... טובות ורעות. אמנם זה מתגלה בגילוי והסתרה. אדם רואה באחר חסרונות מגולים והמידות
הטובות מכוסים, או להפך - ולפי זה שונא או אוהב אותו. ומוכרחים להבין, שרק גניזת המידות טובות או רעות ישנה כאן, ולא ... הוא גורם שינוי בו מאהבה לשנאה או להפך. והכל כתוצאה מגילוי או גניזה של המעלות
הטובות או הגרעונות. הכל תלוי ב"מה מגולה ומה מכוסה". בין אדם לה': כשהרע של האדם מכוסה - מחזיק את עצמו לבעל מעלה ... וכו'והקשו: וכי האידנא לאו הוא אחד? ותרצו חכמינו, זכרונם לברכה. האידנא מברכין על
הטובה הטוב והמטיב ועל הרעה דין אמת ולעתיד [= במדרגה הרוחנית הבאה שלך] כלו
הטוב והמטיב שיהיה שם ה' ושם אלהים אחדות אחד. וכשידע כל זאת נקרא ידיעה שלמה כי עקר הדעת הוא אחדות של חסד וגבורה זה נקרא דעת הינו שלא יחלק בין חסד לדין, ויברך על כלם
"הטוב והמטיב" וזה נקרא: "ה' אחד ושמו אחד" כמאמר חכמינו, זכרונם לברכה שלעתיד [= במדרגה הרוחנית הבאה שלך] יהיה אחדות גמור, שיהיה כלו
הטוב והמטיב וזה ה' אחד. (ליקו"מ ח"א, ד) שאלה: האם אם אשקר את עצמי ואגיד כל הזמן הכל לטובה, הכל לטובה, זה יעזור לי? ...