... קרישנה). ההשוואה בין קבוצה זו לקבוצת ביקורת (שלושים נבדקים) בעלת אותם נתוני גיל ורקע סוציואקונומי גילתה כמה ממצאים מובהקים. ככלל,
מקבלי - האמונה דיווחו על אחוז גבוה יותר של מצוקה בילדות (47. 5%) לעומת קבוצת הביקורת (13. 3%), וכן נמצאו אחוזים גבוהים יותר של טראומות קשות (32% לעומת 6. 6%), מצוקה בגיל ההתבגרות (65% לעומת 6. 6%), שימוש בסמים (57. 5% לעומת 26. 6%) והיסטוריה פסיכיאטרית (35% לעומת 6. 6%). חשוב להדגיש כי מרבית
מקבלי - האמונה שנבדקו היו בעלי השכלה גבוהה ונראו כמתפקדים היטב במוסדות אקדמיים ומחוצה להם, אם כי אולמן, כמו גם מייזנר, מזכירים מחקרים שמצאו אי - יציבות נפשית בחברי כתות קיצוניות יותר. הממצאים המעניינים מבחינתנו הם אלה הקשורים ביחסם של
מקבלי - האמונה אל האב: אצל 28. 2% נעדר האב (נפטר, התגרש וכד') לעומת 3. 3% בקבוצת הביקורת. כן נתגלה הבדל בשכיחותו של אב עוין (23% לעומת 13. 3%), פאסיבי (20. 5% לעומת 6. ... במחקרה של אולמן, מתברר כי לקבוצה זו הישגים אינטלקטואליים גבוהים מהממוצע. הבדלים בולטים מתגלים ביחס אל ההורים. לדוגמא, תשובותיהם של
מקבלי - האמונה לגבי הזדהות חיובית עם ההורים נתנו את הממוצע 3. 60 לעומת 6. 00 בקבוצת הביקורת (על הדעת עולים כאן דברי ישוע [מתי י' 35] : "כי באתי להפריד איש מאביו ובת מאמה וכלה מחמותה. "). מידת דמיונם של ההורים לדמויות נערצות הייתה 2. 36 אצל
מקבלי - האמונה לעומת 3. 76. לשאלה בדבר הדמיון שחש הנבדק בינו לבין אביו נתנו תשובותיהם של
מקבלי - האמונה ממוצע של 2. 56 לעומת 2. 85, ופער גדול יותר התגלה בדמיון שחשו הנבדקים בינם לבין האם: 1. 67 לעומת 2. 65, בהתאמה. מורכבותם של המשתנים שנבדקו כמעט שאינה ...