... אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן
בודהה. להיות
בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין ... ששאל את רבו: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע -
הבודהה או אם לאו (מו)? " הרב עונה: "מו (לאו)! "2 המילה "קואן" פירושה "מקרה - פומבי", בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה ... כאשר הנזיר שואל: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע -
הבודהה או אם לאו? ", הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר "כלב", הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל ... אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא
בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה " מוווווווווווווווווווו! " אלא פשוט "לא! " ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין
בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד מלהיות "בודהות כפי שאנו". הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: "אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע -
הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? " והרב עונה: "בשל טבע הקרמה. " נכון שכבודהות יש לנו טבע -
הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא "קרמה", ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו
כבודהה. דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע -
הבודהה או אם לאו? ", הרב עונה, "כן, יש לו! " - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת "טבע -
הבודהה". אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה
לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם.
בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: "אתה אומר שלכלב הזה יש טבע -
הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע -
הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? "; כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו "טבע -
בודהה" להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: "זה נעשה במכוון! " אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא.
הבודהה אינו פחות
מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא
ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר -
ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים,
בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין ... להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך
הבודהה. אני שוגה במחשבות - שווא, ואני
בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני ה"אני" האלו מתייחסים זה לזה. באותו האופן בו אם אוהבת מושכת את ... במחשבות שווא, "הכלב שבי", מחוברת בו - בעת אל
הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר. "זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. " "להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ... שלנו. בגנז'וקואן אומר דוגן זנז'י: "כאשר תורת -
הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה. כאשר אתה מלא בתורת -
הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. " ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת -
הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין "דבר - מה חסר". כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר ... ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת -
הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: "עדיין דבר - מה חסר". הדבר היחיד שחסר הוא גישה בוגרת ואחראית לתרגול שלנו. דוגן ... 2. הרב המדובר הוא לא אחר מג'ושו 3. מחסה
בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות) 4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה ...