בודהיזם - השיחה עם קוודהה - מה שברהמא לא ידע השיחה עם קוודהה מה שברהמא לא ידע Kevaddha Sutta בעל - הבית קוודהה (Kevaddhagahapatiputtavatthu) כך שמעתי. פעם אחת
הבודהה התגורר בנאלנדא, בחורשת המנגו של פוואריקה. ובעל - הבית קוודהה [1] הגיע אל
הבודהה, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואז אמר: "אדוני, נאלנדא הזו עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה באנשים בעלי אמון
בבודהה. יהיה טוב אם המכובד היה גורם לנזיר כלשהו לבצע ניסים ומעשים על - טבעיים. בדרך זו בנאלנדא יהיה עוד יותר אמון
בבודהה. "
והבודהה השיב: "קוודהה, אין זו הדרך בה אני מלמד דהמה לנזירים, באמירה: 'לכו, נזירים, ובצעו ניסים ומעשים על - טבעיים לאנשים לובשי - הלבן! '" פעם שניה קוודהה אמר: "לא אתעקש, אך עדיין אומר: 'נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון
בבודהה. " והמכובד השיב כמקודם. פעם שלישית קוודהה אמר: "לא אתעקש, אך עדיין אומר: 'נאלנדא הזו עשירה, משגשגת... ויהיה עוד יותר אמון
בבודהה. " כאשר קוודהה חזר על בקשתו בפעם השלישית,
הבודהה אמר: "קוודהה, ישנם שלושה סוגים של ניסים עליהם הצהרתי, לאחר שהתנסיתי בהם באמצעות תובנתי. מהם השלושה? נס הכוחות העל - טבעיים [2], נס הטלפתיה [3], ונס ההוראה ... השג את זה והתמד בכך. ' זהו, קוודהה, נקרא נס ההוראה. - 66 שוב, קוודהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ראוי להערכה,
בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות,
בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין ... יודע היכן ארבעת היסודות העיקריים חדלים ללא שארית. ולכן, נזיר, נהגת לא כשורה, נהגת במשגה כשהלכת מעבר
לבודהה לחפש תשובה לשאלה זו במקום אחר. כעת, נזיר, לך אל המכובד ושאל אותו שאלה זו, וקבל את התשובה שיתן לך. ' ואז הנזיר הזה, באותה קלות שאדם חזק יכופף או ימתח את ... מושך ודוחה - שם התופעות החומריות והמנטליות חדלות לחלוטין. עם חידלון ההכרה כל זה חדל לחלוטין. '" כך אמר
הבודהה, ובעל - הבית קוודהה, שמח ונהנה מדבריו. [1] על פי גרסא אחרת כולל של גרסת הטיפיטקה העולמית (World Tipitaka Edition) שמו הוא קווטה (Kevaa, דייג). [2] ... מחשבות של אחר המוזכרות בסוטה הראשונה (DN 1.1.14). [4] Anussani-pihriya: ניתן לכנות את תורת הלימוד של
הבודהה כנס כיוון שהיא מובילה לתוצאות מופלאות. [5] הפרשנות מזהה אותו עם cintma vijj, 'אבן החן של המחשבה', קסם המאפשר לאדם לדעת את מחשבותיו של אחרים. [6] כאן יש ...