ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ...17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2 הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אננדה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם גם ימות. אך אם תבוא ... יכול לדעת זאת? הנה, אננדה, התלמיד האצילי הזה בעל אמון בלתי ניתן לערעור [13] בבודהה באופן זה: 'כך הוא המכובד - ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם ... ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בדהמה באופן זה: 'הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. ' הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: 'הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, [14] הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. ' והוא בעל מוסר היקר ... לזרם', חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת'. 2.10 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בנאדיקא בבית הלבנים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות ... המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 2.11 ולאחר שהבודהה שהה בנאדיקא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? [16] הנה, נזיר מתבונן ... מוסאלי אל הפארק. לאחר שנסעה כמה רחוק שניתן, היא המשיכה ברגל עד מקום המצאו של הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך ... אמרה: "אדוני, אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו." והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו. 2.15 בני הליצ'הבים מוסאלי שמעו שהבודהה הגיע לוסאלי והתגורר בחורשתה של אמבפאלי. הם הכינו את מיטב הכרכרות ויצאו מוסאלי. וחלק מצעירי וסאלי היו בכחול, [18] עם איפור כחול, ... אשת המנגו, [20] אשת המנגו הונתה אותנו!" והמשיכו אל חורשת אמבפאלי. 2.17 משראה הבודהה את הליצ'הבים ממרחק, אמר: "נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצ'הבים! הביטו היטב עליהם ותקבלו ... כך הליצ'הבים נסעו בכרכרותיהם כמה רחוק שניתן והמשיכו ברגל עד מקום המצאו של הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו כך שמחים, הם ... להכנת ארוחה ממזון מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: "אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם." הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ... ובורות. ' השהייה בכפר בלובה בתקופת הגשמים (veuvagmavasspagamana) 2.21 ולאחר שהבודהה שהה בחורשת אמבפאלי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל בלובה!" "טוב, אדוני", אמר אננדה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: "נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת ... השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. הוא חשב: 'אין זה הולם שאגשים ... [28] [סוף קטע דקלום שני] החלק על הסימנים והרמזים (nimittobhsakath) I. 3.1 והבודהה, לאחר שהתעורר מוקדם, התלבש ולקח את גלימתו וקערת הנדבות שלו, נכנס אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שסיים לאכול בשובו מסבב הנדבות, אמר ... הצהרים." "טוב, אדוני", השיב אננדה, ולאחר שהשיג מחצלת הלך בעקבותיו. 3.2 והבודהה הגיע למקדש קאפאלה והתיישב במושב המוכן. אננדה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: "אננדה, העיר וסאלי היא מקום נעים, מקדש אודנה נעים, מקדש גוטמקה נעים, מקדש סטמבקה [29] ...
יכולת הפרעת אכילה חופש צורות קשיים אגו התמכרות לאכילה פנימיות
האתגר הכי גדול שלך בחיים זה את\ה - אתגרים בחיים
... בחיבור של כל ההפכים, כאשר האדם חווה את העולם בהפכים הוא מסוגל לגלות את מה שהבודהא כינה "דרך האמצע". היא לא בצד אחד, והיא לא בצד השני. היא נובעת מהחיבור בין שני הקטבים המנוגדים, ...
אני לא יודע חלום אין סופי צורות חיות לדבר מימד המקום הגדרה
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2 החלק הבינוני על ... אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד ... גבר עלי [54]. הייתי כה טיפש, מבולבל ומלא זדון, שלמען כתר המלכות קיפחתי את חייו אבי, אדם טוב ומלך צדיק. אנא מהבודהה שיכיר במעשי הרעים למען שארסן את עצמי בעתיד ... עלי ללכת. אני עסוק ויש לי מטלות רבות. " "הוד רוממותך, עשה מה שעליך לעשות. " והמלך אגאטסטו שמח ונהנה מדברי הבודהה, קם ממקומו, ברך את הנעלה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צד ימינו כלפיו. לאחר שהמלך אגאטסטו עזב, הבודהה אמר: "נזירים, המלך אבוד, גורלו חתום [56]. אם ... של אביו, אדם טוב ומלך צדיק שכזה, אז ממש בזמן שישב כאן הייתה עולה בו עין הדהמה [57] הטהורה ללא רבב. " כך אמר הבודהה. והנזירים שמחו ונהנו מדבריו. [1] הרופא ... הרג את אביו האציל בימביסארה כדי לזכות בכתרו. [3] Uposatha: כאן מיוחס ליום צום ברהמיני. מאוחר יותר במסגרת הבודהיסטית יום האופוסטהה הוא יום הווידוי של ... משמעו 'שורש' (לדוגמא, חמדנות, שנאה ואשליה). pacaya משמעו 'תנאי'. [14] kamma: קמה, במקרה זה אין הכוונה למובן הבודהיסטי של פעולה מכוונת או פעולה רצונית. [15] ... nighi-gabbh: לידה מחדש כניגנטהה. [21] גם צורת המילה הזו וגם משמעותה מעורפלים (pauv, pavut). [22] ההשקפה הבודהיסטית בנוגע לפעולה (קמה) נדחית כאן. [23] ... סגולות או מעשים טובים אלו אינם מובילים לשחרור, אלא לאושר עתידי (זמני) בעולם הזה או באחר. זו בדרך כלל המטרה של בודהיזם פופולרי, כלומר, החסידים הבודהיסטים שאינם מתרגלים ומכוונים לשחרור מלא אך ... שוב, הפעם במובן הארצי, כלומר, מלכים או שליטים. [32] Patimokkh: קוד כללי ההתנהגות של הנזירים כפי שחיבר אותו הבודהה לאורך שנות הקמת מסדר הסנגהה של הנזירים והנזירות. הפטימוקהא כולל 227 כללים לנזירים ו - 311 כללים לנזירות ונכלל בקנון הבודהיסטי של התהרוואדה תחת קובץ הוינאיה בחלק ... שמות המשחקים במקור מופיעים בהערה לסוטה 1 פסקה 1.14. [34] dhamma: תורה כלשהי, אין הכוונה לתורת הלימוד של הבודהה המכונה בפשטות 'דהמה'. [35] Parimukha sati ... ממצבי הג'האנה. [39] ptisukha: פיטי - תחושת התעלות. סוקהה - תחושת שמחה או אושר. [40] בזה מסתכמת התשובה של הבודהה לשאלה הראשונה בפיסקה 39. [41] Uppala, ... מפריכות את הרעיון שההכרה (via) מתגלגלת מחיים לחיים. כיוון שהחניך Sti האמין ברעיון של מעבר ההכרה מחיים לחיים הבודהה גער בו קשות (MN 38). הכרה מקשרת חדשה ... [45] בדיוק כמו הגוף הפיזי. הגוף יציר התודעה (manomay) הוא מה שנתפס בטעות כנפש או נשמה. [46] Iddhi: למרות שהבודהה מזכיר את הכוחות האלו כאן, כעקרון הוא לא עודד ... לפרטים נוספים ראה סוטה 15 בקובץ הסוטות ארוכות (DN 15.22). [53] כל הפירות הקודמים הובילו לזה, הייחודי לדרך הבודהיסטית. יש 13 פריטים או קבוצות והרשימה בכללותה ... וההגשמת ארהנטיות (97-98). [54] Accayo: לעיתים מתורגם כ'חטא' אך עדיף להמנע מהקשרים דתיים כאשר זה נוגע לכתבים הבודהיסטים. [55] זהו הביטוי בו משתמשים נזירים כאשר ... הרעים 'בעלי תוצאה מיידית' (בעולם הבא) שאי אפשר להמנע מהם. על פי הפרשנות, הוא לא הצליח לישון עד שנפגש עם הבודהה. [57] פתיחת עין - הדהמה (dhamma-cakkhu) היא ...
הדתיים הלוואות יחסים מיניים הרגל תלמיד מוטרד דאגה תאווה
עיסוי תאילנדי - רקע תרבותי והיסטורי
... המסורתית. מלבד חלוקה לפי אזורים, ניתן לעשות הבחנה נוספת. אחת היא רפואה אשר שורשיה הגיעו בהשפעה הודית - סינית, בעיקר על ידי משלחות בודהיסטיות וקשרי מסחר. ושנייה, רפואה עתיקה אשר הייתה נהוגה וקיימת עוד קודם לכן בחבל הארץ אשר קרוי כיום תאילנד. עוד לפני שהעם הת'אי הגיעה לאזור במאה התשיעית לספירה, והיה עתיד ... התאית, שורשם בהודו העתיקה. בסיס הידע וההשקפה באבחון, צמחי מרפא, ועיסוי מקורם בתרגולים הודים קדומים, והגיעו לתאילנד יחד עם נזירים בודהיסטים מסיונרים אשר הוכשרו כמרפאים. הנזירים המלומדים אשר מקום מושבם היו במנזרים שהוקמו, הפכו את המקדשים גם למרכזי לימוד וריפוי, וספריה תרבותית לקהילה. מצבורי הידע והפרקטיקה ... הרפואה התאילנדית המסורתית הועברה מדור לדור באותה אופן שהועברו הכתבים הדתיים. וכן, כתבים רפואיים קיבלו ערך רב ממש לצד הכתבים הבודהיסטיים. המקדש, או מנזר, היה ועודנו המקום בו העם התאי הלכו כדי לקבל טיפול למכאובם, בין אם פיזי, רגשי או רוחני. כפי שהליכה בדרך הבודהה מסייעת לאדם במסעו הרוחני, כך הרפואה המסורתית הוכרה כתומכת בחיים הפיזיים על כל מרכיביהם. לאנשי תאילנד מסורת ויכולת טבעית בחיבור בין עבודת האדמה, לעבודה רוחנית בריפוי ובתפילה. ... שימוש בעיסוי יחד עם צמחי מרפא ו/או עבודה פסיכו - רוחנית בהתאם לבעיה הספציפית הקשורה ביציאה מאיזון גוף - נפש - רוח. מעבר למקדשים הבודהיסטיים, הרפואה תאילנדית המשיכה להתפתח בדרכה שלה. משום שרוב האוכלוסיה גרה באזורים כפריים הרחוקים ממרכזי הרפואה, דבר הצריך את הפיתוח של רפואה ביתית, כאשר בני המשפחה דואגים אחד ... ממסורת הריפוי העתיקות טרם הוקמה ממלכת סיאם, כפי שהן נהוגות כיום אצל השבטים בתאילנד . (Hill Tribes) שבטים אלו אינם מאמינים בדת הבודהיסטית כרוב רובם של אנשי תאילנד אלא הם אנימיסטים. מכיוון שלא היו נתונים להשפעה של המסיונרים הבודהיסטיים, אורח החיים והתרבות שלהם דומה מאוד לאיך שחיו אותם אנשים אשר יישבו את הארץ הזאת לפני אלפי שנים. כדי לקבל מושג על הרפואה עתיקה של העמים אשר יישבו את חבל הארץ, ניתן לבקר או ...
כישופים בודהיזם מטפלים מנטרה למידה תהליכים לשים לב ל טיפולים
אסטרולוגיה - האם אנחנו מי שאנחנו בגלל שנולדנו כך, או בגלל שהפכנו לכאלה?
... יחד עם משרתם המסור והנאמן, מסע ממנו לא יחזור. המשרת והילד טיילו ברחבי הודו וביקרו בעיקר במקומות הקדושים. מעט לפני שהגיע הילד לגיל שבע הם הגיעו לביקור במנזר ללימודים בודהיסטים. וכששמע ראש המנזר את סיפורו של הילד, הוא הציע לו להישאר. הילד, נשאר במנזר והתבגר שם להיות אחד מהוגי הדעות החשובים ביותר בבודהיזם. הילד לא חזר אל הבית ששלח אותו למות במקום ... ולעצב אחרת את חיינו? האם האסטרולוג יכול היה לבחור בתרגום אחר למפה המקוללת? האם הוריו יכולים היו לבחור באפשרות אחרת? האם אלמלא נסיבות עגומות אלה, עדיין היה מגיע לבודהיזם, לחכמה, להארה? ברצף אירועים אחד אחרי השני ...
להוציא אותה מהראש אנשים רוחניים בודהיסטים נפרדים למחוק מישהו מהראש להפסיק לחשוב על האקס חוסר וודאות רוחניות
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3 שמונה החירויות (aha vimokkh) 3.33 אננדה, ישנן שמונה חירויות. [43] אילו הן? (1) בהיותו בעל צורה, אדם רואה צורה. ... יגשים ניבאנה סופית. ' אין זה אפשרי שהטטהאגטה יסוג מהצהרתו על מנת להמשיך לחיות. כעת, אננדה, הבה נלך אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול." "טוב, אדוני." 3.49 והבודהה הלך עם המכובד אננדה אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. כשהגיע לשם, אמר: "אננדה, לך ואסוף את כל הנזירים המתגוררים באזור וסאלי, וקרא ... השיב אננדה, ועשה כך. לאחר מכן חזר אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון." 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: "נזירים, מהסיבה הזו עליכם ללמוד לעומק את הדברים האלו שגיליתי והכרזתי עליהם, ... שימרו על תודעתכם במחשבה אסופה היטב. הוא שאינו מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ולמשמעת לאחר שעזב לידה אחריו, ישים קץ ליגון." [סוף חלק שלישי] מבט הפיל (ngpalokita) 4.1 והבודהה התעורר מוקדם בבוקר והתלבש, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שחזר מסבב הנדבות ואכל, הוא הביט אחורה אל וסאלי במבט ... "אננדה, זוהי הפעם האחרונה שהטטהאגטה מביט בוסאלי. עתה נלך אל בהנדגאמה." "טוב, אדוני", אמר אננדה, והמכובד המשיך עם קהל רב של נזירים אל בהנדגאמה ונשאר שם. 4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: "נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל הלידות. מהם הארבעה? בשל אי הבנה של ... אמר: "מוסריות, ריכוז, חוכמה ושחרור סופי אלו הדברים הדגולים שגוטמה גילה. את הדהמה שהבין לימד את נזיריו: הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה." 4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבהנדגאמה, נשא דרשה מקיפה: "זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ... הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות." הקטע על ארבעת הקריטריונים העיקריים (catumahpadesakath) 4.5 ולאחר שהבודהה שהה בבהנדגאמה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל הטהיגאמה... אמבגאמה... לג'מבוגאמה..." והעביר את אותה דרשה בכל אחד מהמקומות האלו. ולאחר מכן אמר: "בוא אננדה, הבה נלך אל בהוגנגרה." 4.6 "טוב, אדוני", אמר אננדה, והבודהה הלך אל בהוגנגרה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 4.7 בבהוגנגרה המכובד התגורר במקדש אננדה. ושם הוא אמר לנזירים: "נזירים, אלמד אתכם ארבעה קריטריונים. הקשיבו היטב, כעת אדבר." "כן, אדוני", השיבו הנזירים. 4.8 "נניח ונזיר היה אומר: 'חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה', במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו ... לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: 'אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר', ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: 'אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר'. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים ... אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון הרביעי." 4.12 והבודהה, בעת ששהה בבהוגנגרה, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ... חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' סיפורו של קונדה בן הנפח (kammraputtacundavatthu) 4.13 ולאחר שהבודהה שהה בבהוגנגרה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא אננדה, הבה נלך אל פאבא", שם התגורר בחורשת המנגו של קונדה בן הנפח. 4.14 קונדה שמע שהבודהה מגיע אל פאבא ומתגורר בחורשת המנגו. והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי, והמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה. 4.15 אז קונדה אמר: "אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו!" והמכובד הסכים בשתיקה. 4.16 משראה קונדה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ימינו כלפיו הלך לדרכו. 4.17 משהסתיים הלילה קונדה דאג להכנת ארוחה טובה של מזון רך וקשה מלאה בתבשיל 'חזיר מעודן', [50] וכאשר הייתה מוכנה הוא דיווח לבודהה: "אדוני, הארוחה מוכנה." 4.18 לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קונדה, הוא התיישב שם במקום ישיבה שהוכן לכבודו ואמר: "הגש את התבשיל 'חזיר מעודן' שהוכן עבורי, והגש את שאר האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים." "טוב, אדוני.", אמר קונדה וכך עשה. 4.19 אז אמר הבודהה לקונדה: "כל מה שנותר מהתבשיל 'חזיר מעודן' עליך לקבור בבור, כיוון שקונדה, אינני יכול לראות אף אחד בעולם הזה על הישויות השמיימיות המארות ... המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז לאחר שהמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה, קם ממקומו ועזב. 4.20 לאחר שאכל את הארוחה שקונדה נתן, הבודהה נתקף במחלה קשה שכללה צואה עם דם, וכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה, וללא תלונות. אז המכובד אמר: "אננדה, ... של התבשיל 'חזיר מעודן'. מחלה חמורה תקפה את המורה לאחר שטוהר, המכובד אמר: 'כעת אלך אל העיר קוסינארא. ' [51] הבאת המים לשתייה (pnyharaa) 4.21 לאחר שסטה מהדרך, הבודהה הלך אל מרגלות עץ ואמר: "בוא, אננדה, קפל גלימה לארבע למעני, אני עייף וברצוני לשבת." "טוב, אדוני", אמר אננדה, וכך עשה. 4.22 הבודהה התיישב על המושב המוכן ואמר: "אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות." אננדה השיב: "אדוני, חמש מאות כרכרות עברו בדרך זו. המים ... ומזוהמים. אך, אדוני, הנהר קקוטהא קרוב ויש בו מים נקיים, נעימים, קרירים, טהורים, עם גדות יפות למראה. שם יוכל האדון לשתות מים ולהרוות את צמאונו." 4.23 פעם שניה הבודהה אמר: "אננדה הבא לי מעט מים..." ואננדה השיב כמקודם. 4.24 פעם שלישית הבודהה אמר: "אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות." "טוב, אדוני.", אמר אננדה, לקח את קערתו והלך אל זרם המים. וזרם המים הזה אשר מימיו ... בן שבט המלה (pukkusamallaputtavatthu) 4.26 באותו רגע פוקוסה בן שבט המלה, תלמידו של אלארה קאלאמה, [52] היה בדרכו על הדרך הראשית מקוסינארא אל פאבא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: "כמה נפלא, כמה מדהים, אדוני, עד כמה הנוודים האלו רגועים!" 4.27 ... להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. יקבל נא אותי הנעלה לקהילת הסנגהה כתלמידו בעל - בית ששם את מבטחו בו מעתה ועד סוף חייו!" 4.35 אז פוקוסה הורה לאחד האנשים: "לך והבא לי שתי חבילות גלימות של בד - זהב, מבהיקות ומוכנות ללבישה." "כן, אדוני.", האיש השיב ועשה כך. ופוקוסה העניק לבודהה את הגלימות ואמר: "הנה, אדוני, שתי חבילות גלימות משובחות של בד - זהב. אנא מהמכובד שיקבל אותן ברוב טובו!" "אם כך, פוקוסה, הלבישו אותי באחת מחבילת הגלימות ואת אננדה באחרת." "טוב, אדוני.", אמר פוקוסה ועשה כך. 4.36 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את פוקוסה בן שבט המלה בשיחת דהמה. לאחר מכן פוקוסה קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו. 4.37 זמן קצר לאחר שפוקוסה עזב, אננדה סידר חבילה אחת של הגלימות המוזהבות על גופו של המכובד ... ועתה, אננדה, הבה נלך אל הנהר קקוטהא." "טוב, אדוני", השיב אננדה. [53] שתי גלימות מוזהבות היו מתנותיו של פוקוסה: בוהק גופו של המורה עלה על זה של לבושו. 4.39 והבודהה הלך בלווית מספר גדול של נזירים לנהר קקוטהא. שם נכנס לנהר, התרחץ ושתה, ומשיצא הלך אל חורשת המנגו, שם אמר למכובד צ'ונדקה: "בוא צ'ונדקה, קפל נא גלימה לארבע למעני. אני עייף ומעוניין לשכב לנוח." "בסדר גמור אדוני.", אמר צ'ונדקה ועשה כך. 4.40 הבודהה אימץ את תנוחת האריה, נשכב לנוח על צידו הימני, בהניחו רגל אחת על גבי השניה, בקשב והבנה מלאה ובציון הזמן להתעורר. והמכובד צ'ונדקה התיישב ...
מאמץ השמנת יתר התמכרות לאכילה לפתח אנורקסיה חומר רגשות שתיקה
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן?
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן? לפני שהתגייסתי חייתי בעולם אידאלי בו הטוב והרע היו ברורים, הנכון והלא נכון מוחלטים. לא ... תשובה אך האינטלקט הוא כל שהיה לי אז לא זנחתי אותו. באותה תקופה קראתי את הספר "עיוור בעזה" מאת אלדוס האקסלי. בספר הזה נתקלתי לראשונה בבודהיזם. הבודהיזם של האקסלי לא היה מגובש דיו אבל לראשונה נפתחתי לאפשרות שתהיה אמת שמקורה חוויתי שיהיה לה תוקף גדול יותר מהאמת האינטלקטואלית. לא ידעתי עדיין דבר וחצי דבר על בודהיזם. אבל הנה כמו נדלק אור קטן בחשכה גדולה. במשך מספר חודשים התגלית הזו (שנדמית אולי טריויאלית), הגם שלא ידעתי מה ... אין בו די בכדי להוליד ציווי מוסרי? כיוון שלא חוויתי מן מפגש מיסטי שכזה לא יכולתי לענות על השאלה הזו. בערך באותו זמן נתקלתי בשני ספרים על בודהיזם. האחד היה "הנזיר והפילוסוף" מאת מאתייה ריקאר והשני היה "מה שלימד הבודהה" מאת ראהולה ואלפולה. כשקראתי את הספרים האלה חשתי שהנה התשובה נמצאת בהישג יד. הנה סוף סוף שיטת מחשבה שמאפשרת קיום של ... ללא אלוהים וללא האדם כאמת מידה מוסרית (כך לפחות היה נדמה לי). אבל היו לי הרבה שאלות והשגות. למה היוולדות מחדש? למה האלטרואיזם לו נדרש הבודהיסט? מה זאת אומרת הכל ריק? מהי החוויה הזו שעלי לעבור בכדי להוליד את הציווי המוסרי? איך מתעוררים? מה אני צריך לעשות כדי ... לנירוונה) נראה לי כמו פתרון גדול. אולי רציתי למות בלי למות. כל השאלות האלה אינן שאלות רעות. הן נובעות באופן ישיר מהתפיסה ההינאיאנית של הבודהיזם ומהבנה שהיא אינטלקטואלית בלבד. באותו זמן לזן הייתה קונוטציה שלילית עבורי שכן הייתי שבוי של הדעות הקדומות שלי. אבל בחיפוש אחר חומר קריאה על בודהיזם בעברית נתקלתי גם בזן. קשה לי לומר מה היה הדבר שגרם לי להחליט שמכל המסורות הבודהיסטיות אני אתרגל דווקא זן, אבל בו בחרתי. החלטתי לתרגל בשביל להתעורר ולהיות מואר. לחוות קנשו (הצצה אל טבע המציאות כפי שהוא) וסאטורי (התעוררות פתאומית, הארה). החלטתי לתרגל זן בשביל להפוך לבודהה. כך נפלתי ללא ידיעתי למלכודת אליה נפלו רבים לפני ועתידים ליפול רבים אחרי. זו הסכנה בלימוד מספרים וללא מורה. כיון שלא ... ולכן החלטתי לטוס ליפן ולתרגל שם. התחלתי לחפש מנזרים באינטרנט וראיתי שרובם גובים כסף עבור השהייה בהם. בשל ההבנה שלי באותה תקופה את תורת הבודהה לא הצלחתי לקבל את הרעיון שניתן לגבות כסף עבור ההוראה שלה. בחיפושי אחר מנזר שלא גובה כסף מצאתי את אנטאיז'י. כיון שלא ידעתי הרבה על זן או על בודהיזם היה נראה לי שאורח החיים באנטאיז'י מתיישב עם זה שדימיתי להיות אורח החיים במנזר. תירגול, עבודה חקלאית והסתפקות ... להקשר לא אפשר לי להתמסר ולהיות באמת במערכת היחסים הזו. כשטסתי ליפן עוד דימיתי לעצמי שייתכן שאחליט להפוך לנזיר. לפני הטיסה התחלתי לתרגל זאזן (מדיטציית ישיבה) או לפחות חשבתי שמדובר בזאזן. המטרה שלי הייתה לחוות קנשו. כשהגעתי לאנטאיז'י המשכתי בתחילה לתרגל במטרה זו. למציאות יש דרכים משלה ללמד אותנו אם ... היום אני לא ממש יודע מדוע לא עזבתי. תוך כדי החמישה ימים האלה כשכבר כאב לי מכדי לנסות ולהשיג קנשו התחוור לי לפתע שכל הנסיעה אל המנזר, שכל הבודהיזם שלי אינו אלא בריחה מהחיים שלי כאן ועכשיו. שבעצם החיים שלי הם בארץ, במערכת היחסים שלי ושכל מה שאני צריך לעשות זה ... לברוח. אני לא חושב שהגעתי לתובנות האלה רק בזכות עצמי. באנטאיז'י יש מורה. באנטאיז'י נחשפתי לראשונה לדוגן זנז'י ולהוראתו הייחודית את הבודהיזם. פתאום במספר קטן של ימים עברתי מהפך של התודעה. אבל זה היה מהפך חלקי וקטן. מדוע אני אומר חלקי וקטן? שכן בתוך הכאב של ... באנטאיז'י, אמר לי, "כבר החלטת ללכת, לאן אתה ממהר? תישאר עוד קצת, תראה מה יקרה". הרגע בו החלטתי להישאר עוד קצת היה הרגע בו הושלם המהפך. הבודהיזם הפך מבודהיזם של בריחה לבודהיזם של שחרור. התקופה הקצרה בה נשארתי באנטאיז'י אחר - כך הייתה מאושרת מאד ונטולת מאמץ. חזרתי לארץ מבלי לשכוח את ההחלטה ... באנטאיז'י שלושה עשר חודשים אחרי הביקור הראשון. התרגול הזה החזיר לי את חיי. אין לי ספקות. אני לא מחפש יותר אחר דבר. אני רחוק מאד מלהיות בודהה, אבל יום אחר יום התרגול הזה מאפשר לי לראות את חיי נכוחה ולחיות את חיי נכוחה. חשבתי שיעברו עוד הרבה שנים בטרם ארגיש שיש לי משהו לחלוק עם אחרים. לפני שארגיש שההבנה שלי מספקת. גם כעת יש לי ספקות. אבל דרכי היא דרך הבודהיסטווה. אם יש ולו הסיכוי הקטן שאדם אחד ויחיד יתחיל לתרגל בזכות זה שאני חולק את חיי והתובנות שלי, אני לא יכול להרשות ...
הרגלים אירועים לברוח רע וטוב כבוד לחיות הליכה שאלות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3 הצגת אמת מקור הסבל (samudayasaccaniddeso) I.ומהו, נזירים, מקור הסבל כאמת האציליים? זוהי הכמיהה [74] אשר מובילה ללידה מחדש, [75] כבולה בתענוג ותאווה, המוצאת ... 'נזירים, זוהי הדרך האחת לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. ' ומסיבה זו דבר זה נאמר. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ...
פנימית וחיצונית מתבונן בהרגשות כאב שלמות בודהה חופש חוויה חשק מיני
קריאה בכף היד - כירולוגיה - מבוא
... בהודו, בכתבים ה"אנגה וידיה" בסנסקריט, שהאגדה מייחסת לאלת הים סמודרה. ההודים האמינו כי בודהה זוהה על ידי החכמים לפי סימנים מיוחדים בידיו וברגליו. היוונים והרומאים כינו את התורה בשם כירומנטיה (ניחוש לפי היד כשהכוונה ...
נישואים אבחון אישיות מנטליות היגיון מראה ילד אבחון בעיות בריאות
זן בודהיזם / זאזן - תרגול למבוגרים / מוהו נולקה
זן בודהיזם / זאזן - תרגול למבוגרים / מוהו נולקה חלפה שנה מאז הפכתי ... באנטאיז, י, הייתי צריך להתעמת עם הספקות שלהם ולענות על שאלותיהם. נדמה לי שלמדתי מהם יותר משהם למדו ממני. השנה זו גם השנה העשרים לתרגול הזאזן שלי. אני עצמי נתקלתי בלא מעט שאלות בשני העשורים ... הפעמים שבהם נתקעתי בתרגול. אבל החל מהחודש אנסה להרהר אודות הניסיונות והקשיים שלי, בניסיון להבהיר לעצמי ולאחרים מה זאת אומרת לתרגל את דרך - הבודהה. ניתן להבין מדבריי כאילו אני מדבר במשהו קשה מנשוא. כמובן שזהו לא המקרה. בפועל אין דבר קל יותר מזאזן או מתרגול דרך - הבודהה. "מהו זאזן, מהו תרגול? " "פשוט לשבת, פשוט לעשות. " "לשם מה? " ... הייה אחד עם הממשות, זה הכל. " התאוריה ממש פשוטה. הבעיה היחידה היא שתאוריה לא תעזור לנו להיות מרוצים מהתרגול שלנו. למרות שתרגול דרך - הבודהה אמור להיות הדבר הפשוט ביותר עלי אדמות, אני חושב ... לשבת"? אנשים באים כיון שיש להם מטרה והם מקווים שהתרגול שלהם יעזור להשיג את המטרה הזו. לכן הם מתאמצים להשיג את מה שהם חושבים שהיא דרך - הבודהה. זה טבעי לחלוטין, אבל זה שגוי מיסודו. לכן אך טבעי ... כמה כתות חדשות שהן כמו גן - הילדים של הדתות, בעוד שדתות שמלמדות אותנו שלמעשה טוב יש שכר ולמעשה רע עונש הן כמו בית - ספר יסודי. זרם המהיאנה בבודהיזם הוא כמו האוניברסיטה של הדתות, וזן הוא כמו תואר - ...
להבין אין מטרה חדשות לא צריך מלכתחילה כתות יכולת מטרה
1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ...17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בודהיזם, האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, מאמן אישי לירידה במשקל, אימון אישי ועסקי בנושא בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 19:38:04 - wesi4