ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 RSS
בודהיזם - סוטרת קַלַמָה
... סוטרת קלמה השיחה עם אנשי קלמה Kalama Sutta Anguttara Nikya, Tika Nipata, Mahavagga, o. 65 הבודהה נדד בשלבים בארץ בשם קוסלה עם מספר רב של נזירים. הוא הגיע לעיר של אנשי קלמה בשם קאספוטה. כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: "אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ...
לוגיקה באושר איזון מבולבל האם הדבר לדבר לרעה או לטובה בעצמך
בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
... - השיחה עם פוטהפאדה - מצבי הכרה השיחה עם פוטהפאדה מצבי הכרה Pohapda Sutta הנווד פוטהפאדה (Pohapdaparibbjakavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בסוואטהי בחורשת ג'טה, בפארק של ... עת הנווד פוטהפאדה היה באולם הדיונים ליד עץ האפרסמון [1], בפארק האולם הבודד של המלכה מליקא [2], יחד עם קהל גדול של כשלוש מאות נוודים. והבודהה, לאחר שהתעורר בשעה מוקדמת, לקח את גלימתו וקערתו ... רכילויות, שיחות על אלו שעזבו למקומות אחרים, פטפוטים, הערכות בענייני קרקעות וימים, דיבורים על קיום ואי - קיום. אך כאשר פוטהפאדה ראה את הבודהה מגיע ממרחק, הוא קרא את אנשיו לסדר, ואמר: "שקט, ... יראה שהחבורה הזאת שקטה, בוודאי ירצה לבוא ולבקר אותנו. " בו ברגע, שקטו הנוודים. החידלון העליון של התפיסה (Abhisanirodhakath) כאשר הגיע הבודהה, פוטהפאדה אמר לו: "בוא אדוני המכובד, ברוך הבא אדוני המכובד! סוף סוף האדון המכובד סטה מדרכו כדי לבוא לכאן. שב נא, אדוני, המושב מוכן. " הבודהה התיישב על מושב מוכן ופוטהפאדה לקח שרפרף נמוך וישב לצידו. ואז הבודהה אמר: "פוטהפאדה, על מה דיברתם כעת? לאיזו שיחה ... התפיסות מופיעות ונעלמות עקב סיבות ותנאים. יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול ויש כמה תפיסות שנעלמות עקב תרגול. " "מהו אותו תרגול? ", אמר הבודהה והמשיך: "פוטהפאדה, 'טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת ... והוא הופך להיות מודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה. "ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ידי השגת ... להיות מודע לתחושה אמיתית ועדינה של בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה. "פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה [8] ... לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך הצהרתי זאת. " "כך הדבר אדוני, כך הדבר, הוא שהלך - מעבר. וכעת שהמכובד יעשה כראות עיניו. " והבודהה קם ממקום מושבו והלך לדרכו. ברגע שהבודהה עזב, הנוודים לעגו לפוטהפאדה ונזפו בו מכל עבר, ... של מאלף הפילים ופוטהפאדה (Cittahatthisriputtapohapdavatthu) לאחר יומיים - שלושה, צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, הלך עם פוטהפאדה לראות את הבודהה. וצ'יטה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי. ופוטהפאדה ערך שיחת נימוסין עם הבודהה, התיישב במקום ראוי וסיפר לו את אשר קרה. ... ועכשיו, לאחר שהבין והשיג אותה בעזרת ידע - העל האישי שלו. ' האין זוהי אמירה מבוססת? " "בהחלט אדוני. " אז אמר צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, לבודהה: '"אדוני, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, האם יהיה ... ביטויים, אופני דיבור, תארים בשימוש רווח בעולם, בהם משתמש הטטהאגטה מבלי לטעות במשמעותן. " [20] לאחר ששמע את דבריו, אמר פוטהפאדה הנווד לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה ... למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! " צ'יטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad) אך צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה ... למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את ... הפילים, הפך לאחד מהארהנטים. [1] Tinduka: אפרסמון הודי. [2] המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך שניהם היו חסידים מסורים של הבודהה. הפארק ניתן מידי הנדבן הידוע אנאטהפינדיקה. [3] ... הפרשנות, הנחה זו משקפת את דעתו האמיתית של פוטהפאדה. [16] עשרת האבייאקטאני (avykatni), מה שמכונה 'הנקודות שלא - הוכרזו' או השאלות שעליהן הבודהה סירב להשיב: האם העולם נצחי, האם העולם אינסופי, ...
זיהוי חופש מחשבה תפיסות באיזון נפשי שאיפות שקט בודהיזם
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4
... מכסים אותו במשהו אחר, כך ששוב אינו טבעי. תורת - הבודהה פירושה הוא המצב הטבעי. אך בעולם הכל לא - טבעי. ... את כל השמיים והארץ, כל רגע הוא נצחי. לתרגל את דרך הבודהה פירושו לחיות לחלוטין את הרגע הנוכחי - שהוא כל חיינו - כאן ועכשיו. אל תדחק את דרך - הבודהה לשום מסגרת. 23. לך שאומר שלרופאים ונזירים יש חיים קלים ...
אויב בגדים להרגיש יכולת נזירים כסף תודה חלום טוב
בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
... עשו את שהיה לעשות, הורידו את הנטל, הגיעו ליעד האמיתי, שברו את כבלי הקיום, והשתחררו לחלוטין דרך ידיעה סופית. כאשר דבר זה נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה שאל את הבודהה: "כאשר תלמידיו של אדון גוטמה מתודרכים כך על ידיו, האם כולם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, או שיש חלק שלא משיגים אותו? " ברהמין, כאשר הם מודרכים על ידי כך, חלק מתלמידיי משיגים ... כאילו ישר את מה שהיה הפוך, חשף את מה שהיה מוסתר, או הצביע על הנתיב הנכון למי שאבד, או החזיק מנורה בחשיכה למען אלו שרואים יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הנזירים של הסנגהה. אנא זכור אותי אדון גוטמה כחסיד בעל בית שלקח בו מחסה לכל החיים. " [i] פרשנות: לא ניתן לבנות ארמון של שבע קומות ביום אחד. מהרגע שמכינים את אתר ...
צורת דיבור פנימיות חיים תאוות להאשים תחושת שורש אושר
בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
... - שאלותיו של סקה ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה Sakkapaha Sutta סקפנהה סוטה1.1. כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר במגדהה, ממזרח לראג'גהה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אמבסנדא, על הר ודייא, במערת אינדסאלה. באותה עת עלה בסקה, אדון הישויות השמיימיות, [1] רצון עז לראות את הבודהה והוא חשב לעצמו: 'היכן האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות, מתגורר כעת? ' אז, לאחר שקלט היכן נמצא הבודהה, אמר סקה לישויות השלושים - ושלוש: "רבותיי, האדון המכובד מתגורר במגדהה, ממזרח לראג'גהה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אמבסנדא, על הר ודייא, במערת אינדסאלה. מה ... אך אם אתה פנצ'סיקהה תמשוך [4] תחילה את תשומת אוזנו של האדון המכובד, יתכן ונוכל לאחר מכן לגשת ולראות את האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות." שירתו של פנצ'סיקהה (pacasikhagtagth) "טוב, אדוני", אמר פנצ'סיקהה ולאחר שלקח את הוינא שלו העשוי עץ בלובה צהוב, ניגש אל מערת אינדסאלה, בחושבו: ... ולא קרוב מידי אל המכובד, כך שהוא ישמע את קולי' והוא נעמד במקום ראוי. אז, לצלילי הוינא שלו, הוא שר את הפיוטים הבאים בשבח הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה: [5] 1.5. 'גברתי, את אביך טימברו אני מברך הו סורייבצ'סא, [6] ומביע את הוקרתי על כך שהוליד עלמה נאה שכמוך מקור כל תענוגות ליבי. ... כה חכם, אותו אני מוקיר כמו עץ סאל הפורח במלואו למען שלום צאצאתו אייחל, כה מתוקה וחסרת דופי. 1.6. כאשר שמע זאת, אמר הבודהה: "פנצ'סיקהה, קול מיתריך מתמזג כה טוב עם שירתך, ושירתך עם צלילי מיתריך, כך שאף אחד מאלו לא מאפיל על האחר. [7] מתי חיברת את הפיוטים הללו אודות הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה?" "אדוני, היה זה כאשר האדון המכובד, התגורר על גדת הנהר נרנג'רא, תחת עץ הפיקוס הקדוש טרום התעוררותו. [8] באותה עת התאהבתי בעלמה ... הבה ניפגש היום." וכך, אדוני, פגשתי את העלמה אחרי זמן לא רב." פנייתו של סקה (sakkpasakama) 1.8. סקה חשב: 'פנצ'סיקהה והבודהה מנהלים שיחה ידידותית. ' וקרא לו: "פנצ'סיקהה יקירי, ברך את הבודהה לכבוד בשמי, ואמור: 'אדוני, סקה, מלך הישויות השמיימיות, יחד עם שריו וחסידיו, מביעים את הוקרתם לכפות רגליו של האדון המכובד. '" "טוב, אדוני", אמר פנצ'סיקהה ... מאושרים, כי כולם חפצים באושר: דוות, בני - אנוש, אסורות, נאגות, גנדהבות וכל קבוצת יצורים אחרת שהיא!" כיוון שזוהי הדרך בה הבודהה מברך יצורים אדירים שכאלו. לאחר הברכה הזו, סקה נכנס אל מערת אינדסאלה, קד בפני המכובד, ונעמד במקום ראוי, וישויות השלושים - ושלוש יחד עם פנצ'סיקהה עשו ... המעבר המחוספסים הפכו חלקים, והאזורים הצרים הפכו רחבים, והרחבה האפלה הפכה מוארת, בזכות עוצמתם של הישויות השמיימיות. והבודהה אמר לסקה: 'זה מדהים, זה נפלא, שקוסייה הנכבד, [10] עם כל המטלות הרבות שיש עליו, מגיע לכאן!" "אדוני, זה זמן רב שחפצתי לבקר את האדון המכובד, אך כל הזמן הייתי עסוק בענייני השלושים - ושלוש שלא יכולתי להגיע. [11] פעם הבודהה התגורר בסאבטהי בביקתת סללה, והלכתי אל סאבטהי לראות את המכובד. 1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וסבנה, בהונג'טי המתינה לו, כשהיא מברכת אותו בכפות ידיים צמודות. אמרתי לה: 'גברתי, אנא קודי בכבוד בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: 'סקה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה'. אך היא אמרה: 'אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. ' 'אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. ' אדוני, האם הגברת קדה בפניך בכבוד בשמי, והאם המכובד זוכר מה היא אמרה?" היא אכן קדה בפני, מלך הישויות, ... מהמדיטציה." 1.11. "אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטטהאגטה, בודהה ארהנט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדוות מתחזק, וזה של האסורה נחלש. [12] למעשה, הייתי עד לכך בעצמי. סיפורו של גופקה (gopakavatthu) אדוני, היתה ממש כאן בקפילבטהו בחורה מבני השקייאן בשם גופיקא ששמה את מבטחה בבודהה, בדהמה ובסנגהה, וששמרה על כללי ההתנהגות המוסריים באדיקות. היא דחתה את מצבה כאישה ופיתחה את המחשבה להיות זכר. אז, לאחר מותה, לאחר התפרקות גופה, היא הגיעה ... בחמשת החושים, כמשרתנו ובני - לוויתנו. ובהתייחס לכך גופקה גער בהם: 'מה חשבתם לעצמכם, רבותיי, שלא הקשבתם לתורתו של הבודהה המכובד? אני הייתי אישה ששמה את מבטחה בבודהה... דחיתי את המצב של אישה... וכך נולדתי בין ישויות השלושים - ושלוש ואני ידוע כגופקה בן הדוות. אך אתם, לאחר שהובלתם את החיים הרוחניים תחת הבודהה, נולדתם במצב הנחות כגנדהבות! זה מראה עצוב בשבילנו לראות את ידידנו בדהמה נולדים במצב הנחות של גנדהבות! ' וכך בעוד גוערים בהם, שתים משלוש הדוות פיתחו קשב ... ברהמא. אך אחת מהן נותרה מכורה להנאות חושים. 1.12. [גופקה אמר: ] "פעם כתלמידו של זה - הרואה השם אותו נשאתי היה גופיקא. בבודהה ובדהמה שמתי את מבטחי איתן ושירתתי את הסגהה בשימחה. על שרותי הנאמן שעשיתי עבורו ראה אותי כעת, בן - סקה אדיר, בעולם השמיימי מדרגה שלישית, [14] קורן, גופקה הוא שמי. אז ראיתי נזירים לשעבר, אשר הגיעו לא גבוה מדרגת גנדהבות אשר קודם לכן נולדו כבני אדם והובילו את החיים אותם לימד הבודהה. סיפקנו להם מזון ומשקה והמתנו להם בבתינו. [15] האם אין אוזניים להם, שכך בורכו ועדיין לא יכלו לתפוס את תורתו של הבודהה? כל אחד חייב להבין בעצמו את הדהמה המלומדת ומוצגת היטב על ידי הוא - שרואה. אני, ששירתתי אתכם שמעתי את מילותיהם הטובות של האציליים וכך נולדתי כבן - סקה ... נמוך יותר עוקפות את ישויות השלושים - ושלוש! ' אז בשמעו את פחדיו של שליטו גופקה אמר לואסבה: 'אדון אינדרה, בעולם בני האדם בודהה, הנקרא סקימוני, [17] השיג את השליטה בתאווה ותלמידיו אלו, אשר נכשלו בקשב כאשר נקראו על ידי המוות כעת השיגו אותו מחדש בעזרתי. למרות שאחת מהן נותרה מאחור ... להטיל ספק שניתן להגשים את האמת על ידי אלו שחיים בעולמות האלו. [18] לו אשר חצה את השיטפון ושם קץ לספקות, הוקרתנו נתונה לבודהה, המנצח, האדון. אפילו כאן הן הגשימו את האמת, וכך חלפו מעבר אל מעמד רם אף יותר. אלו השיגו מקום גבוה מזה בעולמות פמליתו של ברהמא. ואנו הגענו, אדוני, בתקווה שנגשים את האמת הזו, ואם האדון יאפשר לנו נעלה את שאלותינו בפני הבודהה המכובד." 1.13. והבודהה חשב: 'סקה חי חיים טהורים זה זמן רב. אי אילו שאלות שהוא ישאל לבטח יהיו לעניין ולא חסרות - דעת, והוא יבין את תשובותי במהירות. ' אז המכובד השיב לסקה בדברים ... מה שתישאל אתן מנוח לדעתך." [סוף קטע דיקלום ראשון] I. 2.1. כאשר כך הוזמן, סקה שליט הישויות, העלה את שאלתו הראשונה בפני הבודהה: "באילו כבלים, אדון, [19] יצורים חיים כבולים - ישויות שמיימיות, בני אדם, אסורות, נאגות, גנדהבות וכל יצורים אחרים באשר הם - מאחר ובעוד הם חפצים לחיות ...
נפרדים מאהבה להפסיק לאהוב מישהו השתחררות לפגוש את להאמין שהוא לרקוד להתגבר על האקסית מלחמות
בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
... Sutta הברהמינים ואנשי קהאנומטה (Khumatakabrhmaagahapatik) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד דרך ארץ מגדהה בלווית קבוצה גדולה של חמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם קהאנומטה, שם נשאר להתגורר בפארק ... גוטמה המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: ''האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים ... הפרוש גוטמה, אשר בנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט... בודהה, מואר וטהור מעבר לכל ספק. ' לכן הם הולכים לראותו. " וקוטדנטה חשב לעצמו: 'שמעתי שהפרוש גוטמה יודע כיצד לערוך בהצלחה ... שקוטדנטה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבקר אותו. " דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath) אז קוטדנטה אמר לברהמינים: "כעת הקשיבו רבותיי מדוע ראוי שאנחנו נלך לבקר את המכובד גוטמה ומדוע אין זה ... קוטדנטה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל אמבלטהיקה. וכאשר הגיעו, הוא פנה אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי הבית של קהאנומטה קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ... מהאוויג'יטה (Mahvijitarjayaakath) בעוד הוא יושב במקום ראוי, קוטדנטה פנה אל הבודהה: "אדון גוטמה, שמעתי שאתה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין כל זאת, אך ... ישנו, ברהמין. " "מהו, גוטמה המכובד? " "ברהמין, אם מישהו בלב טהור שם את מבטחו בבודהה, בדהמה ובסנגהה, זה מהווה קורבן מועיל מכל אחד משלושת אלו. " "אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה מארבעת ... " "מהו, גוטמה המכובד? " "ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים ... לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! וגוטמה המכובד, אני משחרר את שבע - מאות הפרים, שבע ... רענן לבדר אותם. " הגשמת פרי 'הנכנס לזרם' (Sotpattiphalasacchikiriy) אז נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות, ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים, ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של קוטדנטה מוכנה, נכונה, חופשיה מהמכשולים, שמחה ושלווה, הוא נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על המקור, ... על אחרים, אמר: "אנא מגוטמה המכובד ומסדר הנזירים שלו שיקבלו ארוחה ממני מחר! " הבודהה הסכים בשתיקה. וקוטדנטה, לאחר שראה את הסכמתו, קם, בירך את המכובד, ועזב תוך שהוא שומר אותו מצידו הימני. כאשר הפציע ... וכאשר זה היה מוכן הוא הודיע: "גוטמה המכובד, הגיע העת, הארוחה מוכנה. " והבודהה, לאחר שקם מוקדם, הלך עם גלימתו וקערתו בלוויית נזיריו לאתר טקס הקורבן של קוטדנטה והתיישב שם במושב מוכן. וקוטדנטה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, קוטדנטה לקח כיסא נמוך והתיישב במקום ראוי. והבודהה לאחר שהנחה את קוטדנטה בשיחה על דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, קם ממושבו ועזב [8]. [1] משמעות שמו ... משער שזהו סיפור מומצא. מלבד כל דבר אחר, ברהמין לא יוועץ מכל האנשים דווקא בבודהה כיצד לבצע קורבן, דבר שהיה אמור להיות המומחיות של הברהמינים. בקובץ הסוטות המקושרות (Sayutta Nikya 3.1.9) מופיע סיפור ... של קוסלה תכנן קורבן גדול (של 500 שוורים ולא 700 וכו'), עם הצעות שונות של הבודהה. ואמנם לא בטקסט המקור, אך מתוך הפרשנות אנו מבינים שהמלך לבסוף נמלך בדעתו. יתכן שהבודהה סיפר למלך את הסיפור הזה בהזדמנות ההיא, ולאחר מכן, המקרה הועתק מהמלך קוסלה לברהמין דמיוני 'עם סמכות מלכותית' המתגורר ...
מצויין הכנסות אכילה רגשית לעשות דברים כסף ואושר גלגול נשמות הבודהיסטים סמכות
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה
... - מושגי יסוד בדהמה השיחה הראשונה של הבודהה היתה אודות ארבע האמיתות האלו המכונות אריסצ'ה (Ariya-sacca). התרגום הנפוץ הוא ... הנאצל' כלומר האמיתות אותן גילה הבודהה. האמת הראשונה היא בדבר הסבל (dukkha), וכך מתאר אותה הבודהה: להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, עצב ומרירות, כאב, ... חמשת מצרפי האחיזה [i] הם סבל [ii]. הבודהה לא טען שהחיים הם סבל אלא שהסבל הוא כורח המציאות בחיים. מאחר ונולדנו אנו מועדים ... לא אוהבים, גם זה סבל. מעבר לכל זה, הבודהה אומר שהגוף והתודעה הם לכשעצמם סבל ומייצרים סבל בלי הרף - מתוך ההשתנות, חוסר ... שמע את השיחה הראשונה בבאנרס מפי הבודהה ומייד עלתה בתודעתו 'עין הדהמה' - ההבנה שכל דבר שנוצר סופו להעלם. כל מי ומה שנולד ... עובדת המציאות הזו של הסבל על פי הבודהה אינה דבר שיש להתעלם ממנה או לקבל אותה כפי שהיא. זו אמת שיש לחקור. התרגול או הפרקטיקה אותה לימד הבודהה היא החקירה העקבית, העמוקה והמדוייקת להבנה מלאה של הסבל באמצעות התבוננות חודרת אל ... חייו אך במותו נפסק הקיום שלו לאלתר. הבודהה אומר שהשתוקקות זו על שלושת פניה היא הגורם לסבל ועל מי שחפץ בשחרור לזנוח אותה: ... מקור הסבל. מציאות זו נחוותה על ידי הבודהה ועל ידי תלמידיו שהשיגו הארה: 'יש לחוות את אמת הנאצלים של קץ הסבל': כך היתה ... המטרה המוחלטת לאלו ההולכים בדרכו של הבודהה. ההגשמה שלה מביאה לשלווה, לשקט ולאושר, לחופש ולשחרור מכל הסבל. שלוש האמיתות ... נכונה, ריכוז נכון. דרך זו, אותה לימד הבודהה, היא הדרך המובילה לחקירה נכונה של הסבל, ולזניחת ההשתוקקות הגורמת לסבל. זוהי דרך הנאצלים אשר הלכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני וכל הבודהות שלפניו בעבר, זו הדרך בה הולכים תלמידיו של הבודהה היום וזו הדרך שילכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני והבודהות לעתיד. 'יש לממש את אמת הנאצלים של הדרך הזו המובילה לקץ הסבל': ... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. הבודהה אמר שיש לממש את הדרך הזו - לתרגל אותה על כל פניה השונות. כל אדם חייב ללכת בה בעצמו, הבודהה הוא המורה המצביע על הדרך ומלמד אותה אך אין הוא יכול לעזור מעבר לכך, כל אחד חייב ... קשורות זו בזו ומציגות את עיקר תורת הבודהה. אמיתות אלו נלמדות ומתורגלות מאז שלימד אותן הבודהה בשיחתו הראשונה דהמהצ'קהפוואטנה (dhammacakkapavattana) עם חמשת תלמידיו ועד היום ...
פוטנציאל של חוויה של החיים הארה להיות עתיד יציבות שלווה
אידאל ומציאות / מוהו נולקה
... בזמן זאזן, הם דנו בהתלהבות רבה בשאלות כמו: "מה לעזאזל זה בעצם שיקנטאזה? " או "מה זה באמת אומר לתרגל את דרך הבודהה? " אח הדהרמה הזה במיוחד שאל את השאלות האלו את ...
בלי קשר נדודי שינה למבוגרים מה לעשות החיים מסירות האם אנחנו תלמיד
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי
... היחסים בין הדמויות, שיפוט מוסרי וערכי וכדומה. הגדרה על פי דימוי בסוטרת 'משל טביעת הרגל של הפיל' [45] הבודהה אומר שכפי שחלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, ... חלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט. הגדרה של גוף חומרי: חלל התחום בעצמות ושרירים, בשר ועור. תחילה הבודהה מציג דוגמה שהשומע מבין היטב ומקבל - אכן, ... וכמו כן של שייכות - 'הבית שלי' - בית מיוחס תמיד לבעליו. כדי לפרק את המבנה הקונספטואלי - פסיכולוגי הבודהה מבצע דה - קונסטרוקציה למושג בית ומראה ... זאת ומקבל זאת, הוא רואה את הקונסטרוקט של 'בית' באופן שונה מהרגיל - בראייה ריאליסטית מפוקחת. לאחר מכן הבודהה מציג את הקונסטרוקט 'גוף חומרי', שגם הוא ... אך אין זה אומר בהכרח שהם משקפים קונפליקטים עובדתיים במציאות. שימוש במשל בסוטרת 'משל המסור' [47] הבודהה מלמד כיצד להיות בעל תודעה חובקת עולם, ... היא הגזמה ומטרתה ליצור מערך פסיכולוגי ריאליסטי לשם הקצנה והצגת הדברים בפרספקטיבה מסויימת. במקרה אחר הבודהה טוען - אנשים שונים מדברים באופנים שונים - ... לזכור את משל המסור ולהימנע מתגובה שלילית או חיובית, אלא מתוך שיקול חכם. בסוטרה אחרת 'משל עקבות הפיל' הבודהה מזכיר שוב את משל המסור בהקשר לפגיעה פיזית. הטענה היא: 'הגוף הזה הוא בעל טבע של מגע עם אגרופים, רגבי אדמה, מקלות וסכינים התוקפים אותו. ' גם כאן הבודהה משתמש במשל המסור, ומסביר שבאמצעות שמירת ... הנזיר יישאר רגוע וחופשי מדאגות למרות הפגיעה הפיזית. מבנה הרטוריקה הבודהיסטית - משל התורה כרפסודה [48] הבודהה משווה את תורתו לרפסודה המשמשת ככלי למטרת ... מסקנה. I. התיזה - כפי הדהמה כך גם הרפסודה קיימת למטרת מעבר לגדה השנייה ולא למטרת אחיזה. II. המשל - הבודהה מתאר אדם במסע שמגיע לנהר אשר גדתו הקרובה ... או על כתפי ואלך אתה לכל מקום. ' ההשוואה היא לאדם שלומד את התורה כדי להשתמש בה לוויכוחים והתנצחויות. הבודהה מפנה לתלמידיו את השיקול באם האדם משתמש ... הרעים. ' בחלק זה מתבהרת מטרת המשל והשתמעותו לגבי אופן ההתנהגות הרצוי. תורת לא - עצמי במשל במשל זה הבודהה מציג את תורת 'לא אני' או 'לא עצמי'. גם כאן ... נתפס בשכל הישר אלא דרך ידיעה תבונית (insight knowledge) של יחסי סיבה ותוצרה או התהוות מותנית. כיוון שהבודהה מנסה 'לשכנע' אנשים פשוטים שאין להם עדיין ... התלהבות ורצון לעשות מאמץ כדי לנטוש את הפגם וסופו למות עם תאווה, שנאה ובלבול, עם הפגם ותודעה מלוכלכת. הבודהה מציג את האופן בו על התלמיד לבחון את עצמו ... ביותר לדרך הרטוריקה המשלבת נימוקים רציונליים בשילוב משלים היא בסוטרת 'השיחה הקצרה עם סצ'קה' - אל הבודהה מגיע אדם בשם סצ'קה מתלמידיו הבולטים של מורה רוח בולט בשם ניגנטהה במטרה להכשיל את הבודהה בויכוח. הוא טוען שאין אדם שיכול לנצחו בויכוח אפילו בין אלו הטוענים להארה מלאה. סצ'קה מציב את השאלה הבאה לבודהה: (1) 'מהן ההוראות שאתה נותן לתלמידיך? ' הבודהה משיב: (2) 'חומר הוא זמני, הרגשה היא זמנית, ... היא לא עצמי. כל התופעות זמניות; כל הדברים הם לא עצמי. ' סצ'קה נותן משל בתגובה במטרה להפריך את טענות הבודהה - (3) 'בדיוק כפי זרעים או צמחים גדלים, ... הרגשה... תפיסה... תופעות.. תודעה כעצמי, ועל סמך אלו הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. ' הבודהה מתמצת את המשל לידי היסק פורמאלי: (4) 'האם ... היא העצמי, תפיסה היא העצמי שלי, תופעות הן העצמי שלי, תודעה היא העצמי שלי'? סצ'קה מאשר את ההיסק כפי שהבודהה תמצת אותו ומבסס את טענתו באמונה הרווחת על ידי הרוב. אולם הבודהה לא מוכן לקבל טענה המבוססת על דעת הרוב ... (5) 'מה לדעת הרוב ולך? אנא תחום את עצמך למסקנות שלך בלבד' סצ'קה מציג את הטענה הרווחת כהיסק פרטי והבודהה מבקש לשאול אותו שאלה בעזרת דוגמא - (6) ... לכך, לקנוס את אלו שראויים לכך, ולהגלות את אלו שראויים לכך? ' גם כאן סצ'קה מסכים שכך הוא המצב. והבודהה שואל שאלה נוספת - (7) כאשר אתה אומר 'גוף ... בסמכות או כוח כלשהו על הגוף החומרי כגון 'שגופי יהיה כך, או, שגופי לא יהיה כך'? סצ'קה לא משיב, אך הבודהה מתעקש שהוא מחויב להשיב לשאלה רציונלית ... בפעם השלישית הוא מסתכן בכך שרוח תחתוך את ראשו לשבעה חלקים. לבסוף, מתוך פחד, סצ'קה משיב לשלילה לשאלה הבודהה בעניין היכולת להשתמש בסמכות או בכוח כלשהו על הגוף החומרי. אז הבודהה מוכיח אותו על חוסר העקביות לגבי הטענות ... לא עולה בקנה אחד עם מה שאמרת לאחר מכן, וגם מה שאמרת לאחר מכן לא עולה בקנה אחד עם מה שאמרת קודם. ' הבודהה ממשיך לשאול גם לגבי הרגשה, תפיסה, תופעות ... - 'סבל'. 'האם מה שזמני, שהוא סבל ונתון לשינויים יכול להיות מיוחס כ'זה שלי, זה עצמי, זה אני'? - 'לא'. הבודהה שואל האם אדם שמתייחס לסבל כ'שלי, אני ועצמי' יכול להבין את סבלו או להפסיק אותו לגמרי. סצ'קה מסכים שהדבר בלתי אפשרי. הבודהה מביא משל כדי להדגים את המקרה - (10) 'כמו ...
חופש דומיננטיות לסבול חוויה אישית נאמנות באמונה לשאול שאלות טבע
זן בודהיזם / זאזן - מה זאת אומרת לתרגל זן? חלק 2
... לתרגל זן? חלק 2 זן בודהיזם / זאזן - מה זאת אומרת לתרגל זן? חלק 1. כיצד מפתחים נכון את התודעה? מאמץ נכון הוא המאמץ לכוון את כל - כולנו אל עבר הבודהה. שימת לב נכונה היא שימת לב בה האני נשכח ואנחנו פותחים את עצמנו באופן מלא לכל העולם הסובב אותנו. לדוגמה אם בעת ... דברים בצורה אחרת: מאמץ נכון הוא העדר מאמץ. שימת - לב נכונה היא העדר תשומת - לב. ריכוז נכון הוא העדר ריכוז. ולחלופין: מאמץ נכון הוא להתכוון כלפי בודהה בכל ישותנו. שימת - לב נכונה היא שכחת האני ברגע. ריכוז נכון הוא פשוט לשבת - זאזן. כעת לאחר שהבנו שבעצם הדרך הנאצלת ... הזה גם אינו מן נפש ששוכנת בתוך הגוף או נפש ששוכנת מחוץ לגוף. העצמי הזה הוא פשוט אנחנו ברגע שאנחנו מוותרים על האני. העצמי הזה הוא ההתעוררות של הבודהה. הוא חי עכשיו וכשימות יעלם. הוא לא נצחי אבל הוא לא שונה מהעולם כולו. אנשים טועים לחשוב שאנחנו נולדים אל העולם ... טעות חמורה וכפירה בעיקר לחשוב שכיון שהעולם נולד ומת איתנו אין עולם אלא בנו. כאשר אנחנו שוכחים את האני העצמי חופשי לפעול והפעולה היא הפעולה של בודהה. כאשר העצמי פועל האני לא יודע על כך. כאשר העצמי לא פועל האני קוטף את פירות פעולתו. כך כיוון שהתרגול וההגשמה (של ... על טוב, מבלי לחשוב על רע. מבלי לשפוט בין אמת לשקר; עצרו את התנועה המתמדת של השכל; ותרו על מדידה באמצעות מחשבות, רעיונות והשקפות; אל תתכננו להיות לבודהה. כיצד ניתן לצמצם זאת לישיבה או שכיבה? במקום הישיבה פרשו מחצלת ועליה הניחו כרית. שבו בתנוחת הלוטוס או בתנוחת חצי ... התרגול של המתחיל שווה ערך לתרגול של הוותיק. התרגול של גבר שווה ערך לתרגול של אשה והתרגול של יפני שווה ערך לתרגול של ישראלי. זה הזן שלימדו אותנו בודהה אחר בודהה משקיאמוני, דרך בודהידהרמה, המשך הואיקו (אקה), בהואיננג (אנו), רואיז'ינג (ניוג'ו), בדוגן זנז'י, בסאוואקי רושי ...
מחשבות השכל להשתחרר מהסבל בין אמת לשקר שחרור מהסבל האני של התעוררות הישגים
1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהה, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מטפל, אימון אישי להרזייה בנושאי בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 14:36:13 - wesi4