... האות 'כ' הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכ"ף היא גם הרחבה של האות: 'ב' המסמלת: 'ברכה' והברכה היא במעשי הידיים כפי שנאמר: "וברכך
ה' א - להיך בכל אשר תעשה" (דברים טו יח) האות 'כ' ערכה: 'עשרים' כערך המילה: 'מעשיר'. מצד אחד מסמלת עשייה גשמית, ומצד אחר מביעה היא את הצד ... מצוות מדאורייתא ו - 7 מצוות מדרבנן יחד כלל המצוות: 620 כמנין: 'כתר'. המספר: 620 רומז לביטויים גבוהים מאוד ביהדות: "ה' מלך
ה' מלך
ה' ימלוך לעולם ועד" "המלך
ה' צ - באות" "נשמה טהורה" "חכמה בינה ודעת" האות 'כ' - 'כף', היא האות הקרובה ביותר למילה: 'כפה' המסמלת יהודי שומר מצוות. המילה: 'כפה' אפשר ... "כפה עליהם הר כגיגית" - קביעת אהבה רבה. כמו אדם שמצפה לחברו באהבה רבה, הגילוי בעצמו כאילו הכריחו את הנפש להיות באהבת
הבורא. 'כ"ף' הוא 'כתר'. האות: 'כ' היא האות הכופה את העולם הפיזי ונותנת לו צורה. צורת ה: 'כ' דומה לצורת האות: 'ב'. שניהם כוחות בונים וכן ... ותמיד להסס ולא להיות יותר מדי בטוח בעצמו גם מפאת הכבוד וגם פן יפתח את פיו לשטן מחשש שמא יימשך העניין במציאות... (נגעים י"ב
ה' תוספות יו"ט) כאן גם צריך להשתמש במידת הזהירות כי האות: 'כ' מסמלת גם שוויון ודיוק מצאנו פסוק מעניין (מלכים ב' ג' ז') "כמוני כמוך, כעמי ... העולם הגשמי נקרא "מגדל הפורח באויר. הגובה של האות 'ל' נוצר ע"י האות 'ו'. מעט מתכופף למטה, בכל מקום בו אתה מוצא גדולתו של
הקב"ה שם אתה מוצא ענוותנותו. האות ל' נמצאת במרכז אותיות האלף בית, גבוהה ומתנשאת ובכך היא מסמלת את מלך מלכי המלכים, השליט העליון. מימינה האות ... מרכז הכל! ל - ללמוד ללמד ולעשות..: השם למד נגזר מן השורש למד, לימוד עצמי ולימוד אחרים. על האדם מוטלת חובה ללמד תורה ודרכי
ה' לאחרים, אבל כדי שיוכל לעשות זאת עליו ללמוד בעצמו. עצם היותה גבוהה מאותיות אחרות מלמדת כי תכונת הלמידה היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם. ... בשר, מלא רוך וחמלה, ולכן השתמשו חז"ל הפעם בביטוי "רחמנא", ולא כפי ששגור ללמדנו כי רוצים מאתנו לב שיהיה דומה למידת הרחמים של
ה' לב רחום. הלב הוא משכן הרוח ידועה החלוקה של האדם לרמות: מוח - לב - כבד. במקביל - קיימת חלוקה של הנשמה: "נשמה - רוח - נפש". כאשר המוח אשר ... קשר אמיץ בין ה'בן' לאם. האם היא בונה את הבית וביהדות היא גם בונה את העם היהודי כי יהדותו של הנילוד נקבעת ע"פ האם. וכן "נתן
הקב"ה בינה יתירה באשה יותר מבאיש. שנאמר: "ויבן
ה' א / לוקים את הצלע..." (נדה לה ע"ב) האות 'מ' רומזת לנו ל'מים' המרווים ומחייה את העולם כולו. מקור חיות העולם האדם וכל נפש חיה, הצמחים עצי ... נכתב עם "ם" סגורה ומדובר שם על ביאת המשיח (דובר על חזקיה המלך שהיה ראוי להיות משיח אך משום שלא הודה על החסד הגדול שעשה עמו
הבורא במפלת סנחריב, נסתם הענין)... וכן פסוק נוסף הכתוב בצורה מיוחדת: "ואהי שובר - (מתבונן) בחומות ירושלים אשר המ פרוצים ושעריה אוכלו באש". ... הכוונה היא עמוקה יותר. הכוונה למים המחיים את העולם הלוא היא התורה וכן לעתיד לבוא אמר עמוס הנביא: "הנה ימים באים נאם א - דני
ה' והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמע את דברי ה'" (עמוס ח, י"א) במסכת תענית (ז' ע"א) אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו ... (90) ערכו 'מה' (45). קיימים שני פסוקים מיוחדים המבטאים קיצוניות והם: "מה אדיר שמך בכל הארץ" (תהלים ח ב) - המבטא את גדולת
הבורא, ופסוק אחר: "מה אנוש כי תזכרנו" (תהלים ח ה) המבטא את חולשת האדם... הצדיק חי בשני הפלגים הללו בין הכרת חולשתו האישית, ומצד אחר, שהוא ... השמים הארץ וכל אשר בה" (דברים י יד) וכן נאמר: הן קרבו ימיך למות..." (דברים לא יד) אותו ביטוי נמצא בקצוות של הרעיונות גדלות
הבורא ואפסות האדם. משני הרעיונות הנ"ל מצאנו משמעות לביטוי "הן, הם". בתפילת "נשמת כל חי" אנו אומרים: "הן הם יודו וישבחו לשמך..."כלומר אנו נשבח ונודה לקב"ה כששני הביטויים הללו ומשמעותם הקיצונית מול עינינו... גדלות
הבורא, ואפסות האדם. ...