... משיג את מה שהוא רוצה, נדמה לו שהוא עבר ממצב של אין למצב של יש, אבל הוא בעצם החליף את ה"אין לי משהו" ב"אין לי הבטחה שהמשהו יישאר". אחד מהטיעונים המרכזיים של
הדתיים הוא, שהם בניגוד לאתיאיסטים, מאמינים בסיבה ראשונה שהיא תבונית (מתכננת לפי רצון וכו') ולא כוח אקראי. אבל מי שיתבונן לעומק, הוא יגלה שגם אלוהים לפי טיעוני
הדת עצמה, הוא כוח אקראי לכל דבר ועניין ולמה? מכמה היבטים: 1. הצמצום הראשון, הוא לא בריאת העולם, אלא יצירת הרצון של אלוהים ... כלומר שאצל אלוהים אין קשר בין העשייה לבין התוצאה שהוא רוצה להשיג, כי את אותה תוצאה הוא יכול להשיג בכל דרך אחרת, כלומר רצונו של אלוהים הוא בכלל אקראי. 3. הטענה של
הדתיים שאי אפשר להבין את מהות רצונו של אלוהים, היא עצמה האמירה שאין שום משמעות לצורות הסופיות של הרצון, או במילים אחרות ...