... התוצאות, אך לא משנה את דיוקן - את השגיאה האקראית. תוכן עניינים: 1 תיאור החצים 2 שיטות למדידה והערכה 3 מיון בינארי 4
איכות ודיוק בהקשר של מערכות מידע ובסיסי נתונים תיאור החצים: רמת נכונות גבוהה ודיוק נמוך דיוק גבוה ורמת נכונות נמוכה נכונות היא ... התוצאות החיוביות (גם הנכונות וגם הלא נכונות). Accuracy.PNG דיוק של 100% משמעו שערכי המדידות הם בדיוק כמו ערכי הנתונים.
איכות ודיוק בהקשר של מערכות מידע ובסיסי נתונים: אחת המטרות של מערכת מידע היא לספק לארגון תובנות עסקיות המאפשרות לו למקסם את ... לא רק על הנכסים הפיזיים, האנושיים והאינטלקטואליים הנמצאים ברשותו אלא גם על תשתיות מידע יציבות ומכאן גם הקריטיות של
איכות הנתונים הנמצא במחסן הנתונים. הנתונים הם
באיכות גבוהה "אם הם מתאימים לשימושים המיועדים להם בביצוע פעולות, קבלת החלטות ותכנון" (J. M. Juran). נתונים מוגדרים
כאיכותיים כאשר הם מייצגים את מבנה העולם האמיתי שאליו הם מתייחסים. כלומר, עליהן לקיים את תכונות
האיכות הבאות: דיוק - מידת התאימות בין סט של נתונים וסט של ערכים נכונים בהתאמה. משמע, נתונים שאינם עומדים בסתירה לנתונים אחרים. ... הנדרש או הנקוב מראש וקובעות את מידת עדכניות הנתונים. עקביות וסטנדרטיות (Consistent and Standards) - בארגון עם נתונים
איכותיים, כל המידע חייב להיות מובנה באותה צורה, על בסיס סטנדרטים שנקבעו ברחבי הארגון כולו וכך ליצור עקביות פנימית בין הנתונים. ... קיום של אילוצים על הנתונים להיות ייחודיים, ללא חזרות מיותרות - כל ערך יהיה ייחודי ויחיד מסוגו. בבוא הארגון לטפל בנושא
איכות המידע עליו לעבוד, למעשה, בשני מישורים: המישור הראשון הינו המישור הארגוני - תרבותי הנותן מענה לאופן שבו הארגון מגדיר את החשיבות של הטיפול
באיכות הנתונים, והמישור השני הינו המישור הטכנולוגי המאפשר את הטיפול
באיכות הנתונים בצורה יעילה וחסכונית לאורך זמן. במישור הארגוני יש לטפל בנושאים הארגוניים הבאים: סביבת עבודה - אנשים, טכנולוגיה ותהליכים בארגון. טיפול
באיכות הנתונים - זיהוי ותיקון הסיבות לכשלי מערכת הנתונים בארגון. הגדרת תהליכים לניהול שינויים וניהול הידע שקיים בארגון. כימות התועלות אל מול הזיהוי והתיקון. בנייה והגדרת תוכנית
איכות נתונים בארגון שניתן לקיימה. הגדרת גורם ארגוני שאחראי על
איכות הנתונים. הטיפול במישור הטכנולוגי משלים את המישור הארגוני ומאפשר ביצוע בקרת
איכות הנתונים בצורה יעילה. הפעילות במישור זה מאופיינת על ידי ארבעה שלבים: הגדרה - הגדרת מהות הבעיה והנקודות הקריטיות בתהליך. בדיקה - בדיקת פריטי המידע על פי קריטריונים מוגדרים. החלטה - קבלת החלטות על
איכות הנתונים בהתאם לתוצאות הבדיקה. פעולה - הגדרה של פעילות מונעת או פעילות בקרה לטיפול בנתונים. כדי לטפל בבעיות
איכות הנתונים על הארגון לנהל תהליכי בקרת
איכות נתונים בצורה שוטפת. לאופי תהליכי בקרת התהליכים מספר גישות שניתן לחלק לשתי גישות עיקריות: הגישה הראשונה - בודקת את הנתונים ... חוקים עסקיים, מנטרת בסיס נתונים, מזהה בעיות ומציפה אותם אל האחראים לצורך טיפול. בגישה זו האחראים מניעים מעגל של שיפור
איכות הנתונים הן במחסן נתונים, הן במערכות המקור או בתהליכים שגרמו לבעיה. לאחר מכן, הם דואגים לטיפול שורשי בגורם ובכך מונעים שוב ... היווצרותן של אותן בעיות. המערכת מהווה חוצץ המונע מעבר של נתונים לא תקינים. דרישות המחוקק (רגולציה) הן לשמירה מתמדת על
איכות הנתונים בארגון - דרישות הממונה על שוק ההון, המפקח על הבנקים וכדומה. ממחקרים רבים ומניסיון מצטבר בארגונים בהם הוטמעו פרויקטי
איכות נתונים וטיוב נתונים, ההערכות הן כי נתונים
באיכות גבוהה יכולים לחסוך / לשפר את התוצאות העסקיות עד כדי 15-25% ממחזור הפעילות של הארגון. למרות זאת, כיום בעיית
איכות הנתונים קיימת בארגונים רבים. ארגונים רבים דיווחו על בעיות חמורות והפסדים משמעותיים הנובעים מנתונים שגויים או בלתי ניתנים ... נתונים. הדבר נכון גם למקרים של מיזוג מערכות או מעבר למערכות ייחודיות חדשות לארגון. בכל מקרה כזה, יש חשיבות קריטית
לאיכות הנתונים בתהליך ההסבה. בעולם העסקי והתפעולי של ימינו, נתונים הם הבסיס והתשתית עליה נבנות וממנה נגזרות כל ההחלטות העסקיות, השפעתם היא מיידית על תוצאות הפעילות של הארגון ולכן יש צורך להקפיד על
איכותם, דיוקם ונכונותם ...