אלימות - לא די ב"להיאבק
באלימות". יש להיאבק על האיכות הכוללת של הקשר.
אלימות אינה מתרחשת בחלל ריק. כשם שבטיפול משפחתי או קבוצתי "הפציינט המזוהה" אומר לנו משהו על המשפחה או הקבוצה כולה, כך התגברות תופעת
האלימות בחברה אומרת לנו משהו עלינו כחברה. כאשר חברה מאופיינת בניכור, כוחניות, הישגיות רומסת, העדר "משחק ... החברה מהווה קרקע פורייה להתפתחות
אלימות לסוגיה השונים. רבים מדברים על "מיגור
האלימות" ועל חינוך ששם דגש על "הצבת גבולות". להצבת גבולות יש תפקיד חיוני בחינוך למניעת
אלימות. יחד עם זאת, לא די בהצבת גבולות. ללא גלוי של כבוד, הבנה והתחשבות של ההורים (ללא ביטול עצמי) כלפי ... של כל הצדדים. ישנם סוגים שונים של
אלימות ושל מוטיבציות להתנהגות
אלימה. כהכללה רחבה:
אלימות היא התנהגות אנושית שמתקיימת על רקע של הזנחה רגשית, התעלמות, העדר הקשבה והכלה של רגשות ... חוסר בכישורי דיאלוג. כדי למנוע
אלימות יש לטפח בתוך המסגרת המשפחתית ומחוצה לה את ה"דחף הקבוצתי" שקיים בנו באופן טבעי. זהו דחף לחיים של ... פשע מזעזע כפי שאנו עדים במקרי
האלימות האחרונים שפוקדים אותנו ואז "לחזור לקונכייה", לרדיפת ההבלים או סתם לשאננות רדומה. לא די ב"להיאבק
באלימות". יש להיאבק על האיכות הכוללת של הקשר. כאשר ישנה התעניינות כנה, הקשבה, עידוד לביטוי והכלה של רגשות יש פחות סיכוי להתפרצות
אלימה של תסכול שנותר בבדידותו ללא מענה ועזרה. כאשר אנחנו לומדים ביחד במצבי קונפליקט ועיתות משבר כיצד ... בנו באופן ניכר הצורך להתבטא בצורה
אלימה ומשולחת רסן. מבחן היישום של חיים מופחתי
אלימות אינו קל ואינו פשוט. זוהי דרך ארוכה ומרתקת של השבת האמון בפוטנציאל החיובי שבנו, של למידה הולכת ...