... להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר
האני של האדם, ממה מורכב הרצון +
האני, חלק 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר
האני של האדם, ממה מורכב הרצון +
האני, חלק 1. אנחנו קוראים בספר, להיות אלוהים, שאני מזכיר שהוא הכי טוב בעולם. שאלה: למה צריך להזכיר כל הזמן? אליעד: כדי שתקראי בו יותר. ואם יש ... הספר להיות אלוהים -
האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון, איך נוצר
האני של האדם, ממה מורכב הרצון +
האני. שזה כמובן לבוש של השאלה איך נוצרה הנפרדות? שימו לב שאנחנו מדברים על
האני כגוף זר, מפרספקטיבה מסוימת זה נכון לדבר עליו כך, כי אתה לא רק
האני שלך, אתה גם האחד. כשאת האחד, אז את גם אלוהים וגם
האני הנפרד, ולכן אפשר לומר, איך נוצר
האני? אם היית רק
האני שלך, אז היו אומרים איך את נוצרת? אבל את לא רק
האני שלך אלא את גם אלוהים. האדם סובל תמיד, כי הוא לא רוצה להרגיש רע. בגלל שהוא לא רוצה להרגיש רע, האדם סובל. הרע בכל מקרה קיים, כי אתה ... האדם בצרוף הרצון.
האני הוא המחויב ביחס לרצון, כאשר יש אני, לא חייב שיהיה רצון. אם לא היה אני לא היה מי שרוצה, אבל עדיין יש אני ללא קשר לרצון.
האני הוא המהות של הקיום, והצורה היא הרצון. למעשה כל דבר הוא גם צורה וגם מהות, לדוגמא, אני רוצה לאכול לחם. אז הצורה זה לאכול לחם, והמהות זה ... האדם מתבונן על
האני שלו, נדמה לו שזאת ישות שאינה מורכבת כלל. אך לא כך הוא, כי
האני הוא ישות מורכבת. אנחנו לא מדברים על
האני שאת מזדהה איתו עם המחשבות הרגשות והדעות, אנחנו מדברים על
האני שלך, על הישות שחווה את כל התחושות והרגשות האלה.
האני הראשון שלפני התחושות וכו'. עכשיו נפרק גם את
האני. אם קשה לך לראות שהישות מורכבת, אז קשה לך לראות את המורכבות שלה, כי אין במה להיאחז. אז איך נדע אם דבר הוא מורכב או לא מורכב? והסימן לדעת אם ... כי כמו שקיים
האני, כך קיים גם הלא אני. שאלה:
האני זה לא הגוף? אליעד: נכון, את לא אומרת הגוף זה לא הגוף, את אומרת, אני זה הגוף או לא הגוף, כאשר את אומרת, אני והגוף פירושו שזה שונה במשהו. עצם ... אז איך נבדוק אם
האני הוא מורכב, על ידי זה שנראה אם יש משהו שהוא לא אני. והתשובה היא, שאם יש אני יש משהו שהוא לא אני, אז מכאן ברור שהאני מורכב. למה אם יש ... לא קיים. אבל אם
האני שלי, לא מורכב משום דבר בעולם, אז זה מחויב שהוא יהיה תמיד קיים, ואז אין דרך לפרק אותו ואין דרך להעלים אותו. אבל אם
האני הוא ישות שלא מורכבת משום דבר, אז זה אומר שהוא מוכרח להיות תמיד קיים, ואם הוא תמיד קיים, אז לא יכול להיות משהו שזה לא הוא, אבל בכל זאת יש "לא אני", ולכן
האני הוא ישות מורכבת. ומכאן שאם יש אני ולא אני, אז יש חומר בסיסי יותר שממנו מרכיבים פעם אני ופעם לא אני. כול דבר שנגדיר אותו, קיומו הוא ... זה שיש לא אני, ולכן
האני הוא לא מחויב, והאני הוא לא הראשון. אז אם אנחנו אומרים שיש אני ולא אני, אז זה אומר שהאני הוא לא הראשון, כי אם