בודהיזם - סיבתיות... על ארבע למצב של הולכים על ארבע, של ציפורים למצב של ציפורים, של זוחלים למצב של זוחלים - אם לא הייתה לחלוטין אף לידה של כל היצורים האלו, אז, בהיעדרות מוחלטת של לידה, בהפסקה מוחלטת של לידה, האם הזדקנות ומוות יכלו להופיע?" "כמובן שלא, אדוני." "לכן, אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של הזדקנות ומוות - כלומר, לידה." לידה I.כך ... קיום בכלל, בשום מקום, של אף אחד ושל שום דבר - כלומר, לא קיום בעולמות החושים, לא קיום בעולמות החומר העדין, ולא קיום בעולמות האל - חומר - אז, בהיעדרות מוחלטת של קיום, בהפסקה מוחלטת של קיום, האם לידה תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של לידה - כלומר, קיום." קיום I.כך אמרתי: 'עם ... בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר - כלומר, לא היקשרות לחושים, לא היקשרות להשקפות, לא היקשרות לאמונות ופולחנות, או היקשרות לאמונה בעצמי - אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה מוחלטת של היקשרות, האם קיום יוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של קיום, כלומר - היקשרות." היקשרות I.כך אמרתי: 'עם ... כלומר, לא השתוקקות למראות, השתוקקות לצלילים, השתוקקות לריחות, השתוקקות לטעמים, השתוקקות לתחושות מגע, השתוקקות למחשבות ותופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של השתוקקות, בהפסקה מוחלטת של השתוקקות, האם היקשרות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של היקשרות, כלומר - השתוקקות." השתוקקות I.כך ... - עין, הרגשה הנולדת ממגע - אוזן, הרגשה הנולדת ממגע - אף, הרגשה הנולדת ממגע - לשון, הרגשה הנולדת ממגע - גוף, הרגשה הנולדת ממגע - תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של כל הרגשה, בהפסקה מוחלטת של הרגשה, האם השתוקקות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של השתוקקות, כלומר - הרגשה." תלוי בהשתוקקות I.כך, אננדה, כאשר יש הרגשה נוצרת השתוקקות, כאשר יש השתוקקות נוצר חיפוש, [8] כאשר יש חיפוש נוצר רצון להשיג, [9] כאשר יש רצון להשיג נוצרת לקיחת - החלטה, [10] כאשר יש לקיחת - החלטה נוצרת משאלת - תשוקה, [11] כאשר יש משאלת - תשוקה נוצרת הימשכות, [12] כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת בעלות, [13] כאשר יש לקיחת בעלות נוצרת תאוות בצע, [14] ... הטחת עלבונות, השמצות ואמירת שקרים. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה רצון להגן על רכוש בכלל, בשום מקום, לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של רצון להגן על רכוש, בהפסקה מוחלטת של הרצון להגן על רכוש, האם יווצרו תופעות רעות ומזיקות שונות כאלו?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, רצון להגן על רכוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי ... תאוות בצע כתנאי נוצר רצון להגן על רכוש. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה תאוות בצע בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של תאוות בצע, בהפסקה מוחלטת של תאוות בצע, האם רצון להגן על רכוש יוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." לכן, אננדה, תאוות בצע היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל רצון להגן על רכוש. ... 'עם לקיחת בעלות כתנאי נוצרת תאוות בצע. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת בעלות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת בעלות, בהפסקה מוחלטת של לקיחת בעלות, האם תאוות בצע תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, לקיחת בעלות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של תאוות בצע. I.כך אמרתי: 'עם הימשכות כתנאי נוצרת לקיחת בעלות. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה הימשכות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של הימשכות, בהפסקה מוחלטת של הימשכות, האם לקיחת בעלות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, היקשרות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל לקיחת בעלות. I.כך אמרתי: 'עם משאלת - תשוקה כתנאי נוצרת הימשכות. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה משאלת - תשוקה בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של משאלת - תשוקה, בהפסקה מוחלטת של משאלת - תשוקה, האם הימשכות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, משאלת - תשוקה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל הימשכות. I.כך אמרתי: 'עם לקיחת - החלטה כתנאי נוצרת משאלת - תשוקה. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת - החלטה בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת - החלטה, בהפסקה מוחלטת של לקיחת - החלטה, האם משאלת - תשוקה היתה יכולה להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, לקיחת - החלטה היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל משאלת - תשוקה. I.כך אמרתי: 'עם רצון - להשיג כתנאי נוצרת לקיחת - החלטה. ' וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה רצון - להשיג בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מו