תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

אמירת תודה: תקציר◄ ... לעצמי כמה באמת יש לי ויוצאת מחוזקת יותר להשיג את מטרותיי, יעודי, אושרי. כשאני אומרת תודה לאחר, אני עוזרת לו לראות כמה הוא משמעותי ובעל יכולת להשפיע ולתת. אני מחזקת את הנתינה ואת ההערכה העצמית. כשאני אומרת תודה גם על הקושי, אני מסוגלת ללמוד ממנו מה השיעור שלי. חנוכה הוא הזמן המתאים ביותר להיזכר מחדש ב"אמירת התודה". גבורת הנשים: בחנוכה ישנן אף הלכות המתייחדות לנשים - למשל לא לעשות כל מלאכה בזמן שהנרות דולקים, ואף שנר חנוכה היא מצווה עשה שנשים פטורות ממנה, אישה מדליקה נר חנוכה "שאף היא הייתה בנס וחייבת בה". יותר מכך - בלעדי הנשים לא היה הנס, משום שהן היו הזרז למרד החשמונאים. מספר נשים נקשרו לחג החנוכה. אני אביא כאן את סיפורה של אחת מהן. יהודית - ביתו של מתתיהו כהן גדול שמכוחה התעוררו אחיה החשמונאים למרד. אחת מגזרותיהם של ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא אמירת תודה - לחץ כאן...     בנושא...

אמירת תודה: תקציר◄ ... הרי המילה תודה נשמעת רבות בשיח היומיומי, ברחוב, בתור, גם במרכול. האם בימי המקרא לא אמרו תודה? איני יודע, אבל "תודה" המושמעת יום - יום היא בעיקר מילה. בהרבה מקרים מילה שמבטאת אופן של התנהגות תקינה, לשון נימוס בלבד [17]. עם - זאת, לא כל בני האדם נוהגים כך, ויש נסיבות שאי - אמירת תודה מעוררת תחושה שאינה נעימה. מכאן יש בהחלט חשיבות רבה לאמירת המילה "תודה". אבל, האם אמירת המילה תודה, מבטאת תמיד תודה? אלא מה? תשאלוני וודאי. נחזור רגע לעיון בתודה לה', ישנם כללים, ההנחיות כתובות. אפשר להתנגד או לתמוך בתהליך הזבח [18]. אבל בתהליך הזבח או "זבח התודה" יש יסוד מרכזי וחשוב ביותר. הבא להביע תודה, אינו מסתפק ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא אמירת תודה - לחץ כאן...     בנושא...

אמירת תודה: תקציר◄ ... לומר תודה. להרגיש תודה. להיות מאושר. תודה. אמירת תודה. חשוב על הסיטואציה הבאה: הבנת בוודאות כי נשאר לך רגע אחרון להתקיים. בעוד רגע אין "אני". מה היית בוחר לעשות ברגע האחרון של הקיום שלך? קח כמה זמן שאתה צריך ותחשוב על מה לדעתך הדבר ההגיוני ביותר לעשות ברגע אחד בודד של קיום?! כל הפעולות שהאדם עושה אותן במשך כל היום, הן ... של אושר. אבל בכל זאת, לומר תודה ולהודות, בהכרח יוצר תחושה של שביעות רצון / שמחה / אושר וכולי. והמסקנה המעשית מכל הנ"ל היא, כי האדם צריך להתרגל במשך כל היום לשלב כמה שיותר פעמים את המחשבה של ה"תודה" בתוך החיים שלו. הן על ידי אמירת תודה למישהו שנותן לך משהו, גם אם נדמה לך שהוא "חייב" לתת לך את זה, אף על פי כן, תאמר לו "תודה" בשביל עצמך (וכל שכן שאף אחד לא באמת חייב לך משהו) ! כמו כן תנסה לשלב אצלך במחשבה את המילה תודה כמה שיותר פעמים במשך היום. זה בכלל לא משנה על מה תאמר תודה ועל מה תרגיש תחושה של ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא אמירת תודה - לחץ כאן...     בנושא...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

משמעות הצבעים במעגל החיים
...ביניהם. תקשורות ומערכות יחסים. קריסטל הלרימר עוזר להתחבר לאיכות האלוהית של האהבה. להתחבר לשמימי ולרוחני שלנו. כחול הוא צבע של טוהר, בהירות המחשבה, מרגיע ושלו. כחול מלכותי: הכחול העמוק של השמיים בלילה, מיסטיקה ומסתורין בצורה העמוקה ביותר. פתיחת תפקודיות לתודעה הגבוהה, העין השלישית, ראיה מעבר, ראיית רנטגן, שמיעה שמעבר. הצל של הצבע - קשיים בקבלת מרות, התבודדות והתבדלות. בהירות של האיברים התחושתיים. ראיה, שמיעה והתנסות מחובר לראיה שמעבר ולתחושות שמעבר. צבע שהוא שער לתת מודע. בדת היהודית מחובר לדוד המלך ולשלמה המלך, מסמל חוכמה ומנהיגות, אוטוריטה ומלכותיות בעוצמה רוחנית. מתחבר עם מדיטציה ומיסטיקה בצורה העמוקה ביותר. הכחול המלכותי הוא התקשורת העמוקה ביותר, האפשרות להיות יצירתי עם עצמנו ועם אחרים. ריפוי עמוק לכל החושים. צבע של מסתורין וסודות בלתי צפויים. צבע אלכימי - מבטא השראה והתחדשות. סגול: ריפוי, שרות והתמרה, איחוד השמיים והארץ, איזון בין הזכרי והנקבי. הצל של הצבע - עצבות, כעס חבוי, בריחה, רגשות... לחץ להמשך...

אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 2
...לחדש קשר מהעבר. אם תתמקד רק ביתרונות היחסיים שיש לך כרגע בלעדיו ותיזכר רק בחסרונות היחסיים שהיו לך אתו, אתה תחוש סלידה ורצון לא לחזור אליו. אם תיזכר בחסרונות היחסיים שהיו לך אתו ובו זמנית תודה גם ביתרונות, מבלי להוסיף או לגרוע, הרצון שלך יהפוך לאדישות ולהבנה שזה לא משנה. אם תיזכר רק ביתרונות היחסיים שהיו לך אתו ובו זמנית תתמקד רק בחסרונות היחסיים שיש לך בלעדיו, אתה תרוץ באופן בלתי נשלט להשלים אתו. 1 - להאמין במשהו = לכפור בהפך שלו אם אי אפשר לכפור במשהו עד שאינך יודע עליו את הכל, הרי שאינך יכול להאמין במשהו, עד שאתה יודע את הכל על ההפך שלו 2 - אם אי אפשר לכפור במשהו, עד שתדע עליו את הכל, שאולי תגלה שהוא אמת, הרי שאינך יכול להאמין במשהו עד שתדע עליו את הכל, שמא אולי תגלה שהוא שקר 3 - אינך יכול לכפור בדבר, עד שאינך בטוח שהנחות היסוד שלו שגויות. אך אינך צריך לדעת את הפרטים שלו. ולכן אם אתה בטוח שהנחת היסוד שגויות, הרי שאינך צריך לדעת את הפרטים, כדי לכפור בדבר, כי הם לא יכולים להוסיף מידע מהותי... לחץ להמשך...

חיפוש האמת - מהי האמת? מי אמר אותה? ומה כולם חושבים?
...כך וכך. אם הדבר נכון מה זה משנה מה כולם עושים? זה שכולם לא חושבים משהו זה לא אומר שזה שקר. השאלה היחידה שצריכה להישאל האם הדבר אמיתי. כל שאר השאלות אם זה אמת למה אנשים לא חושבים כך? כל השאלות האפשריות הן מיותרות. האמת היא דבר שצריך לדעת אותו. יכול להיות אחרי שהאדם יודע את האמת אדם יחשוב בצורה מסויימת. אמת פירושו הבנה. זה לא משנה שום דבר משנה מה הבנת. אדם צריך להתבונן בדבר אחד האם זה אמת. כל שאר הדברים לא רלוונטיים לגבי העניין. יש היבט נוסף שמישהו מספר לאדם משהו אדם שהוא מסכן והוא משקר את עצמו ברגע שאומר לו משהו הוא בודק האם האדם עושה את זה? כל מיני שאלות מטופשות. אם עכשיו אתה רעב. ומישהו אומר יש מולך אוכל, והוא גם רעב ולא אוכל. מה זה עניינך מה שאדם אחר עושה? מה זה עניינך מה אדם אחר עושה? שאדם אומר לך משהו תבדוק האם הדבר נכון. לא משנה התעודה שלו, כל הדברים חסרי משמעות. אנשים מסתכלים על הקנקן ולא על מה שיש בו. מה התעודה שלו, מי נתן לו הסמכה? נניח שיש לאדם תעודה שאמרו לו 300 פרופסרים שהוא החכם... לחץ להמשך...

פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 5
...של החוק השני של התרמודינמיקה. לא ייפלא אם כך, שדעה זו נותרה דעת מיעוט. י. מה קורה כשחושבים על שתי השאלות יחד? עד כה פעלנו לפי אסטרטגיה מחקרית מסוימת. ראינו שאין פתרון לבעיית מעבר הזמן, ולכן רוב הפיזיקאים רואים בה בעיה פילוסופית ואינם מוטרדים ממנה. אמרנו, אם כן, כך: הבה נלמד את בעיית האסימטרייה בזמן, שהיא בעיה ניסויית מובהקת, ונראה מה ניתן להקיש ממנה על הבעיה האחרת. התקווה הייתה ברורה: בכך שנחשוף כישלון אחד של הפיזיקה הקשור בטבע הזמן, אולי נצליח להזיז אותה מעמדתה השמרנית בנוגע למעבר הזמן. לאכזבתנו, התגלה ההיפך: קיומה של אסימטריית הזמן רק מאפשר לפיזיקה להתבצר ביתר שאת בשלילת מעבר הזמן! כדי להבין איך זה קורה הבה נסתכל בשגיאה מפורסמת של הוקינג, שממנה חזר בפומבי לפני שנים רבות. הוקינג חשב תחילה שגילה הסבר פשוט לחוק השני של התרמודינמיקה: היקום התחיל במצב מסודר מאוד, אבל גם צפוף מאוד. ככל שהיקום מתפשט, נוצר יותר חלל ריק, וכך החל החומר החם לפלוט את חומו לחלל שסביבו. במילים פשוטות יותר, עצם התפשטות... לחץ להמשך...

מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
...מעגל שלילי ולעבור לצורת חיים חיובית. לסיכום: תתייחס לילד שלך כמו שמתייחסים לאדם מבוגר, ואז הוא יתייחס גם אליך ואל הדברים שלך כמו אדם מבוגר. במקום להסביר לו כל היום מה לעשות, תסביר לו כמה שיותר למה לעשות ואת ההיגיון שבדברים שלך. כך תהפוך בעצם את החינוך שאתה נותן לילדך לחלק ממנו. ובנוסף, זה לא יזיק שתבדוק את עצמך, האם באמת כל הדברים שאתה מלמד את ילדך לעשות, האם הם באמת נכונים, או אולי אתה אומר לו לעשות אותם, כי גם אותך חינכו כך בטעות. בהצלחה. לקריאה נוספת: מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית? ציטוטים: רבי נחמן מברסלב "חנך לנער על פי דרכו [אם תחנך את הילד לפי הבנתו], גם כי יזקין [גם כאשר הוא יתבגר, הוא] לא יסור ממנה [ממה שלימדת אותו] " "רבנו [רבי נחמן מברסלב] זכרונו לברכה היה מסתכל אפלו על תינוק [בצורה בוגרת] ורצה להכניס בו [חינוך ומוסר]... למען יתחיל להתחנך..., וגם [הילד] יזכרם [יזכור את מה שלימדו אותו כאשר הוא היה קטן] בגדלותו [כאשר הוא יתבגר]. וכמו שכתוב חנוך לנער על פי דרכו וכו'. " לא... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - אודות החשיבות שבמציאת מורה
...אני אדבר מבלי לפגוע בעצמי או בזולת., (הפרשנות למשפט הזה גורסת כי לפגוע בעצמי פירושו להתנשא או להעמיד עצמי מעל הזולת, ולפגוע בזולת פירושו להשפילו או להקטין אותו). אנחנו יכולים לראות שהבודהה מכוון לכך שבשביל להורות את תורתו יש לחשוב בראש ובראשונה על הזולת. ואנחנו יכולים להסיק מדבריו מספר שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו לפני שאנחנו בוחרים במורה: 1. האם המורה מבקש כסף תמורת הוראת תורת - הבודהה או שלא? האם הוא מבקש תמורה חומרית אחרת או שלא? (יכול להיות כל דבר, החל ביחסי מין וכלה בשליחויות ושיפוצים בבית) 2. האם המורה מאדיר עצמו ואת השגתו על חשבון התלמיד והשגת התלמיד או שלא? 3. האם המורה מסביר את תורת - הבודהה מבלי לייחס אותה לעצמו ומבלי להסתיר דבר באגרופו הקמוץ או שלא? האם הוא מנסה לסובב את תלמידיו במילים יפות ובביטויים מעוררי השראה או שהוא פשוט מורה את הדהרמה? 4. האם המורה מעודד את הערצתו או שלא? האם המורה מנסה לנהל את חיי תלמידיו או שלא? האם הוא אומר שרק דרכו ניתן להתעורר או שיש לו תכונות... לחץ להמשך...

הפרעת חרדה מוכללת - מבוא
...גורמים אחרים - שימוש בתרופות או סמים, או מחלה גופנית אחרת, וכן כי היא אינה מתרחשת רק בעת הפרעת מצב רוח אחרת או הפרעה פסיכאטרית אחרת. החרדה בלתי נשלטת, נחוות כגורמת סבל וגורמת לפגיעה בתחומי חיים חשובים לאדם עצמו. אבחנה חרדה ודאגה מוגזמות (ציפיה דאוגה), שמופיעות ברוב הזמן לפחות למשך שישה חודשים, לגבי מספר אירועים או פעילויות (כמו תפקוד בעבודה או בלימודים). האדם מתקשה לשלוט בדאגות. החרדה והדאגה קשורות בשלושה או יותר מן התסמינים הבאים: (לפחות חלק מהתסמינים מופיעים ברוב הזמן במשך ששת החודשים הקודמים; בילדים מספיק פריט אחד בלבד). 1.חוסר מנוחה או הרגשה של הימצאות "על הסף". 2.מתעייפים בקלות 3.חווים קשיים בריכוז 4.רוגזניים 5.מתח בשרירים 6.הפרעות בשינה (קושי להירדם או התעוררויות משינה, או שינה חסרת מנוחה ולא מספקת) נושא החרדה והדאגה אינו מוגבל למאפיינים של הפרעות ציר I ב - DSM. לדוגמה: החרדה אינה בשל התקף חרדה, או אינה בעקבות מבוכה בפומבי כמו בחרדה חברתית. החרדה, הדאגה או התסמינים הפיזיים גורמים לסבל... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על אמירת תודה ועל כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של אימון עסקי, ייעוץ אישי, מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי בסקייפ, מאמן עסקי מומלץ, אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לקשב וריכוז, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום אמירת תודה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות
עכשיו 21_04_2014 השעה 02:27:07
wesi4