... כלשהי, נדמה שהאושר הזה שמדובר עליו גם הוא תלוי בדבר חיצוני. כלומר, אם האדם יקבל את הדברים כפי שהם, אזי הוא יהיה מאושר ואם לא - הוא לא יהיה מאושר. ואותו הדבר לגבי
המהות הפנימית, אם האדם יתחבר למהות הפנימית שלו, אז הוא יצליח להיות מאושר ואם לא - אז הוא שם לעצמו התנייה להיכשל. בעצם קיים כאן לכאורה קונפליקט שהאדם לא מאושר באופן הזה ולכאורה האושר של האדם ... יותר שאפילו לכאורה אינו קיים, ורק כדי להשתיק את הרצון הזה. אבל שוב תהיה התנפצות. אבל פה למעשה יש קאצ' והוא שהאושר הפנימי של האדם עדיין תלוי במשהו חיצוני, והוא או
המהות הפנימית של האדם או בלקבל את הדברים כפי שהם, אז אושר כזה הוא לא האושר המדובר עליו. למעשה האושר שמדובר עליו הוא האושר הבא מעצמו דרך האמת בלבד. כלומר, האושר אמור לבוא מעצמו ללא שום תלות ... כפי שהם, אז הוא מקבל פרספקטיבה חדשה. כי הוא נהנה מהדברים כפי שהם, כי הוא מתחבר לפנימיות שלו שלא תלויה בחיצוניות כלשהי וזוהי למעשה המהות שמהווה את כל המציאות כולל
המהות הפנימית. ולכן, כאשר האדם מתחבר למקור של הכל, הוא מבין שאין טעם להגדיר והכל בעצם בנוי ממהות אחת שהיא האמת. ...