שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל... רש"י "לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח". מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או' רבי נתן, "שליח הוא בחינת טבע". בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה' אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה' אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו "נשלחה אנשים לפנינו", או' רש"י כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בנ"י לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה היא אם רעה? ... ענווה, ענינה הכרת מקומו של האדם, הכרת מקומו של האיש. איש לשון חשיבות, דווקא בהיותו חשוב, חובה עליו להכיר ביתר שאת את מקומו. בני ישראל ביקשו לשלוח "אנשים", חשובים. משה, לדרישת העם, בוחר אנשים, כלם ראשי בני ישראל המה. מדייק השפתי חכמים, יש אנשים ש, איש" הינו תוארם ויש אנשים ש"איש" הינו שם, סתם שם. בהיות "איש" תוארו של אדם, מורה הדבר לכשרותו, בהיות איש שם ולא תואר, מורה ... שותף לנשלחה אנשים לפנינו, שכן נשלחה הינה הארציות, הטבע. בארץ ישראל ההנהגה אינה טבעית הינה ניסית. משה שולח אנשים, אנשים ראשי בני ישראל המה, אנשים חשובים ואף כשרים. הסכמתם / רצונם להיות שליח, פקפקה את כשרותם. מעשיהם, דבריהם בשובם מלתור הארץ, הורו שכבר אינם כשרים. ראשי בני ישראל נשארו כ"אנשים סתם". התיקון לחטא זה הינו בהעלאת שמנו כ"אנשים", משם סתם לשם תואר. שם אשר יורה למהותנו האמונית, בטחונו בבורא עולם. ...