ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ...24 25 RSS
בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
בודהיזם - אל גנקה מוגלאנה השיחה עם גנקה מוגלאנה Gaakamoggallna Sutta Majjhima ... דבר זה נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה שאל את הבודהה: "כאשר תלמידיו של אדון גוטמה מתודרכים כך על ידיו, האם כולם משיגים ... אלו שרואים יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הנזירים של הסנגהה. אנא זכור אותי אדון גוטמה כחסיד בעל ...
הקלה אשמה פנימיות תורות רגשות אשם חוסר וודאות כל החיים שמח
בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
בודהיזם - שאלותיו של סקה ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה Sakkapaha Sutta סקפנהה סוטה1.1. כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר במגדהה, ממזרח לראג'גהה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אמבסנדא, על הר ודייא, במערת אינדסאלה. באותה עת עלה בסקה, אדון הישויות השמיימיות, [1] רצון עז לראות את הבודהה והוא חשב לעצמו: 'היכן האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות, מתגורר כעת? ' אז, לאחר שקלט היכן נמצא הבודהה, אמר סקה לישויות השלושים - ושלוש: "רבותיי, האדון המכובד מתגורר במגדהה, ממזרח לראג'גהה, מצפון לכפר ברהמינים ... תמשוך [4] תחילה את תשומת אוזנו של האדון המכובד, יתכן ונוכל לאחר מכן לגשת ולראות את האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות." שירתו של פנצ'סיקהה (pacasikhagtagth) "טוב, אדוני", אמר פנצ'סיקהה ולאחר שלקח את הוינא שלו ... המכובד, כך שהוא ישמע את קולי' והוא נעמד במקום ראוי. אז, לצלילי הוינא שלו, הוא שר את הפיוטים הבאים בשבח הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה: [5] 1.5. 'גברתי, את אביך טימברו אני מברך הו סורייבצ'סא, [6] ומביע את הוקרתי על כך ... אני מוקיר כמו עץ סאל הפורח במלואו למען שלום צאצאתו אייחל, כה מתוקה וחסרת דופי. 1.6. כאשר שמע זאת, אמר הבודהה: "פנצ'סיקהה, קול מיתריך מתמזג כה טוב עם שירתך, ושירתך עם צלילי מיתריך, כך שאף אחד מאלו לא מאפיל על האחר. [7] מתי חיברת את הפיוטים הללו אודות הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה?" "אדוני, היה זה כאשר האדון המכובד, התגורר על גדת הנהר נרנג'רא, תחת עץ הפיקוס ... וכך, אדוני, פגשתי את העלמה אחרי זמן לא רב." פנייתו של סקה (sakkpasakama) 1.8. סקה חשב: 'פנצ'סיקהה והבודהה מנהלים שיחה ידידותית. ' וקרא לו: "פנצ'סיקהה יקירי, ברך את הבודהה לכבוד בשמי, ואמור: 'אדוני, סקה, מלך הישויות השמיימיות, יחד עם שריו וחסידיו, מביעים את הוקרתם לכפות רגליו ... חפצים באושר: דוות, בני - אנוש, אסורות, נאגות, גנדהבות וכל קבוצת יצורים אחרת שהיא!" כיוון שזוהי הדרך בה הבודהה מברך יצורים אדירים שכאלו. לאחר הברכה הזו, סקה נכנס אל מערת אינדסאלה, קד בפני המכובד, ונעמד במקום ראוי, ... הפכו חלקים, והאזורים הצרים הפכו רחבים, והרחבה האפלה הפכה מוארת, בזכות עוצמתם של הישויות השמיימיות. והבודהה אמר לסקה: 'זה מדהים, זה נפלא, שקוסייה הנכבד, [10] עם כל המטלות הרבות שיש עליו, מגיע לכאן!" "אדוני, זה זמן רב שחפצתי לבקר את האדון המכובד, אך כל הזמן הייתי עסוק בענייני השלושים - ושלוש שלא יכולתי להגיע. [11] פעם הבודהה התגורר בסאבטהי בביקתת סללה, והלכתי אל סאבטהי לראות את המכובד. 1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וסבנה, בהונג'טי המתינה לו, כשהיא מברכת אותו בכפות ידיים צמודות. ... בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: 'סקה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה'. אך היא אמרה: 'אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. ' 'אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. ' אדוני, האם הגברת קדה בפניך בכבוד בשמי, והאם המכובד ... "אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטטהאגטה, בודהה ארהנט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדוות מתחזק, וזה של האסורה נחלש. [12] למעשה, הייתי עד לכך בעצמי. סיפורו של גופקה (gopakavatthu) אדוני, היתה ממש כאן בקפילבטהו בחורה מבני השקייאן בשם גופיקא ששמה את מבטחה בבודהה, בדהמה ובסנגהה, וששמרה על כללי ההתנהגות המוסריים באדיקות. היא דחתה את מצבה כאישה ופיתחה את המחשבה להיות ... כמשרתנו ובני - לוויתנו. ובהתייחס לכך גופקה גער בהם: 'מה חשבתם לעצמכם, רבותיי, שלא הקשבתם לתורתו של הבודהה המכובד? אני הייתי אישה ששמה את מבטחה בבודהה... דחיתי את המצב של אישה... וכך נולדתי בין ישויות השלושים - ושלוש ואני ידוע כגופקה בן הדוות. אך אתם, לאחר שהובלתם את החיים הרוחניים תחת הבודהה, נולדתם במצב הנחות כגנדהבות! זה מראה עצוב בשבילנו לראות את ידידנו בדהמה נולדים במצב הנחות של גנדהבות! ' ... מהן נותרה מכורה להנאות חושים. 1.12. [גופקה אמר: ] "פעם כתלמידו של זה - הרואה השם אותו נשאתי היה גופיקא. בבודהה ובדהמה שמתי את מבטחי איתן ושירתתי את הסגהה בשימחה. על שרותי הנאמן שעשיתי עבורו ראה אותי כעת, בן - סקה ... נזירים לשעבר, אשר הגיעו לא גבוה מדרגת גנדהבות אשר קודם לכן נולדו כבני אדם והובילו את החיים אותם לימד הבודהה. סיפקנו להם מזון ומשקה והמתנו להם בבתינו. [15] האם אין אוזניים להם, שכך בורכו ועדיין לא יכלו לתפוס את תורתו של הבודהה? כל אחד חייב להבין בעצמו את הדהמה המלומדת ומוצגת היטב על ידי הוא - שרואה. אני, ששירתתי אתכם שמעתי את ... את ישויות השלושים - ושלוש! ' אז בשמעו את פחדיו של שליטו גופקה אמר לואסבה: 'אדון אינדרה, בעולם בני האדם בודהה, הנקרא סקימוני, [17] השיג את השליטה בתאווה ותלמידיו אלו, אשר נכשלו בקשב כאשר נקראו על ידי המוות כעת השיגו ... להגשים את האמת על ידי אלו שחיים בעולמות האלו. [18] לו אשר חצה את השיטפון ושם קץ לספקות, הוקרתנו נתונה לבודהה, המנצח, האדון. אפילו כאן הן הגשימו את האמת, וכך חלפו מעבר אל מעמד רם אף יותר. אלו השיגו מקום גבוה מזה ... של ברהמא. ואנו הגענו, אדוני, בתקווה שנגשים את האמת הזו, ואם האדון יאפשר לנו נעלה את שאלותינו בפני הבודהה המכובד." 1.13. והבודהה חשב: 'סקה חי חיים טהורים זה זמן רב. אי אילו שאלות שהוא ישאל לבטח יהיו לעניין ולא חסרות - דעת, והוא יבין את ...
נפרדים מאהבה להיגמל ידידות חווית שמחה להתעורר טומאה המחיר יקר מידי שמחה וסיפוק
בודהיזם - עצמי
בודהיזם - עצמי עצמי Attavagga 157 אם אדם יקר לעצמו עליו לשמור על עצמו היטב. החכם שומר על ערנות במשך שלוש אשמורות הלילה. 158 ראשית על אדם לבסס את עצמו במה שראוי ורק לאחר מכן להדריך ...
לעשות דברים מחיר גבוה הלקוח אומר יקר לי קשה למכור מוצר יקר החיים ראוי המוצר יקר מידי שליטה
בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
בודהיזם - השיחה עם קוטדנטה - העלאת קורבן ללא דם השיחה עם קוטדנטה העלאת קורבן ללא דם Kadanta Sutta הברהמינים ואנשי קהאנומטה (Khumatakabrhmaagahapatik) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד דרך ארץ מגדהה בלווית קבוצה גדולה של חמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם קהאנומטה, שם נשאר להתגורר בפארק ... הזה נפוצו דיווחים טובים: ''האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים ... אשר בנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט... בודהה, מואר וטהור מעבר לכל ספק. ' לכן הם הולכים לראותו. " וקוטדנטה חשב לעצמו: 'שמעתי שהפרוש גוטמה יודע כיצד לערוך ... יבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבקר אותו. " דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath) אז קוטדנטה אמר לברהמינים: "כעת הקשיבו רבותיי מדוע ראוי שאנחנו נלך לבקר את המכובד גוטמה ומדוע אין ... עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל אמבלטהיקה. וכאשר הגיעו, הוא פנה אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי הבית של קהאנומטה קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ... (Mahvijitarjayaakath) בעוד הוא יושב במקום ראוי, קוטדנטה פנה אל הבודהה: "אדון גוטמה, שמעתי שאתה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין כל זאת, אך ... " "מהו, גוטמה המכובד? " "ברהמין, אם מישהו בלב טהור שם את מבטחו בבודהה, בדהמה ובסנגהה, זה מהווה קורבן מועיל מכל אחד משלושת אלו. " "אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה מארבעת ... גוטמה המכובד? " "ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים ... באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! וגוטמה המכובד, אני משחרר את שבע - מאות הפרים, ... אותם. " הגשמת פרי 'הנכנס לזרם' (Sotpattiphalasacchikiriy) אז נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות, ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים, ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של קוטדנטה מוכנה, נכונה, חופשיה מהמכשולים, שמחה ושלווה, הוא נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על ... "אנא מגוטמה המכובד ומסדר הנזירים שלו שיקבלו ארוחה ממני מחר! " הבודהה הסכים בשתיקה. וקוטדנטה, לאחר שראה את הסכמתו, קם, בירך את המכובד, ועזב תוך שהוא שומר אותו מצידו הימני. כאשר הפציע ... זה היה מוכן הוא הודיע: "גוטמה המכובד, הגיע העת, הארוחה מוכנה. " והבודהה, לאחר שקם מוקדם, הלך עם גלימתו וקערתו בלוויית נזיריו לאתר טקס הקורבן של קוטדנטה והתיישב שם במושב מוכן. וקוטדנטה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, קוטדנטה לקח כיסא נמוך והתיישב במקום ראוי. והבודהה לאחר שהנחה את קוטדנטה בשיחה על דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, קם ממושבו ועזב [8]. [1] משמעות ... סיפור מומצא. מלבד כל דבר אחר, ברהמין לא יוועץ מכל האנשים דווקא בבודהה כיצד לבצע קורבן, דבר שהיה אמור להיות המומחיות של הברהמינים. בקובץ הסוטות המקושרות (Sayutta Nikya 3.1.9) מופיע ... תכנן קורבן גדול (של 500 שוורים ולא 700 וכו'), עם הצעות שונות של הבודהה. ואמנם לא בטקסט המקור, אך מתוך הפרשנות אנו מבינים שהמלך לבסוף נמלך בדעתו. יתכן שהבודהה סיפר למלך את הסיפור הזה בהזדמנות ההיא, ולאחר מכן, המקרה הועתק מהמלך קוסלה לברהמין דמיוני 'עם סמכות מלכותית' ... העמדה היוונית מתייחסת אך ורק לפגיעה בקורבנות אנוש, בעוד העמדה הבודהיסטית כמאה שנים לפני סוקרטס כבר הייתה הרבה יותר רדיקלית בהתנגדות ובביטול האכזריות ביחס לבני - אדם ולבעלי - חיים, ...
יצורים חיים חיים רוחניים אנורקסיה קשרים מיניים דמיון חיים לאחר החיים לרדת במשקל שתיקה
לתת לעצמי בנדיבות
... לעצמה, לקרוא ספר חצי שעה כל יום, ולא לענות לטלפונים. הרעיון שהאושר מבוסס על מה שאתה משיג לעצמך, ובא הרבה פעמים על חשבון אחרים, זר לרעיון בסיסי בבודהיזם, הנקרא הוויית הגומלין - כשאתה עובד כדי להועיל לאחרים, אתה מועיל למעשה לעצמך, וכשאתה מועיל לעצמך, אתה מועיל גם לאחרים. כשאנחנו מתחילים ...
ילדה החלטה מרגיש טרוד למידה התחלה נתינה עומס
עבודה, חינוך וחברה - חיפוש רוחני
... מהסבל גדלה. אופרה ווינפרי מדברת עם אקהרט טולה בפריים - טיים, אובאמה בשלל נאומים נאורים, ביירון קייטי ו"העבודה", עיסוק גובר והולך במדיטציה ובודהיזם בתקשורת, הרבה יותר יוגה, הרבה יותר טיפולים אלטרנטיביים והתפתחות מרשימה מאד של התחום הירוק - את כל אלה אי אפשר היה אפילו לדמיין ...
משכורות מציאות לרצות תינוקות הכל יכול להיות מטופל אור לגויים מטאפורות
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה השיחה הראשונה של הבודהה היתה אודות ארבע האמיתות האלו המכונות אריסצ'ה (Ariya-sacca). התרגום הנפוץ הוא 'ארבעת ... אותן הנאצלים - המוארים. אפשרות נוספת היא לתרגם את המונח 'ארבעת אמיתות הנאצל' כלומר האמיתות אותן גילה הבודהה. האמת הראשונה היא בדבר הסבל (dukkha), וכך מתאר אותה הבודהה: להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, עצב ומרירות, כאב, מועקה ויאוש ... להיות מופרד מהאהוב זה סבל, לא לקבל מה שרוצים זה גם סבל. בקצרה, חמשת מצרפי האחיזה [i] הם סבל [ii]. הבודהה לא טען שהחיים הם סבל אלא שהסבל הוא כורח המציאות בחיים. מאחר ונולדנו אנו מועדים למות, מאחר ... שלנו ממה ומי שאהוב עלינו, וכמו כן כאשר אנו במצב או בחברה שאנחנו לא אוהבים, גם זה סבל. מעבר לכל זה, הבודהה אומר שהגוף והתודעה הם לכשעצמם סבל ומייצרים סבל בלי הרף - מתוך ההשתנות, חוסר היציבות ... הפוטנציאל של הסבל בטבע קיומו. קונדה, אחד מחמשת הנזירים הראשונים, שמע את השיחה הראשונה בבאנרס מפי הבודהה ומייד עלתה בתודעתו 'עין הדהמה' - ההבנה שכל דבר שנוצר סופו להעלם. כל מי ומה שנולד סופו ... מהרצוי ושרוב רובם של החיים רצופים תלאות, כאבים ואכזבות למורת רוחנו. עובדת המציאות הזו של הסבל על פי הבודהה אינה דבר שיש להתעלם ממנה או לקבל אותה כפי שהיא. זו אמת שיש לחקור. התרגול או הפרקטיקה אותה לימד הבודהה היא החקירה העקבית, העמוקה והמדוייקת להבנה מלאה של הסבל באמצעות התבוננות חודרת אל תוך ... זו היא ההשקפה שלאדם אמנם יש מרכיב תודעתי הקיים כאישיותו לאורך כל חייו אך במותו נפסק הקיום שלו לאלתר. הבודהה אומר שהשתוקקות זו על שלושת פניה היא הגורם לסבל ועל מי שחפץ בשחרור לזנוח אותה: 'יש לזנוח ... ממנה, ניתוק ממנה. אמת זו היא מציאות הניבאנה והיא תוצאה של זניחת מקור הסבל. מציאות זו נחוותה על ידי הבודהה ועל ידי תלמידיו שהשיגו הארה: 'יש לחוות את אמת הנאצלים של קץ הסבל': כך היתה ההתפקחות... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. קץ הסבל, ניבאנה, הוא המטרה המוחלטת לאלו ההולכים בדרכו של הבודהה. ההגשמה שלה מביאה לשלווה, לשקט ולאושר, לחופש ולשחרור מכל הסבל. שלוש האמיתות הראשונות הן ... דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, מודעות נכונה, ריכוז נכון. דרך זו, אותה לימד הבודהה, היא הדרך המובילה לחקירה נכונה של הסבל, ולזניחת ההשתוקקות הגורמת לסבל. זוהי דרך הנאצלים אשר הלכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני וכל הבודהות שלפניו בעבר, זו הדרך בה הולכים תלמידיו של הבודהה היום וזו הדרך שילכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני והבודהות לעתיד. 'יש לממש את אמת הנאצלים של הדרך הזו המובילה לקץ הסבל': כך היתה ההתפקחות... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. הבודהה אמר שיש לממש את הדרך הזו - לתרגל אותה על כל פניה השונות. כל אדם חייב ללכת בה בעצמו, הבודהה הוא המורה המצביע על הדרך ומלמד אותה אך אין הוא יכול לעזור מעבר לכך, כל אחד חייב לשחרר את ... וכאשר היא מסתיימת ונמוגה ניבאנה נחוות. באופן זה ארבע האמיתות קשורות זו בזו ומציגות את עיקר תורת הבודהה. אמיתות אלו נלמדות ומתורגלות מאז שלימד אותן הבודהה בשיחתו הראשונה דהמהצ'קהפוואטנה (dhammacakkapavattana) עם חמשת תלמידיו ועד היום ומהוות את ...
התאמצות מועקה מועקות חיים חופש רצון חיים לאחר החיים פוטנציאל של בודהיזם
בודהיזם - רוע
בודהיזם - רוע רוע Ppavagga 116 מהר לעשות טוב ורסן עצמך מלעשות רע. כשאדם איטי בעשיית טוב תודעתו נוטה לרוע. 117 אם עשית רע אל תחזור על זה אל תייחל לזה כי הצבירה של רוע ...
טיפש יגון רגשות אשם מוות להשפיע על בודהיזם חכם להתגבר על מוות
אידאל ומציאות / מוהו נולקה
... שכבר כתבתי, הופתעתי בעיקר לגלות את הנזירים ישנים בזמן זאזן. זה עמד בסתירה מוחלטת ... דבר וחצי דבר. כשאנחנו באים לטפל בבעיית השינה בזמן זאזן, תרגול למבוגרים מתחיל בשתי ... שעבר התייחסתי למקרה שאירע יום אחד, כשהנחירות בזמן הזאזן של הבוקר היו רמות במיוחד. בזמן פגישת - התה העיר מורנו, הרושי מיאורה: "זאזן ושינה אינם אותו דבר. אל תשלו ... הזו. האם אנחנו מכירים שרק אנחנו יכולים לקחת אחריות על הזאזן שלנו, ושאם ברצוננו להתעורר, ... של סוואקי - אין זו אמת (ואחי לדרך ידע זאת) "בהנחיות לזאזן" שלו, שלצערי טרם תרגמתי ... מאת קיזן זנז'י כשהוא דן בשאלה היכן להניח את התודעה בזמן זאזן. הרושי סוואקי כותב: "אם ... חוזר על עצמי אבל אני אומר זאת שוב: כשאנחנו ישנים בזמן זאזן, אנחנו הם הישנים. אף - אחד ... זאת בגופו. למרות שהנזירים באותה תקופה ישנו הרבה בזמן זאזן, הם דנו בהתלהבות רבה בשאלות ... זה בעצם שיקנטאזה? " או "מה זה באמת אומר לתרגל את דרך הבודהה? " אח הדהרמה הזה במיוחד שאל ... גם להציע דרכים קונקרטיות לקריאת טקסטים כמו "הנחיות לזאזן" ודומיו, ואיך להתמודד עם כל מני קשיים בזמן זאזן ובתרגול בכלל. עד אז אבקש את ...
תחושה טיפש ידע טיפולים שינה האמת של סבלנות חיי היום יום
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי . במקרה זה קיים דימוי לכל מרכיב במשל, האנאלוגיה ברורה ומובחנת על ידי המספר עצמו וכך אין כביכול מקום לפרשנויות [44]. זהו תיאור מצב שאין בו את המתח בין המשל ... מצב העניינים המתואר במשל. במקרה האיילים - הסכנות הכרוכות, היחסים בין הדמויות, שיפוט מוסרי וערכי וכדומה. הגדרה על פי דימוי בסוטרת 'משל טביעת הרגל של הפיל' [45] הבודהה אומר שכפי שחלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט מכונה 'בית', כך גם כאשר חלל תחום בעצמות ושרירים, בשר ועור, מכונה 'גוף חומרי'. העמדה הריאליסטית הבלתי מתפשרת באה לידי ביטוי כאן באנאלוגיה פשוטה על פניה - הגדרה של בית: חלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט. הגדרה של גוף חומרי: חלל התחום בעצמות ושרירים, בשר ועור. תחילה הבודהה מציג דוגמה שהשומע מבין היטב ומקבל - אכן, בית הוא מבנה העשוי מקורות וקירות היוצרים חלל סגור אותו מכנים בית. אם כך 'בית' הוא קונסטרוקט מילולי מלאכותי שבני האדם ... קשרי רכושנות חומריים, קשרים רגשיים, אסוציאציות של משפחה וכו' וכמו כן של שייכות - 'הבית שלי' - בית מיוחס תמיד לבעליו. כדי לפרק את המבנה הקונספטואלי - פסיכולוגי הבודהה מבצע דה - קונסטרוקציה למושג בית ומראה שמבחינה חומרית הבית הוא אוסף של קירות ותו לא. כאשר השומע מבין זאת ומקבל זאת, הוא רואה את הקונסטרוקט של 'בית' באופן שונה מהרגיל - בראייה ריאליסטית מפוקחת. לאחר מכן הבודהה מציג את הקונסטרוקט 'גוף חומרי', שגם הוא מושג בעל אימפליקציות רבות ומפרק אותו ברמה חומרית ריאליסטית - הגוף עשוי מעצמות, שרירים, בשר, עור, דם וכו'. לאחר שהשומע ... מפורשת לוגית אלא כעובדה - 'המצב הוא כך' אין תקפות הגיונית ואין העלאת ספק לגבי העניין אלא ההכוונה החוזרת ונשנית לראות את המצב ככזה. זוהי גישה דומיננטית בתורה הבודהיסטית, לראות את מצב העניינים כפי שהוא ולא להסיק לגביו מסקנות מעבר לעובדות הנצפות. קונפליקטים מושגיים בעייתית במסגרת השפה והלוגיקה אך אין זה אומר בהכרח שהם משקפים קונפליקטים עובדתיים במציאות. שימוש במשל בסוטרת 'משל המסור' [47] הבודהה מלמד כיצד להיות בעל תודעה חובקת עולם, שופעת ונעלת, ללא גבול, ללא עוינות וללא כוונות רעות. הוא ממחיש זאת בדרך הרדיקאלית האופיינית לו: 'אפילו אם שודדים היו ... של המסור מכוון לצורת דיבור עוינת, אך כמובן שההשוואה למסור היא הגזמה ומטרתה ליצור מערך פסיכולוגי ריאליסטי לשם הקצנה והצגת הדברים בפרספקטיבה מסויימת. במקרה אחר הבודהה טוען - אנשים שונים מדברים באופנים שונים - יש דיבור שהוא מתוזמן ויש כזה שאינו מתוזמן, יש כזה נכון ויש כזה שאינו נכון, כזה עדין וכזה גס, קשור לטוב או לרע, נאמר ... קיצונית כמו שנאה אדירה או ולפעולות נקם. לכן העיצה היא לזכור את משל המסור ולהימנע מתגובה שלילית או חיובית, אלא מתוך שיקול חכם. בסוטרה אחרת 'משל עקבות הפיל' הבודהה מזכיר שוב את משל המסור בהקשר לפגיעה פיזית. הטענה היא: 'הגוף הזה הוא בעל טבע של מגע עם אגרופים, רגבי אדמה, מקלות וסכינים התוקפים אותו. ' גם כאן הבודהה משתמש במשל המסור, ומסביר שבאמצעות שמירת המודעות והריכוז, ובאמצעות נחישות ומאמץ, הנזיר יישאר רגוע וחופשי מדאגות למרות הפגיעה הפיזית. מבנה הרטוריקה הבודהיסטית - משל התורה כרפסודה [48] הבודהה משווה את תורתו לרפסודה המשמשת ככלי למטרת מעבר לגדה השנייה ולא למטרת אחיזה. במשל זה ניתן לזהות תבנית בה תחילה מוצגת תיזה, לאחר מכן תיאור המשל, כאשר במהלך ... אחר כך הצגת הפעולה נכונה, ולבסוף חזרה על התיזה והוספת מסקנה. I. התיזה - כפי הדהמה כך גם הרפסודה קיימת למטרת מעבר לגדה השנייה ולא למטרת אחיזה. II. המשל - הבודהה מתאר אדם במסע שמגיע לנהר אשר גדתו הקרובה מסוכנת ואילו הגדה שמעבר בטוחה וחופשייה מסכנות. הוא רוצה לעבור לגדה השנייה אך אין גשר או סירת מעבר. III. השיקול ... מהרהר: 'הרפסודה הייתה לי לעזר רב, נניח ואשא אותה על ראשי או על כתפי ואלך אתה לכל מקום. ' ההשוואה היא לאדם שלומד את התורה כדי להשתמש בה לוויכוחים והתנצחויות. הבודהה מפנה לתלמידיו את השיקול באם האדם משתמש ברפסודה נכונה או לא, והם משיבים בשלילה. V. הפעולה הנכונה - לאחר שהנהר נחצה בעזרת הרפסודה, על האדם לגרור אותה לקרקע יבשה ... עליכם לדעת לנטוש אפילו מצבים טובים [49] שלא לדבר על המצבים הרעים. ' בחלק זה מתבהרת מטרת המשל והשתמעותו לגבי אופן ההתנהגות הרצוי. תורת לא - עצמי במשל במשל זה הבודהה מציג את תורת 'לא אני' או 'לא עצמי'. גם כאן נראה מבנה רטורי דומה למשל הקודם - בהתחלה התיזה, אחר כך תיאור מהלך עניינים והפניית שאלה אבסורדית לתלמידים הנענית ... זה יש שימוש בדימויים ומשלים רבים אולי מהסיבה שהוא בלתי נתפס בשכל הישר אלא דרך ידיעה תבונית (insight knowledge) של יחסי סיבה ותוצרה או התהוות מותנית. כיוון שהבודהה מנסה 'לשכנע' אנשים פשוטים שאין להם עדיין את הידע התבוני של 'סיבה ותוצאה' או של הידע 'העל - טבעי' של ראיית המיתות והלידות של היצורים החיים על פי הפעולות ... שלא יכול לזהות פגמים בעצמו, מן הסתם יש לצפות שלא תעלו בו התלהבות ורצון לעשות מאמץ כדי לנטוש את הפגם וסופו למות עם תאווה, שנאה ובלבול, עם הפגם ותודעה מלוכלכת. הבודהה מציג את האופן בו על התלמיד לבחון את עצמו בדרך אינטרוספקציה ומדמה זאת לצפייה במראה. הטענות בדרך ההיגיון מובאות בצורה הזו: (1) 'לא נעים לי לשהות בחברת אדם בעל ... ושמחה. היגיון ומשלים - השיחה עם סצ'קה אולי אחת הדוגמאות הטובות ביותר לדרך הרטוריקה המשלבת נימוקים רציונליים בשילוב משלים היא בסוטרת 'השיחה הקצרה עם סצ'קה' - אל הבודהה מגיע אדם בשם סצ'קה מתלמידיו הבולטים של מורה רוח בולט בשם ניגנטהה במטרה להכשיל את הבודהה בויכוח. הוא טוען שאין אדם שיכול לנצחו בויכוח אפילו בין אלו הטוענים להארה מלאה. סצ'קה מציב את השאלה הבאה לבודהה: (1) 'מהן ההוראות שאתה נותן לתלמידיך? ' הבודהה משיב: (2) 'חומר הוא זמני, הרגשה היא זמנית, תפיסה היא זמנית, תופעות הן זמניות, תודעה היא זמנית. חומר הוא לא עצמי, הרגשה היא לא עצמי, תפיסה היא לא עצמי, תופעות הן לא עצמי, תודעה היא לא עצמי. כל התופעות זמניות; כל הדברים הם לא עצמי. ' סצ'קה נותן משל בתגובה במטרה להפריך את טענות הבודהה - (3) 'בדיוק כפי זרעים או צמחים גדלים, צומחים ומתבגרים, כולם עושים זאת בהסתמך על האדמה, בתלות באדמה; ובדיוק כפי שעבודות מאמצות נעשות בהסתמך ובתלות באדמה - כך ... חומרי הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. לאדם יש הרגשה... תפיסה... תופעות.. תודעה כעצמי, ועל סמך אלו הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. ' הבודהה מתמצת את המשל לידי היסק פורמאלי: (4) 'האם אתה מסיק כך: גוף חומרי הוא העצמי שלי, הרגשה היא העצמי, תפיסה היא העצמי שלי, תופעות הן העצמי שלי, תודעה היא העצמי שלי'? סצ'קה מאשר את ההיסק כפי שהבודהה תמצת אותו ומבסס את טענתו באמונה הרווחת על ידי הרוב. אולם הבודהה לא מוכן לקבל טענה המבוססת על דעת הרוב ומתעקש שסצ'קה ינסח טענה המבוססת על היסקו הפרטי ולא על אמונה רווחת. (5) 'מה לדעת הרוב ולך? אנא תחום את עצמך למסקנות שלך בלבד' סצ'קה מציג את הטענה הרווחת כהיסק פרטי והבודהה מבקש לשאול אותו שאלה בעזרת דוגמא - (6) 'האם מלך רב מעלה משתמש בסמכותו להוציא להורג את אלו שראויים לכך, לקנוס את אלו שראויים לכך, ולהגלות את אלו שראויים לכך? ' גם כאן סצ'קה מסכים שכך הוא המצב. והבודהה שואל שאלה נוספת - (7) כאשר אתה אומר 'גוף חומרי הוא העצמי שלי' האם אתה משתמש בסמכות או כוח כלשהו על הגוף החומרי כגון 'שגופי יהיה כך, או, שגופי לא יהיה כך'? סצ'קה לא משיב, אך הבודהה מתעקש שהוא מחויב להשיב לשאלה רציונלית קבילה. במקרה וסצ'קה לא ישיב גם בפעם השלישית הוא מסתכן בכך שרוח תחתוך את ראשו לשבעה חלקים. לבסוף, מתוך פחד, סצ'קה משיב לשלילה לשאלה הבודהה בעניין היכולת להשתמש בסמכות או בכוח כלשהו על הגוף החומרי. אז ה
קונספט אנושיות חדשות התמודדות עם בעיה היכולת ל שלילית או חיובית מחשבות הגדרה של
1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ...24 25 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בודהיזם, מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי טלפוני בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 02:19:57 - wesi4