... I.כך, אננדה, כאשר יש הרגשה נוצרת השתוקקות, כאשר יש השתוקקות נוצר חיפוש, [8] כאשר יש חיפוש נוצר רצון
להשיג, [9] כאשר יש רצון
להשיג נוצרת לקיחת - החלטה, [10] כאשר יש לקיחת - החלטה נוצרת משאלת - תשוקה, [11] כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת הימשכות, [12] כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת ... אננדה, לקיחת - החלטה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל משאלת - תשוקה. I.כך אמרתי: 'עם רצון -
להשיג כתנאי נוצרת לקיחת - החלטה. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה רצון -
להשיג בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של רצון -
להשיג, בהפסקה מוחלטת של רצון -
להשיג, האם לקיחת - החלטה היתה יכולה להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, רצון -
להשיג הוא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל לקיחת - החלטה. I.כך אמרתי: 'עם חיפוש כתנאי נוצר רצון -
להשיג. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה חיפוש בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של חיפוש, בהפסקה מוחלטת של חיפוש, האם רצון -
להשיג היה יכול להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, חיפוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל רצון -
להשיג. I.כך אמרתי: 'עם השתוקקות כתנאי נוצר חיפוש. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה השתוקקות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, ... חומרי ומוגבל, מחשיב אותו ככזה בהווה או בעולם הבא, במחשבה: 'למרות שהעצמי אינו כזה כעת, אני אעשה מאמץ
להשיגו שם. ' מאחר וכך, זה כל מה שניתן לומר על השקפת העצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, וכך גם ביחס לשאר ההשקפות. בדרכים אלו, אננדה, מי שמציע הסבר לעצמי מתאר ... חומרי ומוגבל, מחשיב אותו ככזה בהווה או בעולם הבא, במחשבה: 'למרות שהעצמי אינו כזה כעת, אני אעשה מאמץ
להשיגו שם. ' מאחר וכך, זה כל מה שניתן לומר על השקפת העצמי כחסר צורה חומרית ומוגבל, וכך גם ביחס לשאר ההשקפות. בדרכים אלו, אננדה, מי שמציע הסבר לאי - טבע ... צורה חומרית, בהעלמות של תפיסות רשמי - חושים, ואי - תשומת - לב לתפיסת המגוון, במחשבה 'המרחב אינסופי'
משיגים את בסיס אינסופיות המרחב. זוהי התחנה החמישית של ההכרה. ישנם יצורים אשר דרך התעלות מעבר לבסיס אינסופיות המרחב, במחשבה 'ההכרה אינסופית'
משיגים את בסיס אינסופיות ההכרה. זוהי התחנה השישית של ההכרה. ישנם יצורים אשר דרך התעלות מעבר לבסיס אינסופיות ההכרה, במחשבה 'אין דבר' מגיעים לבסיס ... - תפיסה, הוא נכנס ושוהה בחידלון - התפיסה - וההרגשה. [32] זוהי החירות השמינית. I.אננדה, כאשר נזיר
משיג את שמונה החירויות האלו בסדר עולה, בסדר יורד, ובשניהם - בסדר עולה ויורד, וכאשר הוא נכנס אליהם ויוצא מהם כל אימת שהוא רוצה, ושוהה בהם כל אורך זמן ... 32 שבקובץ השיחות הארוכות. [8] חיפוש: פריסנא, Pariyesan. פסקאות 9-18 מהוות הרחבה נוספת. [9] רצון
להשיג: לאבהה, Lbha. [10] לקיחת החלטה: ויניצ'הייה, vinicchaya. [11] משאלת - תשוקה: צ'הנדה - ראגה, Chanda-rga. [12] הימשכות: אג'הוסאנה, ajjhosna ... כאמצעי להתקדמות לעבר שחרור. [28] אלו בעצם שמונה חירויות יחסיות, מאחר ויש לעבור דרכן בהדרגה על מנת
להשיג חופש אמיתי. [29] בהתייחס לעולם החומר כמו בפיסקה 23. ג'האנה מושגת כאן באמצעות התבוננות של האדם בסימני גופו. [30] כאן הקסינה (kasia, דיסק צבע שנעשה ...