... ארבעה מקרים מובדלים של יחסי פונמות - אותיות - משמעות. הראשון מציין מילים שאין בהם פוטנציאל לשניות (diversity) בתוך המערכת המילולית, בעוד השלושה האחרים יוצרים שתי
אפשרויות או יותר של משמעויות שונות. יש כאן תלות בשפה - כדוגמת המקרה השלישי שנוצר כיוון שיש ייצוג גרפי זהה למספר משמעויות שונות. ... אשר מבטלות את האפשרות השלישית כך שכל ייצוג גרפי של מילים כאותיות יוצר אפשרות אחת למשמעות בדומה למקרה הראשון (בעברית אמנם יש ניקוד אך הוא בד"כ לא בשימוש). צמצום
האפשרויות ביחס לשפה מדוברת / כתובה ושפות שונות שניות פונמית וגרפית (4) שניות גרפית (3) שניות פונמית (2) אי - שניות (1) שפה X X עברית מדוברת X X עברית כתובה X X אנגלית מדוברת X X X אנגלית כתובה - מקרה בעייתי. X- מקרה לא בעייתי. לגבי שפה מדוברת מצאנו בעברית שתי
אפשרויות בעייתיות (2,4). באנגלית נמצא את אותן שתי
אפשרויות (2,4). לגבי שפה כתובה מצאנו בעברית שתי
אפשרויות בעייתיות (3,4). לעומת זאת באנגלית נמצא רק אפשרות בעייתית אחת (4) אם כך, מצאנו שאנגלית כתובה כמערכת שפה אוטונומית היא ... בתיאור מילולי של הסבר - מה כוונתה של המילה (כמו במילון), או לתת את המילה המקבילה בשפה זרה (לדוגמא אנגלית), בהנחה שהקורא מבין את המשמעות של המילה בשפה הזרה. 5.
אפשרויות להתמודד עם רב משמעות לגבי כל המקרים הלא בעייתיים (המסומנים ב - X) כאשר שומע או קורא תופס צירוף פונמות או צירוף אותיות ... נבחין בין ארבעה מקרים: 1. עולה המשמעות ['שותה', drink, לוגם] 2. עולה המשמעות ['שוטה', fool, טיפש] 3. לא עולה אף אחת מהמשמעויות (לא 1 ולא 2) 4. עולות שתי
האפשרויות (1 ו - 2) במקרה 1 נוצר קונטקסט קוהרנטי ברור ('האיש הזה שותה') ולכן בדומה למקרים א ו - ב סביר שיהיה חסר שניות לגבי הצירוף ... תופס יחידה מילולית. הוא מנסה להרכיב את המשמעות לקונטקסט, אך לא מצליח. לאחר רגע הוא מבחין בעוד יחידה מילולית אפשרית מצירוף הפונמות או האותיות. עתה עומדות בפניו שתי
אפשרויות ועולה השאלה האם זו היחידה הראשונה שתפס או היחידה השניה. הוא מנסה להרכיב אחת מהן לקונטקסט ואחר כך את השניה. הוא בוחן את ... בלבו 'אולי זה ענף עץ ולא נחש'. הוא עומד כך דקות ארוכות בלי יכולת להחליט אם יש או אין סכנה. לרגע הוא "בטוח" שזה נחש ולרגע הוא "בטוח" שזה ענף. נבחן מספר תגובות
אפשרויות להמשך: 1. האדם מחליט לחכות ולראות אם ה'נחש' או ה'ענף' ינוע ועל פי זה להחליט. 2. הוא מביט סביבו וחושב אם סביר בכלל שיהיה ... ומנסה להרכיב אותה לקונטקסט, רגע לאחר ההרכבה (בין אם היא מוצלחת או לא!), הוא מבחין בעוד יחידה מילולית אפשרית מתוך צירוף הפונמות או האותיות. עתה עומדות בפניו שתי
אפשרויות ועולה השאלה האם זו היחידה הראשונה שתפס או היחידה השניה. הוא בוחן את שניהן ולא מצליח להחליט איזו היא המתאימה (הקונטקסט המצטבר הנוכחי לא מאפשר הבדלה ביניהן). לרגע הוא "בטוח" שהראשונה מתאימה ולרגע הוא "בטוח" שהשניה נכונה. נבחן מספר תגובות
אפשרויות להמשך: 1. הוא מחליט לחכות עד שהקונטקסט יאפשר הבדלה וממשיך ברצף הפענוח. 2. הוא מנסה להרכיב יחידות מילוליות מזיכרונו ובוחן ... לכן, זהו חיפוש של משמעות של מילה כחלק מהמערכת האוטונומית של השפה. 6. המפענח זונח את שתי המשמעויות - מתעלם מהן, וממשיך ברצף הפענוח. נוכל לראות את האנאלוגיה בין
האפשרויות למקרים השונים המתוארים בהתאמה בין מקרה האדם ביער והמפענח עם השפה. בסיפור האדם ביער אפשר לראות בבירור ששלושת התגובות ... נוכל להראות שבפענוח ליחידות מילוליות, אין הבדל בניתוח של התהליך. ולכן בכל המקרים הללו המפענח עובר תהליך דומה. B. תקשורת והבנה מצב קונפליקטואלי הוא מקרה יחיד מתוך
אפשרויות רבות, עם זאת, הוא שכיח במידה כזו שרוב הפעולות המילוליות הנעשות ביום יום מלאות קונפליקטים במידה זו או אחרת. כדי להימנע ...