... לי להרגיע את מכרי וידידי: לא תוכחה ולא תורה ולא אמונה באתי לבשר היום; נהפוך: באתי להיישיר מבט אל המשנה "האחרת" ולהצביע על עומקה, על ההיגיון שבה, ולאמר בקול צלול:
כופר הוא מי שלא מיישיר מבט אל המציאות; מכאן,
"כופר" יכול להימצא בשני המחנות, ולמען הדיוק - גם במחנה המאמינים יכול להימצא
"כופר" מקובע שמתכחש לקיום הדעה "האחרת" ולהיגיון הנגזר ממנה. סיכומו של דבר, התכחשות לקיום הדעה ... גרידא, אך לא ניתן להביא לכך כל הוכחה. זה עניין של אמונה ועם אמונה קשה מאוד להיתווכח. - היכן שאנחנו יודעים, אין מקום לאמונה. "האמונה" באה למלא את חלל אי הידיעה.
האמונה באלוהים היא אמונה צרופה, מאחר שאיננו יודעים על קיומו. אין שום הוכחות ודאיות פיזיקליות לקיומו. ע"פ ... - לא יתכן שמישהו לא יצר אותה. כדי להגיע למסקנה כזאת, עלינו להניח שהיקום כולו מתנהג לפי חוקי הרציונליות האנושית. (אולי כן ואולי לא). מה שמפליא אותי שכל דברי
הכפירה האלה עוברים ליד אוזנם של "המאמינים" ללא תגובה. - הדבר היחידי שאני יודע לעשות עם המושג אינסוף ... במשהו אחר שמה היה אחר. מן הסתם למילים יש משמעות. - ההוכחה היחידה לקיומו של אלוהים נמצאת במגרשי הכדורגל. - אינני מקבל או ממלא אחר רוב חוקי דת משה וישראל - האם אני
כופר? אינני מאמין בהעדר סדר - קוסמי (יד מכוונת) או בהעדר כוחות שאינם מובנים לבני תמותה - האם אני ... לתורה כפי שהתפתחה למערכת חוקים (למשל שולחן ערוך) או הוראות הוותיקן / האייתולות וכיו"ב - אין בעיני משמעות; אלה הן יצירות שהתקינו בני אדם; אם כן מה אני - דתי או
כופר?! השאלה סבוכה... - אולי כוח העל (אלוהים) שאנו מניחים את קיומו הוא אינטליגנציה גבוהה הנמצאת ... בידי אנשים שונים עם דיעות שונות. - את דברי הכסילות של "יש אלוהים" שמעתי לא אחת במה שקרוי "סמינרים למען חזרה בתשובה", שחלשי דעת נופלים ברשתם. - מותר "למאמין"
להאמין באלוהים ולהתפייט על התפילה ועל התענוג העילאי... אבל בסופו של דבר מדובר בעגלת הבלים מבחינה מדעית, אך ... אנחנו לא צריכים להאמין שהבנזין נותן לו אנרגיה, כי אנחנו יודעים שהבנזין נותן לו אנרגיה. הידיעה מבטלת את האמונה, ובחוסר ידיעה - צומחת האמונה. - מה שברור, אלה
המאמינים באלוהים מעולם לא ידעו אותו; לכן אמונתם נשארת צחה, זכה וטוטלית, ואינה מתלכלכת בידיעה כלשהיא. אגב, גם אלה שלא
מאמינים באלוהים מעולם לא ידעו אותו ולא הוכיחו את "אי היותו", ולכן הויכוח נשאר בדלת אמות האמונה, ונושא האלוהות ...