ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ...13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3
... הבדל משמעותי בין האמונה של האיש שמאמין באמונה שלמה ואמיתית בכתבי הקודש של הבודהיזם, לאמונה שלך בתנ"ך. - התנ"ך ...
מסוכן הוראה דוגמאות לא מאמינים באלוהים האמין באלוהים אלוהות תפילה לא יודע
השיטה של החברה המערבית להיות מאושר היא מהעצמת האגו
... מאושר היא מהעצמת האגו "אני אשיג הכל מהכל, אשיג כסף, נכנסים, מעמד, כבוד וכו' ואז יעמדו לרשותי כל הכלים למקרה שארצה משהו". "כי אם ארצה משהו ולא אוכל להשיגו - לא אהיה מאושר." השיטה של הבודהיזם עובדת בדיוק הפוך, החלשת האגו: התנזרות! "אני אמנע מלספק את הרצון לקבל, אקטין אותו וככה אפחית בייסורים" - - הגישה המערבית טוענת למילוי הרצון כדי להימנע מהסבל שלו. - הגישה הבודהיסטית טוענת להקטנת הרצון כדי להימנע מסבל. שזה ...
רצון לקבל הבודהיזם ייסורים רצון רצון לקחת בודהיסטים להיות מאושר כסף
בודהיזם - סיבתיות
בודהיזם - סיבתיות השיחה הארוכה על סיבתיות Mahnidna Sutta מהאנידאנה סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמאסדהמה. [2] והמכובד אננדה ניגש אל הבודהה, ברך אותו בכבוד והתיישב בקירבתו. ובעוד הוא יושב שם פנה אל המכובד בדברים הבאים: "אדון נכבד, זה מופלא, זה מדהים עד כמה עמוקה היא ההתהוות המותנית ועד כמה היא נראית עמוקה! ועדיין, ... חוכמה, [33] אז נזירים, הוא מכונה 'משוחרר בשתי הדרכים' [34] ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה. כך אמר הבודהה והמכובד אננדה נהנה ושמח מדבריו. [1] קיים תרגום נוסף לשיחה זו מאת בהיקהו בודהי הכולל גם את הפרשנות. The Great Discourse on Causation: The Mahnidna Sutta and its Commentaries, translated from the Pli by Bhikkhu Bodhi (BPS, 1984). [2] על פי הפרשנות לא היה מקום בעיר בו הבודהה יכל להתאכסן, לכן הוא התגורר מחוצה לה בג'ונגל: ומכאן הביטוי 'היכן שהיתה עיר בשם... ' [3] סבוך כמו קן של ציפור: גולאגוטהיקה - ג'אטה, Guguhika-jta. [4] מילולית: 'עם א' כתנאי, ב' ...
תשוקה חווית הרגשה להשיג חופש בעצמי הרגשה רע גשמיות ויכוחים
מנטרה - מבוא
... או קבוצת מילים שנחשבות לבעלות יכולת להשפיע על התודעה באופן רוחני. השימוש במנטרה משתנה בהתאם לאסכולה ולפילוסופיה הקשורה אליה. מקורה של המנטרה (דוונאגרי: ) הוא בתרבות הודית ההודית. היא חלק מרכזי בהינדואיזם, ונהוגה גם בבודהיזם, סיקהיזם וג'ייניזם. כיום השימוש במנטרות נפוץ גם ...
חשיבה שלילית אמונה תודעה יוצרת קשיים מדיטציה בעלת משמעות תרבויות דת
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1 רה לשונית, בדומה למושג "טקסט". המונח 'סוטה' ... בהדרגה במאות לאחר מותו של הבודהה. קשה לומר אילו מהטקסטים ששוננו באסיפה הראשונה מייד לאחר מותו של הבודהה נכנסו לקאנון ואילו הושמטו, אך נראה שרוב התוכן מהאסיפה ... (buddhavaca), דברי הבודהה. המילה 'פאלי' לא הייתה במקור שם שפה אלא מונח שמשמעותו ... (atthakatha), כתבי הפרשנות הבודהיסטים, שם נמצא התייחסות לשפת כתבי המקור במונח 'פאלי - ... דרכים ארוכות, כך גם המסורת הבודהיסטית עברה מפה לאוזן, ממורה לתלמיד ומורה למורה על פני ... 1990, p. 89) מציין שהבודהיזם התהרוואדי לא התגבש סביב הטיפיטקה אלא היה זה שיצר ... בה יש זיהוי מוחלט בין הבודהיזם הקדום לקאנון הפאלי, ולראות בקאנון תוצר של המסורת ... כדי לבסס את סמכותה בעולם הבודהיסטי. לטענתו זרם המהאוויהארה (Mahvihra) של סרי לנקה פעל ... הטקסטים שהיו בידיהם עם הבודהיזם המקורי כביכול. כך או כך, המסורת התהרוודית התבססה בעולם הבודהיסטי והתקבלה כזרם המוקדם ביותר ששרד ואיתה גם הקאנון ... של טקסטים משתנים. באסיפה הבודהיסטית החמישית של הטיפיטקה שנערכה בעיר מנדליי שבבורמה בשנת ... השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה. הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם ... סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות ... האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). ... רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - פה והטקסטים הבודהיסטים הועברו בצורה אוראלית, בדומה לטקסטים הברהמינים. אם ... טקסטים כתובים בזמן תחילת הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה ... Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר ... אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה 'תחליף' לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna Sutta), המתארת את ימיו האחרונים ומותו של הבודהה: "אננדה [17], יתכן שאחדים ממכם יחשבו 'דברי המורה הם דבר ... כשאלך". (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש ... שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה ... ודיבור היו קשורים לסמכות בבודהיזם המוקדם. ה'שומעים [18] ' (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה [19] (Sangha) עשתה מאמצים ... המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס ...
חקירות אגדות טענות חינוך תשוקה פילוסופיה לגרום למישהו ל איזון נפשי
בודהיזם - השיחה עם לוֹהִיצַּ'ה - מורים טובים ורעים
בודהיזם - השיחה עם לוהיצ'ה - מורים טובים ורעים השיחה עם לוהיצ'ה מורים טובים ורעים Lohicca Sutta הברהמין לוהיצה (Lohiccabrhmaavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוסלה עם קבוצה גדולה של כחמש - מאות נזירים וכאשר הגיע לסאלבטיקא, הוא נשאר שם. באותה עת, הברהמין לוהיצ'ה התגורר ... טובים: 'האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים ... גמור, אדוני", אמר בהסיקה, ומילא את השליחות. והבודהה הסכים בשתיקה. לאחר שבהסיקה הבין את הסכמת המכובד בשתיקה, קם ממושבו וחלף על פני הבודהה תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו. ולאחר מכן חזר אל לוהיצה וסיפר לו על הסכמת המכובד. ומשהתקרב הלילה לקיצו, לוהיצה דאג שיוכנו ... ואז שלח את בהסיקה להודיע למכובד שהארוחה מוכנה. והבודהה, לאחר שהשקים מוקדם בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך יחד עם נזיריו לסאלבטיקא. ובהסיקה הספר הלך בקרבת הבודהה ואמר: "אדוני, הלך המחשבה המרושע הבא ארע ללוהיצה... אכן אדוני, אלו המחשבות של הברהמין לוהיצה. " "יתכן שכך הדבר, בהסיקה, ... עם הברהמין לוהיצ'ה (Lohiccabrhmanuyoga) לאחר שהבודהה הגיע למעונו של לוהיצה והתיישב על הכסא שהוכן לכבודו, לוהיצה שירת את הבודהה ומסדר הנזירים במו ידיו, והציע להם מבחר של מזונות קשים ורכים עד ששבעו. משהסיר המכובד את ידו מן הקערה, לקח לוהיצה מושב נמוך והתיישב בצד אחד. והבודהה פנה אליו ואמר: "לוהיצה, האם נכון שהלך המחשבה המרושע הבא ארע לך... (כמו בפסוק 2)? " "אכן כן, המכובד גוטמה. " "אמור לי, ... לוהיצה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים ... המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! " [1] Kusala dhamma: אין הכוונה לתורת הבודהה אלא לכל תורה שהיא או הבנה בקשר לטבע הדברים. [2] Niraya v tiraccna-yoni v. [3] dhamma: אך לא בהכרח תורת הלימוד של הבודהה. [4] הבודהה חוזר על האמירה של לוהיצ'ה. [5] Naraka: מילה נרדפת ל - niraya, גיהנום. ...
הקשבה הטוב מהווה מחשבה מילה נרדפת מוסריות תכלית הנאה
בודהיזם - החיפוש האצילי
בודהיזם - החיפוש האצילי החיפוש האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת ג'טה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: "החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. " - "אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. " - "כן, חבר, " הם השיבו. לאחר שהבודהה שוטט בחיפוש אחר נדבות מזון בסאוואטהי וחזר מסבב נדבות המזון שלו, ולאחר שסיים את ארוחתו פנה אל המכובד אננדה: "אננדה, הבה נלך אל הפארק המזרחי, לארמונה של אימו של מיגארה, לשהות שם את המשך היום. " - "כן, אדון נכבד, " המכובד אננדה השיב. כך הבודהה הלך יחד עם המכובד אננדה אל הפארק המזרחי, לארמונה של אמו של מיגארה, כדי לשהות שם את היום. כאשר הגיע הערב, קם הבודהה ממדיטציה ופנה אל המכובד אננדה: "אננדה, הבה נלך להתרחץ במקום הרחצה המזרחי. " - "כן, אדון נכבד, " השיב המכובד אננדה. כך הבודהה הלך עם המכובד אננדה להתרחץ במקום הרחצה המזרחי. כשסיים, הוא יצא מהמים ועמד לבוש ... אחת לייבש את גופו. אז אמר המכובד אננדה לנעלה: "אדון נכבד, מעונו של הברהמין רמקה קרוב לכאן. מעון זה נחמד ונעים. אדון נכבד, יהיה טוב אם המכובד ילך לשם מתוך חמלה. " הבודהה הסכים בשתיקה. כך הלך הבודהה אל מעונו של הברהמין רמקה. באותה העת ישבו יחד במעון מספר נזירים ושוחחו בענייני הדהמה. הבודהה עמד בחוץ ליד הדלת והמתין עד ששיחתם תסתיים. כאשר ידע ששיחתם הסתיימה, הוא השתעל ונקש על הדלת, והנזירים פתחו את הדלת בפניו. הבודהה נכנס, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ופנה אל הנזירים בדברים הבאים: "לשם איזו מין שיחה אתם יושבים כאן יחד? ובעניין מה היתה שיחתכם שהופרעה? " "אדון נכבד, שיחתנו בעניין הדהמה שהופרעה הייתה אודות הבודהה עצמו ואז הגיע הבודהה. " "טוב, נזירים. יאה לכם, בעלי - בית שפרשו מתוך אמונה מחיי - בית אל חיי חוסר - ... במה שנתון לזיהומים מנטליים, הוא מחפש את הבלתי - מזוהם הבטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה. זהו החיפוש האצילי. (החיפוש אחר הארה) נזירים, טרום ההארה שלי, כאשר הייתי עדיין רק בודהיסטה, [iii] לא מואר, גם אני, בעוד הייתי נתון ללידה, חיפשתי אחר מה שגם כן נתון ... או מכופף את ידו הישרה, הברהמה שהמפטי נעלם בעולם הברהמה והופיע מולי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחד, ובשולחו את ידיו בברכה כלפי, דיבר כך: 'אדון נכבד, אנא מהבודהה שילמד את הדהמה, שהבודהה ילמד את הדהמה. ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים שיאובדו אם לא ישמעו את הדהמה. יהיו אלו ... מרומם ארמון הדהמה. אנא, שחסר - הצער יסקור את מין בני האנוש הטבוע בצער, המוכרע על ידי לידה והזדקנות. התרומם, גיבור מנצח, מנהיג השיירה חסר - חובות, ונדוד בעולם. אנא מהבודהה שילמד את הדהמה יהיו אלו אשר יבינו. ' "הקשבתי להפצרת הברהמה, ומתוך חמלה ליצורים החיים סקרתי את העולם בעין הבודהה [xi]. תוך שסקרתי את העולם בעין הבודהה, ראיתי יצורים עם מעט אבק בעיניים ועם הרבה אבק בעיניים, עם יכולות מנטליות חדות ועם ... וצומחים במים נמצאים על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, כך גם כאשר סקרתי את העולם בעין הבודהה, ראיתי יצורים עם מעט אבק בעיניים ועם הרבה אבק בעיניים, עם יכולות מנטליות חדות ועם ... ההזדמנות מעינו של מארה, ואשר צלח מעבר להיקשרות לעולם. הוא הולך ללא פחד, עומד ללא פחד, יושב ללא פחד, שוכב ללא פחד. מדוע? מפני שהוא מחוץ לתחומו של מארה הרשע. כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. [i] זיהומים מנטליים, תחלואים מנטליים, רעלים מנטליים (kilesa). גורמים מנטליים מזיקים. הם מכונים כך משום שהם עצמם מזוהמים ומזהמים גורמים מנטליים אחרים בסביבתם. [ii] היקשרות - באנגלית: attachment. [iii] בודהיסטה (bodhisatta), יישות המועדת להארה, בודהה לעתיד. [iv] אלארה קלמה (Alra Kalama), אחד המורים הרוחניים המובילים בהודו של אותה ... (Udaka Ramaputa), מורה רוחני בהודו של אותה תקופה, תלמידו של המורה הרוחני ראמה. [x] ברהמה שהמפטי (Brahma Shahmpati). הברהמה הגדול אשר חולש על כל עולמות הברהמה. [xi] בודהה - Buddha, המואר בשלמות, זה שעל ידו תורת השחרור (Dhamma) אשר נעלמה מהעולם, התגלתה ...
תאוות הרוחניות כללי ההתנהגות בעצמי אינסוף שלווה ללא חשיבה הבנה
בודהיזם טיבטי - מבוא
בודהיזם טיבטי - מבוא בודהיזם טיבטי (למאי) - מכיל דוקטרינות וצביון בודהיסטי, המאפיינים את טיבט, אזור ההימליה (צפון נפאל, בהוטן וסיקים), מונגוליה, בוריאטיה, טובה, קאלמיקייה (רוסיה) וצפון - מזרח סין (מנצ'וריה, היילונגג'יאנג וג'ילין). הבודהיזם נתפש כפילוסופיה ודרך חיים, ובטיבט התפתח לארבע אסכולות עיקריות: קאג'יו, סאקייה, גלוג ונינגמה. אחד העקרונות העיקריים בבודהיזם הטיבטי, ובבודהיזם בכלל, הוא הארעיות, ולפיו, כל דבר או תופעה - בין אם מוחשיים הם או בין אם לאו, כלומר כל עצם, הרגשה, מחשבה, רעיון, דעה, גוף ואף החיים עצמם - הם ארעיים, אינם קבועים, ובהכרח יחלפו כאשר יבוא זמנם. לכן, ההיקשרות לאובייקטים ולתופעות, הזמניים באופיים, תגרום באופן בלתי נמנע לסבל. הבודהיזם הטיבטי מכיל לימודים שונים בעלי היבטים רבים, המשלבים שיטות ותרגול המותאמים לכל המצבים האנושיים האפשריים: "הדרך הקטנה" ... - הנתיב הטנטרי. מטרתם של המתרגלים לימודים אלה היא להגיע הן ליכולת להועיל לאחרים והן להבנה, שחוויה של אושר תמידי אפשרית. בעבר כינו רבים מהמערביים את הבודהיזם הטיבטי "למאיזם", אבל כיום לא נחשב מונח זה מקובל ומתאים. בטיבט נכתב ספר המתים הטיבטי, המהווה את המקור לפילוסופיית החיים שלאחר המוות. על - פי ספר זה הגוף הוא רק משכן ארעי לתודעה, העוברת כזרם של רשמים תת - הכרתיים המתגבשים מגוף לגוף לאחר כל מוות. הבודהיסטים הטיבטים פיתחו שיטת ריפוי ייחודית, המתבססת על גישה שונה מזו המוכרת לנו כלפי מחלות. בשיטה זו עובר המטופל תרגולים רוחניים וטיפול רפואי ייחודי. כיום מדוכא הבודהיזם הטיבטי בטיבט, הנמצאת תחת כיבוש סיני, ובפועל הוא מתקיים בעיקר מחוץ לטיבט. מאפייני הבודהיזם הטיבטי הבודהיזם הטיבטי נבדל מאסכולות אחרות בכמה מאפיינים: שלא כמו ארצות "הבודהיזם הדרומי" המזוהות עם הדרך הקטנה, שמטרתה היא מצב ארהט - שחרור מסבל ("נירוואנה קטנה"), מוגדר הבודהיזם הטיבטי כ"בודהיזם צפוני" ומזוהה יותר עם רמות הלימוד של הדרך הגדולה ושל דרך היהלום. מטרתן - מימוש הארה מלאה ("נירוואנה גדולה") - מצב בודהה. בארצות הבודהיזם הדרומי נחשב השיחרור - מצב תודעה הממומש עם המרתם של חמישה רגשות מטרידים עקריים (בורות, כעס, תשוקה, גאווה, קנאה) - להישג ... סובלים עוד ואינם מושפעים מתנאים ונסיבות חיצוניים ופנימיים. על - פי הדרכים הגדולה והיהלום מצב זה איננו סופי ומהווה שלב אחד לפני שלב ההארה, שבו - כפי שנטען בבודהיזם הצפוני - מסולקים גם צעיפי המושגיות ורעיונות מקובעים המונעים מלחוות את טבעה הסופי והמוחלט של המציאות. אימוץ שיטת ... שושלת הגלוגפה. תרגול מדיטטיבי, שבאמצעותו מתגלים תכנים עתיקים (טיבטית: טרמות). תכנים אלה הוסתרו במערות ונקיקי סלעים מאות שנים לפני כן, בתקופות שבהן דיכאו את הבודהיזם ואסרוהו ללימוד ולתרגול. הבודהיזם הטיבטי נחשב על ידי רבים כאזוטרי וטנטרי. אזוטרי - מאחר שלשם תרגולו דרושה הסמכה (וואנג בטיבטית, אבהישקה בסנסקריט) ; וטנטרי - מאחר שזרם הווג'ריאנה מדגיש תרגול שיטות בעלות יכולת שינוי מנטלי מהיר. נטען שהודות לבודהיזם הטיבטי הועברה הטנטרה עד לימינו אלה. סמלים ועזרי תרגול לאמה (מורה בודהיסטי) טיבטי, רוקד ריקוד לאמות מסורתי הנערך אחת לשנה. - בודהיזם טיבטי מתרגלי הבודהיזם הטיבטי המסורתי עושים שימוש בסמלים, תשמישים ועזרי תרגול נוספים. המדיטציה מהווה אמצעי חשוב ביותר, ואליה יכולים להתווסף ... והנינגמה. ציור דיאגרמות מיוחדות, המייצגות היבטים קוסמולוגיים, בחול צבעוני או על גבי בד נפוץ ביותר במסורת הטיבטית. דיאגרמות אלה, המסמלות שדות - כוח של היבטי בודהה שונים נקראות מאנדלות ומשקפות למתרגל היבטים חשובים להתפתחותו הרוחנית. לעתים יכול לאמה (מורה בודהיסטי) להשתמש בדורג'ה - כלי טקסי המסמל שיטות לימוד וחמלה - בצירוף פעמון המסמל חוכמה. פגיון טקסי מיוחד, הנקרא בטיבטית ... את איכויותיהם האנושיות הטובות ומוטיבציה לא להזיק ליצורים אחרים. האמנות הטיבטית נועדה בחלקה הגדול לתמוך בתרגול ובהתפתחות הרוחניים. מנדלות, גלגל הקיום, דמויות בודהיסטווה ודמויות חמשת הבודהות הדהיינים, מופיעים כהיבטים אמנותיים של עקרונות בודהיסטים שונים. נהוג לציירם על מגילות (בטיבטית: טהנקה), המשמשות גם במנזרים וגם כעזר תרגול אותו ניתן לקחת ממקום למקום. הבודהיזם הטיבטי לסוגיו הבודהיזם הטיבטי כולל 4 רמות פילוסופיות עיקריות, שתי הראשונות שייכות לדרך הקטנה (היניאנה או טהרוואדה), הנקראת גם "מרכבת ...
קנאות מוחלט חשק מיני גורמים הפרדה נפרדות התגברות על קנאה רוחני הוא
ויפסנה - מדיטציה - תרגילים מעשיים למדיטצית ויפסנא
... בכל כוחו להשיג ארהנטיות במשך הלילה שלפני האסיפה הבודהיסטית הראשונה. הוא תרגל כל אותו הלילה ... השינה לארבע שעות. זהו 'זמן חצות' המורשה על ידי הבודהה. ארבע שעות שינה הן די והותר. אם ... ריכוז והידע העל - גשמי או החוכמה שנחוותה על ידי הבודהה, הארהנטים והנאצלים, אשר הם עצמם לא ...
סיכוי הימנעות חשיבה מוקצנת לא לשנות כאבים שליטה רוצה נאמנות
בודהיזם - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה בבסיס תורתו של הבודהה נמצא עקרון התהוות מתוך תנאים. העקרון הזה מעמיד את הקיום עצמו כהתהוות מתמשכת של תהליכים שהקשר ביניהם הוא סיבתי. שרשרת ההתהוות או מה שמכונה "הופעה ... עם העלמות והפסקה מוחלטת של לידה, הזדקנות ומוות נפסקים, עצב ומרירות, כאב, מועקה ויאוש נפסקים; כך קיים קץ לכל מסת הסבל הזו. " הבודהה מציג את הופעת הדברים כמותנים - ברגע שיש את התנאים הנכונים התוצאה מתקבלת, כאשר אין את התנאים התוצאה לא מתקבלת. עם זאת, הבודהה לא מעמיד סיבה מול תוצאה יחידה אלא אומר שתמיד מספר סיבות מובילות למספר תוצאות - אין גורם יחיד לתופעות אלא מספר תנאים. קביעות אלו של הבודהה נובעות מתוך ידע תבוני אישי ואינן מסתמכות על לוגיקה או פילוסופיה. אלו קביעות רציונאליות אשר מבוססות בחוויה וניסיון ולא על חשיבה אינטלקטואלית גרידא. הבודהה מצהיר על עצמו כבעל ידע מובחן וייחודי שרכש בעת התעוררותו המלאה, שלוש ידיעון מתייחסות ליחסי הסיבה והתוצאה: הידיעה מה אפשרי ומה לא אפשרי; הידיעה של ... בכלל זה האפשרויות והגורמים השונים; הידיעה של הדרכים המובילות לכל היעדים. מכאן שלא ניתן לראות בהתניות היסודיות עליהן מבוססת תורת הבודהה בסיס למערכת פילוסופית מתוך התוקף האונטולוגי שלהם. הבודהה מדבר על אפשרויות, נסיבות ותוצאות, ועל התועלת או החוסר התועלת שבכל אחת מהאפשרויות. כך הוא מדריך את תלמידיו לבחור בדרך הנכונה מתוך התועלת שבה בעוד הוא מציג את הנזק שיגרם בלקיחת דרך שגויה. הבודהה מצביע על הדרך ויעדה אך אין הוא יכול להכריח איש ללכת בה, הוא מנסה לעודד ולשכנע תוך הבהרת הכדאיות שבכך, אך משאיר לשומע לעשות כרצונו ולבחור בדרכו. ...
התניות חוויה מוחלטות עתיד מטרות לא אפשרי אינטלקט חשיבה אינטלקטואלית
1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ...13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, אימון אישי לימודים, מאמן אישי לפרישה בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 18:29:15 - wesi4