שתף
אל תתקמצן על עצמך!
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

בדיחות על זוגיות: תקציר◄ ... - בדיחות על זוגיות מספרת החותנת לחברתה: ראית איזה חתן מקסים יש לביתי - כל בוקר הוא מביא לה קפה ועוגה למיטה. ממשיכה החותנת: אך לבני יש כלה מרשעת, היא דורשת ממנו שיביא לה קפה ועוגה למיטה בבוקר... (ד"ר ישראל גולד) הדרך הטובה ביותר לזכור את יום ההולדת של אשתך היא? פעם אחת לשכוח אותו... מה ההבדל בין ארוס לבין בעל? 30 ק"ג כשהגבר פותח את דלת המכונית בפני אשתו יש לכך שני הסברים אפשריים: או שהמכונית חדשה או ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא בדיחות על זוגיות - לחץ כאן...     בנושא...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

דאגות בגיל המבוגר - גורמיהן, השפעותיהן וההתמודדות אתן
...דווקא מצד הדור המבוגר. עלבונות או הסתגרויות ממילא לא יועילו ומי שישלם בסופו של דבר את "המחיר" יהיו דווקא המבוגרים יותר במשפחה. גם המסגרת החברתית חשובה מאד, ועלינו להשקיע מאמצים רבים ככל שיידרש כדי להשתייך למערכת אנושית הקרובה ללבנו, אם בגלל הרכבה החברתי ואם בגלל הנושאים הממלאים את סדר יומה. זאת נוכל להשיג באמצעות תחביב כלשהו המחייב מסגרת בין אישית, או פעילות התנדבותית מתאימה. פעילות התנדבותית עשויה לפצות אותנו גם בתחום הירידה במעמד ובדימוי העצמי שכן היא נותנת מחדש הרגשה שמישהו עדיין זקוק ליכולת הטמונה בנו, מעריך אותה ומוקיר לנו טובה על נכונותנו להעמידה לרשותו. סיכום ומסקנה: רעיון הפעילות הרציפה והמתמשכת בנוסף לתחזוקתן הטובה של המערכות שהזכרנו, יש משקל עצום לשמירה על מתכונת מתמשכת של פעילות רציפה ואינטנסיבית. הבטלה והשעמום הם אויב סמוי האורב בפתחו של האדם המבוגר, ומסוגל להביאו לתהומות מסוכנים של ייאוש, דיכאון, אבדן שמחת החיים ואפילו תאוות החיים. לפיכך, גם בחיים המאוחרים יש טעם בהצבת יעדים... לחץ להמשך...

פרשת "חַיֵּי שָׂרָה": שרה אמנו מספרת
...שמועבר מיד ליד, מגבר לגבר? ובינינו, אם רציתי, לא יכולתי? (בסה"כ מלך גרר היה גבר לא רע בכלל)...? [18] אבל האמת, מאוד נפגעתי; ואפילו לא התנצלו בפני. טוב, מה לעשות, ככה זה בחברה שלנו: לגברים מגיע הכל, והנשים הן רק קישוט ומיכל רבייה... ונכון, אברום שלי נתן הרבה עושר, תכשיטים, שמלות, כבשים גם שטיחים. זה נכון, אבל זה לא היה מה שרציתי. אני כמו רחל המשוררת הרגישה מהכנרת שזעקה: " בן לו היה לי! ילד קטן". [19] אז את כאבי, תקוותי אתם לא זוכרים, הא? רק שצחקתי ושיקרתי. מישהו התייחס בכלל לכאבי, לרגשותיי? מה אני לא אישה ששנים על שנים כמהה לילד??? ונכון, כבר לא האמנתי. אבל זה בא, הוא בא. למען האמת, אני לא מבינה איך זה בדיוק קרה, הלא אני הייתי קרובה לגיל 100, ולאברום שלי מלאו כבר 100 שנה ממש; ועל שנינו נאמר: "ואברהם ושרה זקנים באים". [20] ובכל זאת הוא בא, "ותהר ותלד שרה לאברהם בן לזקניו". [21] ואיך התייחס אברום שלי, לבן שלי, לבן שלנו, ליצחק? נכון הוא חגג כיאות, [22] אבל... ממש קשה להתבטא... אבל, אני חייבת... לחץ להמשך...

מידה כנגד מידה - מבוא
...בספר משלי שיש לאדם להשיב טובה בטובה, ומי שמשיב ברעה על טובה, והוא כפוי טובה, ואיננו פועל לפי הכלל של מידה כנגד מידה, הרעה לא תעזוב אותו: "משיב רעה תחת טובה, לא תמיש {תמוש} רעה מביתו." (משלי י"ז י"ג) בספר מלכים (א' כ' ל"ה - מ"ג) מסופר כי לאחר שאחאב מנצח את אויבו בן הדד מלך ארם, הוא כורת עימו ברית במקום להורגו. אחד מבני הנביאים מחופש לחייל בודה סיפור שבו הוא התבקש לשמור על אדם ועונשו הוא ש'נפשו תהיה תחת נפשו' במקרה שיתן לו לברוח (עם אפשרות לכופר), ולבסוף כאשר המלך אומר לו שהוא למעשה חרץ את משפטו שלו, הוא מגלה את עצמו כנביא ואומר למלך את דבר ה': "יען שלחת את איש חרמי מיד, והיתה נפשך תחת נפשו, ועמך תחת עמו". מידה כנגד מידה. במשפט המקראי על פי חוקי המקרא, מי שפגע באחר יש לפגוע בו באותו האופן, "כאשר עשה - כן יעשה לו". "ואיש, כי יכה כל - נפש אדם, מות יומת. ומכה נפש בהמה ישלמנה, נפש תחת נפש. ואיש, כי - יתן מום בעמיתו, כאשר עשה כן יעשה לו. שבר תחת שבר, עין תחת עין, שן תחת שן, כאשר יתן מום באדם, כן... לחץ להמשך...

חרדות ופחדים - למה יש חרדה ופחד - ואיך להתמודד?
...פוחד למות? כי לימדו אותך שחשוב לחיות, כי אתה צריך לדאוג לילדים וכו'. והאדם גם פוחד מהמוות עצמו, אבל למה אתה פוחד למות? כי זה לא טוב! כי האדם פוחד שייקח אותו השטן, או ירדפו אותו או שמא יקרה לו דבר כזה או אחר. ומה אתה מפחד? אז תסבול קצת, מה הפחד? ואם ילד נוסע לחו"ל, והאם מודאגת שהילד ימות, שיקרה לו משהו, שהוא ימות ואם ישאלו אותה למה? האם תגיד מה למה? אני רוצה שהוא יחיה, שלא יסבול. ומי שיחפור לעומק, יגלה בעצם שהוא פוחד להרגיש רע. האדם מחליט מה זה טוב ומה זה רע, ושיש אני, ואז הוא מחליט שלמות זה רע, ושכואב זה רע ועל האדם לשאול, למה אתה פוחד שיקרה ככה, ומהו הדבר האחרון שאתה פוחד ממנו לאחר כל השאילתות. ומה אתה לחוץ כל כך מכך שתמות, אל תדאג, כולם ימותו בסוף. אבל האדם יגלה שהוא לא רוצה שיקרה הדבר הרע, ושהאדם יבין מה הדבר הספציפי שהוא לא רוצה, עכשיו עליו לשאול למה אני לא רוצה את הדבר הזה ולא את זה והאדם חייב לדעת ולהבין למה הוא סובל, ולמה הוא פוחד ממשהו והאדם משוגע אם הוא לא יודע להסביר, גם לפחד וגם... לחץ להמשך...

מודעות לשם מה?
...אנו יכולים לייצרו על ידי הדמייתו כשלנו - להפעיל את תת המודע ולהטמיע אותו פנימה. מה קורה עם המחלות, הכאבים, איך הם מגיעים לחיינו? זהו, שגם אותם אנחנו מזמנים וזאת בדרך התת מודע. אם נשאל אדם הנמצא בתודעה מלאה מדוע חלה יגיד בוודאי שזהו יד הגורל, או בגלל מזג אוויר וכל דבר חיצוני אחר. ויותר מכך שמעוניין להיות בריא לחלוטין. אדם לא מודע לעולם לא יבין את הקשר בין המחלה לזהות האמיתית שלו. לא יבין כי הוא בהחלט מזמן את הכאב או המחלה. כל אחד מאיתנו יכול להזכר בכאב או מחלה שהיה לו בעבר ולראות את התהליכים שקדמו לכאב עצמו. כאבי ראש - כמה חשיבה שלילית היתה לפני קבלת הכאבים הפיזיים. כאב גרון - מה רצינו להגיד ולא יכולנו, לבטא לא רצינו, כי לא היה לנו נעים, כמה כעס התחבא פנימה, כמה חוסר רמונה בטוב ובאמת האלוהות שבנו קשה להיות מודעים למה שמתחולל בתוכנו להתנהגות לאמונות היסוד הקיימות בי שהבאתי מהיסוד מבית אבא ואולי מגלגולים קודמים אפילו או מהחברה. המחלה באה להחזיר לאדם את זהותו באה לחבר אותו לאמת שלו ברגע שיסכים... לחץ להמשך...

מהו האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים?
...הם הרי קלים מידי בשבילו, או שהוא חושב שהלימודים קשים מידי ושבכל מקרה הוא יכשל ולכן הוא מרים ידיים לגמרי. בשני המקרים האלו הילד לא ילמד ולא ישקיע בלימודים, ככה שהוא בכל מקרה לא יגיע לפוטנציאל של עצמו. אם הוא יכול היה להיות הילד החכם ביותר בפוטנציאל שלו הוא לא יגיע לזה כי הכל קל לו מידי וגם אם הוא יכול היה להיות בינוני הוא גם לזה לא יגיע אלא יהיה בציון נכשל כי הוא יודע מראש שהוא לא יכול להיות בין הטובים ביותר וכידוע האויב של הטוב הוא הטוב ביותר, ככה שאותו ילד לא יעשה גם לא את מה שהוא כן יכול לעשות כי הוא שואף למשהו שמעל לכוחותיו שגורם לו להתייאש גם ממה שהוא כן יכול לעשות. כדי שהילד שלך יצליח בלימודים שלו בפרט ובחיים שלו בכלל, עליו ללמוד להיות טוב ביחס למה שהוא יכול להיות מול הפוטנציאל של עצמו. עליך כהורה להיות המאמן האישי של הילד שלך (למי שזה לא ברור מאליו). עליך להשריש בילד שלך את דפוס החשיבה שבודק כל הזמן האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות? לא הדשא של אחרים אלא הדשא שלי ביחס לפוטנציאל... לחץ להמשך...

ברוכים הבאים לעולם הסנכרון - עקרון הסנכרון ככלי עזר להצלחה שלנו בכל תחום בחיים
...בעתיד אשתך, רק בשביל שכך תכירו לראשונה. או לחילופין להפגיש אותך בכוונה עם אדם מסוים שלא מאמין בך ושמעצבן אותך עד לרמה כזו שאתה תתעורר ותגיד לעצמך: "אני אראה לו ולעולם כולו מי אני". באותם רגעים אתה לרוב לא מסוגל לראות את הצד החיובי שבאותם אירועים או מקרים, אלא רק בדיעבד אתה מודה עליהם. אלוהים הוא במאי מוזר שאוהב דרמה והחיים הם רכבת הרים. בעולם המנטורינג והאימון הסנכרון עובד שעות נוספות, לא רק תוך כדי אלא גם כמנוע של תהליך. מתאמן לא מתאמן אצל מאמן מסוים סתם, הם לא נפגשו סתם ככה. הם נפגשו כי לכל אחד מהם יש מסר שהוא אמור להעביר לאחר. לכל אחד מהם יש משהו שהוא צריך ללמוד כשיעור לחיים מהאדם האחר. מתאמן מגיע למאמן בנקודה מסוימת בחיים של שניהם ולא במקרה. על זה נאמר: "כשהתלמיד מוכן, המורה יופיע" (וזה דו - צדדי)... "החיים נותנים לנו בדיוק את השיעור שאנחנו צריכים לקבל, מתי שאנחנו צריכים לקבלו. אבל אנחנו אלה שאחראים ללמוד מכל שיעור כזה". (יואב זילכה) אז איך אנחנו רותמים את עקרון הסנכרון ככלי עזר להצלחה... לחץ להמשך...

יצירתיות - מבוא
...חלק מהשיטות לפיתוח יצירתיות אצל ילדים הן הרפתקאות למידה - פעילויות חווייתיות מתוכננות שמטרתן לכבוש את דמיונו של הילד (למשל עידוד חיפוש ומציאת פתרונות שונים ממספר זוויות התבוננות), להעמידו לפני אתגרים במגוון רמות, ללמדו נושאים חדשים ולהרחיב את הבנתו ואת מודעותו לעצמו ולסביבתו. האימון חשוב לפיתוח היצירתיות משום שככל שמרבים לחשוב בצורה יצירתית כך היא הופכת להיות קלה ושופעת יותר. כאמור, ההומור והיצירתיות מתבססים על חשיבה מקורית וקשורים זה לזה. בנוסף, מבחינה פסיכולוגית ההומור מסייע לאדם להתמודד עם מתחים בצורה נעימה ויעילה. באופן זה ההומור יכול להקנות לאדם את הבטחון הנחוץ לבחינת רעיונותיו באופן חופשי ויצירתי ללא חשש מכישלון. בהתאם לכך, נמצא ששמיעת הומור מגבירה את היכולת לחשיבה יצירתית. מדידת יצירתיות היצירתיות באה לידי ביטוי במקוריות של האדם וביכולת שלו למצוא הקשרים חדשים ומפתיעים. משום שהמושג יצירתיות הוא רחב למדי וניתן להתייחס אליו בקשרים תאורטיים שונים, נוצרו עבורו כלי מדידה מגוונים עבור גילאים... לחץ להמשך...

למה נדמה לאדם שהדשא של השכן שלו ירוק יותר?
...שלך לעצמך ולחיים, אסור לה שהיא תהיה תלוי בדבר כלשהו. היא צריכה להיות מוחלטת ללא תנאים וסיבות באשר הם. עליך לדעת לחיות את החיים של עצמך! בלי השוואות כלשהם לאחרים. רק כך תוכל להיות אדם מאושר באמת בשביל עצמך. בהצלחה. לקריאה נוספת: למה לא כדאי להסתכל על הדשא של השכן? האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות? ציטוטים: רבי נחמן מברסלב מתוך הסיפור על החכם והתם. תהיה שמח, גם אם יחשבו שאתה משוגע. אדרבה, מי שחושב שאתה משוגע, הוא בעצמו טיפש. מה לך ולמעשיהם של אחרים? זה מעשה שלו וזה מעשה שלי! "התם ומנהגו היה, שהיה תמיד בשמחה גדולה מאד, והיה רק מלא שמחה תמיד... והיה רק מלא שמחה וחדוה תמיד... השיב לה [התם לאישתו ששאלה אותו למה אחרים מרוויחים יותר כסף ממנו] : מה לי בזה? זה מעשה שלו, וזה מעשה שלי! ועוד: למה לנו לדבר מאחרים? והיה רק מלא שמחה וחדוה תמיד. ואצל העולם היה ללעג, והשיגו תאותם בו, שמצאו ממי להתלוצץ כרצונם, כי היה נדמה למשגע. והיו באים בני אדם, והתחילו בכונה לדבר עמו בשביל להתלוצץ... וכשהיה רואה, שכונתם... לחץ להמשך...







באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של קאוצינג לזוגיות, טיפול זוגי, אימון לזוגיות, גישור בין בני זוג, ייעוץ גירושין, ייעוץ נישואים, קאוצינג זוגי, טיפול בזוגות בנושא בדיחות על זוגיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות
עכשיו 18_04_2015 השעה 19:37:54
wesi4