... - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי . במקרה זה קיים
דימוי לכל מרכיב במשל, האנאלוגיה ברורה ומובחנת על ידי המספר עצמו וכך אין כביכול מקום לפרשנויות [44]. זהו תיאור מצב שאין בו את המתח בין המשל לנמשל,
הדימויים הוסברו והוגדרו - החידה נפתרה ואין צורך במאמץ מצד השומע ולכן אין תוצר של מוטציה פסיכולוגית אקטיבית אלא הצבת מצב עניינים מציאותי במערכת
דימויים מופשטת. זוהי יצירה של מערכת מושגית הבנויה
מדימויים. והמאפשרת לשומע לבחון את מצב העניינים המדומה של הנמשל על כל ההשתמעויות שלו וכך להסיק מסקנות אינטואיטיביות לגבי מצב העניינים המתואר במשל. במקרה האיילים - ... היחסים בין הדמויות, שיפוט מוסרי וערכי וכדומה. הגדרה על פי
דימוי בסוטרת 'משל טביעת הרגל של הפיל' [45] הבודהה אומר שכפי שחלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט מכונה 'בית', כך גם כאשר חלל תחום בעצמות ושרירים, בשר ועור, מכונה ... קונספטואלית והן מבחינה רגשית ופסיכולוגית. יישוב קונפליקט על ידי
דימוי בסוטרת 'סדרת השאלות והתשובות הגדולה' [46] מהא - קוטהיקה מציג בפני שריפוטה שאלה: - 'חמשת החושים: חוש הראייה, השמיעה, הרחה, הטעימה, ותחושות הגוף, מותנים ... כיצד יש להתייחס להתנייה ההדדית. שריפוטה מיישב את העניין בעזרת
דימוי - "בדיוק כפי שכאשר מנורת שמן בוערת, הזוהר שלה נראה תלוי בלהבה שלה והלהבה שלה נראית תלויה בזוהר שלה. כך גם חיוניות מותנת בחום וחום מותנה בחיוניות. " נראה שיש ... '. התשובה שלילית, 'ולכן הדבר יביא לטובת אושרכם לזמן ארוך. '
הדימוי המילולי של המסור מכוון לצורת דיבור עוינת, אך כמובן שההשוואה למסור היא הגזמה ומטרתה ליצור מערך פסיכולוגי ריאליסטי לשם הקצנה והצגת הדברים בפרספקטיבה מסויימת. ... שייכים לו ולכן עליו לנטוש את ההיקשרות וההזדהות עימם. למרות
הדימוי פשוט, ההשוואה של ענפים וזרדים למרכיבי האדם הנה בעלת השפעה פסיכולוגית בדומה
לדימוי הבית שהוזכר קודם.
הדימוי יוצר תחושת ניתוק ואי הזדהות של האדם עם מה שהוא תופס כ'עצמו' ובכך מאפשר התבוננות והתפקחות המובילים לנטישת ההיקשרות. מוסריות ובחינה עצמית משל הבגד [50] מסביר ... והתוצאות של הפעולות הקרמתיות המוסריות. בנושא זה יש שימוש
בדימויים ומשלים רבים אולי מהסיבה שהוא בלתי נתפס בשכל הישר אלא דרך ידיעה תבונית (insight knowledge) של יחסי סיבה ותוצרה או התהוות מותנית. כיוון שהבודהה מנסה 'לשכנע' ... בתודעה האנושית ולא סתם חולשה אנושית. Yoos, p86 יוס טוען ששימוש
בדימוי הוא פעולת דיבור המכוונת את תשומת הלב לראות דבר בדרך מאוד מסויימת. [9] Kosambiya Sutta, MJ 48 [10] Cula-Malunkyovada Sutta, MJ63 [11] Ariyapariyesana, MJ26 ... משמעות של מילים בכללן כמבנה פתוח ולא מקובע, אותו דין לגבי
דימויים. [40] Yoos, p84. המטאפורה מייצרת משמעויות חדשות שלא קיימות במשל ובנמשל. [41] Anangana Sutta, 5 MJ [42] Yoos, p87 יוס ומקס בלק (Max Black) טוענים
שהדימויים מתאפיינים באפקט הרגשי שהם גורמים. [43] Dvedhavitakka Sutta, MJ19 [44] Edie, p540 אדי דוחה את הרציונליות האנליטית של קונבנציות וטוען שביטוי הוא לא רק בין ...