... מנהל הרכש ומתן כלים להתמודדות מצוינת בזירה העסקית. כשהרכש נכנס
לאסטרטגיה... בעבר, הרכש לא נכלל בתכנון מטרות ארוכות טווח. גורמים שונים תרמו לעליית קרנו של הרכש, ביניהם: ... (MRP, JIT) ועוד. בעולם העסקים של היום, על מנת ליצור סביבת ניהול
אסטרטגי, חיוני שכל המחלקות יהיו תחת פיקוח ההנהלה - ובפרט מחלקת הרכש. על מנהל העל לוודא כי מחלקת הרכש אינה עוסקת רק בבעיות היומיומיות - אלא עוסקת גם ברמה
האסטרטגית. הרכש הינו חיוני לקיום מטרות ארוכות טווח, למשל - המשך אספקת חומרי גלם למיזם בהקמה. הרכש ניתן לחלוקה לשלוש קטגוריות: 1. רכש
אסטרטגי (ארוך טווח). 2. רכש טקטי (קצר טווח). 3. רכש תפעולי (שוטף). מה משפיע על מעורבות הרכש בתכנון
האסטרטגי? קיימים מספר גורמים המשפיעים על מעורבותו של הרכש בתכנון
האסטרטגי. אלה הם הגורמים העיקריים: א - אפשרויות הרווח מרכש. ב - כפיפות ישירה למנכ"ל. ג - גודל המחלקה. ד - איום מחסור בחומרי גלם. ה - נתח הזמן היחסי המוקדש לרכש
אסטרטגי. בדרך לבניית
אסטרטגיית הרכש בארגון, ישנן שאלות רבות שיכולות לשמש לנו כעזר. ראשית, עלינו לבדוק האם קיימת
אסטרטגיה, ובמידה וכן - האם היא מוצהרת או לא. שאלות נוספות יכולות להיות: איך נוכל להסתגל להקטנת מספר ... בשוק? איך על הרכש להשתנות, על מנת לתת מענה לדרישות עתידיות? האם
האסטרטגיה מתאימה למטרות הארגון? אילו הזדמנויות ואיומים קיימים מבחינת חומרי גלם ושירותים? באילו
אסטרטגיות משתמשים מתחרינו? האם לשנות את מבנה הרכש (ריכוזי, מבוזר) ? האם לספקים קיים פרופיל שרות / מוצר ... בנוסף לכך, אי אפשר להתעלם מנושאים שונים שמחייבים התייחסות
אסטרטגית. נושאים כגון: מחסור בשוק, אינפלציה, מגבלות החוק, פיתוח ספקים, קנייה / יצור עצמי, ועוד. מהו ...