהיה אשר יהיה את זכות ... בשם, וכן על זה הדרך... מצידי הייתי מוכן לגלות את מלוא תכולת הערימה ולבחון אותה כי בסופו של דבר אני
נהנה מכל גרגיר שבתוכה ומעמידו לרשותי, אבל הערימה גדולה למדי ואין לה סוף, לכן שולטת בי מידי פעם תחושת מועקה שמאפיינת אדם העומד מול הלא ידוע, כי ... למעשה שלפה את היד ודגה את הדג... אולם היכן תחושת החיים הנגזרת מהפעולה הזו? איני יכול לזהות את תחושת
ההנאה מכל דג וחופן... ובפעם השלישית במספר משפיל אני את מבטי ותוהה: באיזו נקודה הגיעה התודעה אל המידע המואר הטוב
והמהנה? באיזו נקודה נפגש המידע עם שורשי החיים? מתי "חש" אני במידע? ד וירא אלהים את - האור כי - טוב; ויבדל אלהים בין האור ובין החשך. וירא אלהים את ... כבית קיבול לקליטת "מידע", ואם כן, מתי הוא רגע התחושה במידע? מתי הוא הרגע בו התודעה מגלה את תחושת
ההנאה מהמידע? תשובת המחבר הישירה היא: וירא אלהים את - האור: התודעה חשה במידע כאשר רואה אותו, היינו כאשר מסירה את הכיסוי מעליו ומעבדת אותו, או אז ... שבו; כי טוב הוא לה. ויבדל אלהים בין האור ובין החשך: או אז היא עומדת על מוטיב נוסף - מעבר למוטיב
ההנאה מהמידע שהצליחה כבר לשלוף ולעבד. מוטיב זה הוא שעתיד להעניק לתודעה את תחושת הסיפוק הבסיסית: השליטה במלוא סל המידע, גם במידע הבלתי מעובד. עצם ...