... (יש לבדוק את שמיעת הילד דבר ראשון). 4.האם הילד מבין את הבעות פניך?
האם הוא צוחק ובוכה בסיטואציות הנכונות? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות תקשורת. 5.האם הילד שלך אוהב לשחק עם אחרים, מבוגרים או ילדים? אם לא זה עשוי להצביע על בעיות ... או תקשורת. 15.האם ילדך מגיב בהתרחקות כאשר נוגעים בו במגע קל,
האם הוא נמנע ממגע? אם כן - בעיות סנסוריות או תקשורת. 16.האם ילדך מחפש אחרי מגע "עמוק" בלי הפסקה, מתחכך באנשים ובחפצים, ואוהב שמחבקים אותו חזק מאד או אוהב להתגלגל ... קשים ומתובלנים וחריפים או שהוא אוכל רק אוכל "ללא טעם" בצבע לבן,
האם הוא מעדיף אוכל רך מאד ואינו אוכל מאכלים קשים שצריך ללעוס אותם הרבה פעמים? אם כן - בעיות סנסוריות ובהמשך עלול ליצור הפרעות אכילה. 26.האם ילדך יודע מתי הוא רעב, ... או במערכת היציבה, תנוחת הגוף. 34.האם ילדך מחקה מבוגרים וילדים אחרים,
האם הוא מסוגל לחקות מחיאות כף, הרמת ידיים מעל הראש, נגיעת הידיים בראשו, נגיעת יד אחת באפו,
האם הוא רוקד? אם לא - בעיה במערכת התנועתית או התקשורתית. 35.האם ילדך מסורבל במיוחד ואינו יודע לרוץ (ריצה שבה רגליו מתרוממות מעל הקרקע ואינן נגררות)? אם כן - בעיה ... במוטוריקה עדינה או בעיה תקשורתית. 37.האם ילדך יודע לשתות משקה עם קש?
האם הוא יודע לנשוף דרך הקש?
האם הוא מרייר רוב הזמן? האם המילים שהוא מפיק נשמעות לא ברורות רוב הזמן? - בעיה סנסורית סביב הפה. 38.האם ילדך מתקשה להירדם באופן יוצא דופן וקם במהלך השינה הרבה מאד ... אם לא - בעיות תקשורת. 43.האם שמת לב שלילדך בעיות רציניות בהתנהגות?
האם הוא צועק ובוכה בסיטואציות פשוטות יחסית וקשה להרגיעו? אם כן - בעיות תקשורת. 44.האם ילדך אינו יודע כיצד לתפקד באופן הנכון בסיטואציות חברתיות?
האם הוא אינו מבין את הכללים החברתיים הבלתי כתובים והכתובים? אם כן - בעיות תקשורת. 45.האם ילדך מודאג וחרד באופן יוצא דופן לדעתך? אם כן - בעיות תקשורת. 46.האם ילדך מדבר? - אם לא - בעיות שפה או תקשורת. 47.
האם הוא מתעצבן כשמתרחץ, כשגוזרים לו ציפורניים, חופפים את ראשו וכשצריך להתלבש? אם כן - בעיות סנסוריות. 48.אין לו מושג מה גודל כוחו הפיזי והוא נוגע באחרים חזק מידי ... ילדכם זקוק לקשר עם אנשים וילדים אחרים? אם לא - בעיות תקשורתיות. 62.
האם הוא משחק לבד או נהנה משיתוף אחרים במשחק? אם לבדו - בעיות תקשורת. 63.האם במשחק סימבולי הפשוט ביותר הוא משתף גם בובות המייצגות בני אדם או משתמש רק בצעצועים ... עם ילדים. 4. עיבוד רגשי וקוגניטיבי - האם הילד יכול לקרוא הבעות פנים?
האם הוא קולט את האינטונציה בקולכם?
האם הוא מבין כשאתם כועסים, עצובים או שמחים? האם הילד פותר בעיות, האם יש לו ג'סטות (מחוות כמו הצבעה על דבר מה, נפנוף לשלום, עשית "כן" ו"לא" עם הראש וכו'). כאשר ... אוסף את הצעצועים? האם מכיר את מבנה הבית שלכם ויודע איפה הוא נמצא?
האם הוא יכול למיין צורות? האם הילד יודע את הדרך הביתה כשנוסעים במכונית? אם לילדכם יש ליקוי בתחום העיבוד הזה אז הוא יינטה להיות מקובע בעניינים כמו מיקום של צעצועים ... לביצוע המטרה. האם ילדכם יכול לתכנן כ - 3 תנועות בכדי לבצע מטרה?
האם הוא רץ לכיוון הנכון כשיש לו תכנון להגיע לשם?
האם הוא הולך או זוחל לעבר צעצוע ומבצע איתו פעולות פשוטות? אם ילדך אינו מסוגל לאחוז בצעצוע ולשחק עימו ליעוד שלו באופן הבסיסי ביותר הרי שיתכן שיש לו בעיה בתכנון ...