... ולכן תאמינו. וברמה הלוגית שום דבר לא הכרחי, אולי ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן
אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל
אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח
אקראי. כי הכוח של אלוהים הוא
אקראי, ואלוהים הוא אחד. והדתיים שהם כופרים באלוהים שהוא כל יכול, והם אומרים שאלוהים, למה עשה ניסים? כי הוא רוצה שתכיר אותו, שתדע שהוא קיים! אבל אם הוא היה רוצה שאדע שהוא קיים, הוא לא ... בשביל משהו אחר, כל מה שהוא עושה, זה בשביל הדבר עצמו, ולכן מה שאני טוען, שהרצון של אלוהים, נראה בסוף שיש פה תהליך
אקראי. מצד האמת זה באמת ככה. ונניח שהוא רצה לעשות את זה, איך נוצר בכלל הרצון של אלוהים, מה יצר את הרצון שלו? כי אלוהים מצד טבעו אין לו רצון. למה אין? כי הוא ורצונו זה בכלל אחד, אין ... ואי אפשר לאמר שהוא רצה לרצות את הרצון שלו, כי עוד לא היה לו רצון. ז"א שבכל מקרה בסופו של תהליך מגיעים לתוצאה של
אקראיות. ואותו דתי חכמולוג שיגיד לך זה לא
אקראי, זה אלוהים עשה את זה, נכון! אבל אלוהים עשה את זה עדיין נשאר
אקראי, לכן אין משמעות מי עשה את זה אם זה נשאר
אקראי. ועכשיו ניתן נקודת מבט נוספת, על מתן תורה, האם התרחש, האם הניסים קרו או לא. והאנשים שנותנים לזה משמעות, זה בגלל תפישה מעוותת את מה זה אלוהים. ובגלל התפישה המעוותת הם צריכים ...