... "קדש לי כל בכור" - הגה משה רבינו, והוא הוא "המאור" שפגשנו בו במקבילה הרביעית. אם זכור לכם, משה רבינו הגה עוד מונחים מקבילים ל - "בכור" כמו "פטר כל רחם", "פטר שגר
בהמה", "פטר חמור", "בכור אדם", עמדנו לעיל על משמעות כולם ולמעשה ניתן לחלק את חבילת המקבילים האלה לשלוש: ... עם ישראל; לתאר דרכו את שתי התכונות המנוגדות והנטועות בעם הזה: סיבולת האין קץ שלו - סיבולת החמור, והעקשנות שלו - עקשנות החמור שהולך עם הראש בקיר... 3."פטר שגר
בהמה": המונח הזה מקביל למעשה ל - "פטר כל רחם
בבהמה"; ואף "פטר כל רחם באדם" זהה לו - כאשר האדם יורד אל רמת
הבהמה שאין לה "תודעה"... מכאן נוצר המונח "פטר שגר
בהמה" או אם תרצה "בכור
הבהמה" - מונח המקביל לשרשראות המידע הרבות הפזורות ביקום שאין להם דורש; אנו מבחינים בהם ואולי אף משתמשים ... בעמדת הבכור, היינו כאשר תודעת האדם מזהה אותם כבכורות ומשתמשת בהם כמאור, או אז גם יתר הבכורות הנמצאים בסביבה מצטרפים אליהם ומאירים עימם. אמור מעתה, בכור -
בהמה יצטרף רק לבכור - אדם בפעולה, בתפקיד. למסקנה הזו היגענו לעיל בעזרתו האדיבה של משה רבינו שהגה את המונח "שגר
בהמה" שאין לו קיום למעשה לא עבור
הבהמה ולא עבור האדם - שלא הבחין בו או לא זיהה אותו... אולם ובכל זאת גם "בכור" כזה שמשה רבינו קרא לו "שגר
בהמה" עתיד להצטרף למערך בכורותינו ולבנות איתם את המציאות שלנו, ובלבד כאשר על ידו בסביבה נמצאים בכורות שמתפקדים כמאורות תקניים, ועומד מאחוריהם אדם בעל תודעה מקורית. ואת הכוכבים. אלה הם "המאורות" (הבלתי מזוהים) שקרא להם משה רבינו "שגר
בהמה". ואת הכוכבים. [ויעש אלהים - גם את המאורות האלה... גם את הכוכבים. כלומר גם המאורות הללו ייכנסו ...