בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2 הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אננדה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם גם ימות. אך אם תבוא ... יכול לדעת זאת? הנה, אננדה, התלמיד האצילי הזה בעל אמון בלתי ניתן לערעור [13]
בבודהה באופן זה: 'כך הוא המכובד - ראוי להערכה,
בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם ... ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בדהמה באופן זה: 'הדהמה מוצגת כראוי על ידי
הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: 'הסנגהה של
הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של
הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של
הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של
הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, [14] הסנגהה, תלמידיו של
הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. ' והוא בעל מוסר היקר ... לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת'. 2.10 לאחר מכן
הבודהה, בעת ששהה בנאדיקא בבית הלבנים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות ... המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 2.11 ולאחר
שהבודהה שהה בנאדיקא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז
הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? [16] הנה, נזיר מתבונן ... מוסאלי אל הפארק. לאחר שנסעה כמה רחוק שניתן, היא המשיכה ברגל עד מקום המצאו של
הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך ... אמרה: "אדוני, אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו."
והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו. 2.15 בני הליצ'הבים מוסאלי שמעו
שהבודהה הגיע לוסאלי והתגורר בחורשתה של אמבפאלי. הם הכינו את מיטב הכרכרות ויצאו מוסאלי. וחלק מצעירי וסאלי היו בכחול, [18] עם איפור כחול, ... אשת המנגו, [20] אשת המנגו הונתה אותנו!" והמשיכו אל חורשת אמבפאלי. 2.17 משראה
הבודהה את הליצ'הבים ממרחק, אמר: "נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצ'הבים! הביטו היטב עליהם ותקבלו ... כך הליצ'הבים נסעו בכרכרותיהם כמה רחוק שניתן והמשיכו ברגל עד מקום המצאו של
הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו כך שמחים, הם ... להכנת ארוחה ממזון מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר
שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את
הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר
הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: "אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם
הבודהה בראשם."
הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי,
הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ... ובורות. ' השהייה בכפר בלובה בתקופת הגשמים (veuvagmavasspagamana) 2.21 ולאחר
שהבודהה שהה בחורשת אמבפאלי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל בלובה!" "טוב, אדוני", אמר אננדה,
והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם
הבודהה אמר לנזירים: "נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת ... השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים
הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. הוא חשב: 'אין זה הולם שאגשים ... [28] [סוף קטע דקלום שני] החלק על הסימנים והרמזים (nimittobhsakath) I. 3.1
והבודהה, לאחר שהתעורר מוקדם, התלבש ולקח את גלימתו וקערת הנדבות שלו, נכנס אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שסיים לאכול בשובו מסבב הנדבות, אמר ... הצהרים." "טוב, אדוני", השיב אננדה, ולאחר שהשיג מחצלת הלך בעקבותיו. 3.2
והבודהה הגיע למקדש קאפאלה והתיישב במושב המוכן. אננדה ברך את
הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: "אננדה, העיר וסאלי היא מקום נעים, מקדש אודנה נעים, מקדש גוטמקה נעים, מקדש סטמבקה [29] ...