... לאכול, אז למעשה הוא לא בוחר לאכול. מה שרציתי להגיד, שאם אתה רוצה תוך כדי העשייה, שרוצה ועושה זה
בו זמנית, אז מצד אחד אפשר לומר שאתה עושה רק את מה שאתה רוצה, אבל מצד שני אתה לא עושה את מה שאתה רוצה, כי זה לא רוצה ואחר כך עושה. כשהאדם חי מפרספקטיבה כזאת, אתה לא יכול להגיד שהכל ... אי אפשר להגיד שיש לך בחירה ואי אפשר להגיד שאין לך בחירה. אין כאן חווית חסר, זה קורה ואני רוצה
בו זמנית. אז איך אפשר להגיד שבחרת? מתי הספקת לבחור? אם כל מה שקיים, זה רק בגלל שאתה רוצה שזה יהיה קיים, זה אומר שהקיום של הדבר זה הרצון. למשל אם אני רוצה, אז יש קיר, ואם אני מפסיק לרצות, אז אין קיר. אבל האם זה אומר שאני בוחר שיש קיר? אני פשוט קיים, ומתוך הקיום הזה, מופיע קיר
ובו זמנית אני רוצה שיהיה פה קיר. האדם חושב שהוא אלוהים, אבל אז הוא מגלה שהוא לא אלוהים, כי הוא לא הראשון, כי יש אני ולא אני ועדיין יש נפרדות. אחרי שתהיה אלוהים, אתה תשאל את עצמך, זה ... הוא מוכן להבין שאין בכלל יד ואין בכלל ספר, שזוהי אחדות מוחלטת, אבל להגיד שגם יש ספר וגם יש יד
ובו זמנית להגיד שאין כלום, זה המוח לא מסוגל להבין, וזאת האמת. ההבנה שהכל קיים אבל ללא הבדל. אבל אם אתה אומר שזה ללא הבדל, אז מדוע אתה אומר שזה נפרד? ואף על פי כן זה גם נפרד וגם אחד. ... הבדל בין אחדות לנפרדות, הוא חוזר לנפרדות, אבל גם יודע שיש אחדות. האדם ממשיך להיות קיים, אבל
בו זמנית הוא יודע שאין הבדל בין קיים ללא קיים. מצד האמת אני קיים ואני לא השולחן, אבל מצד אותה אמת, אני והשולחן אותו הדבר. אני והשולחן קיימים באותו גודל, באותה צורה, ממש אותו הדבר. ...