ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על אובייקטיביות...
תקציראובייקטיביות - מבוא בזמן שאין הסכמה אוניברסלית על הגדרה מלאה ומקיפה של המונח, ניתן לקבוע שהנחה מסוימת נחשבת לאובייקטיבית כאשר תנאי האמת שלה הינם חסרי - תלות קוגניטיבית - כלומר, אינם תוצאה של שיפוט הנעשה על ידי ישות מודעת (סובייקט). בניסוח אחר, אמיתות אובייקטיביות הן אלו שמתגלות לעומת אלו שנוצרות. הנחות (מעורפלות) אלו שיושבות בבסיס התפיסה הרעיונית של אובייקטיביות, משמשות למחלוקות עמוקות בין אסכולות שונות. אובייקטיביות במדע המונח אובייקטיביות מייצג את תקפותן של טענות מחקריות (האם הטענה מייצגת אמת אובייקטיבית), ובנוסף מאפיין את תכונות עצם המחקר המדעי (האם המחקר עצמו נעשה בצורה אובייקטיבית). המשמעות של להיות אובייקטיבי היא לדבוק באופנים אשר "מעודדים - אמת" בדרך החשיבה של הפרט. כאמור, המונח "אובייקטיבי" משמש לאפיון הכלים והמתודות שנעשה בהם שימוש בתהליך החקירתי, כמו גם לאפיון התוצאות עצמן. בבואו של החוקר לנסח השערה, עליו להתחשב בכל המידע הרלוונטי הקיים, כמו גם להימנע ממשפט קדום, הטיית דעה והליכה עיוורת אחרי הרהורי הלב. בעולם המדע, צורות התצפית והניסוי המקובלות כמו גם עקרונות ההסקה הדדוקטיבית והאינדוקטיבית, מנחות את אנשי המקצוע לשמור על גישה אובייקטיבית במהלך שיטת המחקר. נראה שכיום, כל תחום אקדמי פיתח לעצמו קווים מנחים וחוקים לגבי ראיות אובייקטיביות. לדוגמה, מחקר יעילות של תרופה חדשה, במידה והוא נעשה בצורה אקראית, תוך כדי סמיות כפולה ושימוש בפלצבו - יחשב כמחקר אובייקטיבי, וזאת מכיוון שהוא דובק בעקרונות הידועים והמקובלים למיקסום אמינותן של התוצאות הסופיות. בתחום חקר ההיסטוריה, אובייקטיביות מושגת באמצעות שימוש ב"מתודה ההיסטוריונית" ו"ביקורת עמיתים" שנעשית בדרך כלל על ידי החלפת רעיונות והתכתבויות דרך מאמרים שעוסקים בנושא המסוים. ההיסטוריון מעלה השערה, הסבר או ניתוח לגבי אירוע היסטורי, ואלו עוברים הערכה אצל מומחים אחרים מאותו התחום. תהליך הביקורת נעשה לרוב לפני פרסום המחקר הסופי. בעולם הפילוסופיה, עובדה אובייקטיבית נחשבת לכזאת שתישאר תקפה ונכונה לעולם - אמת אוניברסלית - ללא תלות במחשבות או רגשות של פרטים (הנחה א - פריורית או טאוטולוגית). מקובל לתת כדוגמה לטענה אובייקטיבית משפט מתמטי פשוט, לדוגמה "2+2 יהיו שווים ל - 4", אולם יש מחלוקת גם לגבי תקפותם האוניברסלית של חוקי המתמטיקה. לעומת זאת, עובדה סובייקטיבית, אם נכונה, תהיה תקפה רק בחלק מהמקרים. דוגמה נוספת, המשפט "הציור הזה מוצלח", יכול להצביע על כך שהציור מוצלח בעיני הפרט שאמר את המשפט, אך אין זה אומר שהציור הוא באמת ציור איכותי. כמו כן, מספיק שאדם אחד יחשוב שהציור אינו מוצלח, בשביל לסתור את הטענה לכך שהוא מוצלח אובייקטיבית. בין הכלים המחשבתיים - "מעודדי - האמת" - שנעשה בהם שימוש בחקירה אובייקטיבית, קיים העקרון המתודולוגי "תערו של אוקהם". לפי ההגדרה המודרנית: "כאשר ישנם שני הסברים שווי - ערך לאותה תופעה, יש להעדיף את ההסבר הפשוט או החסכוני יותר". לדוגמה, כאשר עץ נפל לאחר לילה של סערה, יהיה סביר להניח שנפל כתוצאה מהכוחות החזקים של הסערה (שנצפים בנסיון), ... כמו אמוטיביזם (Emotivism) ואקספרסיביזם (Expressivism) - שיפוטים והצהרות מוסריות אינן יכולות להיות נכונות או לא - נכונות. פילוסוף שעסק בין היתר בסוגיות אלו הוא אלפרד ג'ולס אייר - בספריו "שפה, אמת ולוגיקה" (1936) ו - "בעיית הידע" (1956). אתיקה אובייקטיבית לפי אסכולה זו, אמיתותם ותקפותם של שיפוטים והצהרות מוסריות יהיו בלתי - תלויים באמונות או רגשות של אדם או קבוצה מסוימת. טענה זו מובילה לגישה שבה הנחות מוסריות מקבילות להנחות מדעיות כמו בכימיה, ביולוגיה או היסטוריה. הן מתארות (או נכשלות לתאר) - תוך כדי גישה בלתי - תלויה קוגניטיבית - מודל לשיפוט מוסרי. ישנן גישות שונות לאתיקה אובייקטיבית, ביניהן מוסר דתי, האינטואציה האפלטונית וגישת עמנואל קאנט למוסר - הציווי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... כמכשיר מדידה לאובייקטיביות - לשים את האובייקטיביות במקומה המתאים. משמעת היא דבר חשוב, היא משמשת בתור חוקים במדינות שונות, היא מתווה את הדרך במתמטיקה, שפות וכו'. ואצל האדם: הכללים מקנים לאדם משמעת עצמית אמיתית, כמו בחוקי המתמטיקה שיש לפיהם כללים ואם לא נלך על פיהם, יש תוצאות שגויות, וכל שכן, מי שלא ילך לפי כללי התנועה בכביש, עלול לגרום לאסון או חלילה להיהרג. כך, גם להצלחה יש כללים ... בדברים, להיות מסודר, זה מסדר לאדם את הראש, המחשבות מסודרות יותר ולא כמגדלים הפורחים באוויר. יש דבר חשוב ממנו והוא המשמעת. אם אין משמעת עצמית אמיתית אשר מבוססת על האמת, אין סדר ואין כלום. אין חוקים, אין כללים, אין סדר ואין אובייקטיביות. בשלב מסויים, יש לשים את המילה אובייקטיביות בצד, כדי שהיא תהיה מונחת במקומה הנכון. מה בעצם כוונת הדברים לומר? לא להיות אובייקטיבי? ובכן, ההיפך הוא הנכון, עם כל הכבוד למילה אובייקטיביות, אדם ללא משמעת, כל התורה שלו פורחת באוויר. היא הופכת לתיאוריה, במקרה הטוב, ולדמיונות שווא במקרה הגרוע יותר, היא לא יכולה להיות אובייקטיבית. היא תלויה על בלימה, והיא תיפול בשלב כלשהו. כי נאה דורש, נאה מקיים ואין פה את הכלל הזה, ולכן, התיאוריה לא יכולה לעבור את מבחן הנסיעה אם אין אפשרות לבדוק אותה. הדבר דומה לציר המספרים במתמטיקה, זה כמו נקודה שאם לא תקבע אותה על הצירים היא תהיה נקודה מטיילת ללא מיקום וללא שם. נקודה ללא משמעות, שאין לה כיוון ולא מטרה. קודם כל, נתחיל בתוצאות האובייקטיביות ללא המשמעת ונראה אם הן אובייקטיביות. אדם מצב לעצמו מטרה, מציב יעדים, יודע מה הוא מתכנן, יודע מה טוב, יודע מה רע, אבל אין לו כללים ולכן, כל דבר קטן יפיל אותו, אין לו הגנה מפני כל פירצה קטנה, כי המעשים נדחקו לקרן זווית, אין לו ניסיון, אין לו הבנה אמיתית, יש לו חורים במידע ובהבנה. בנוסף לכך, נוצר אצלו חוסר חשק לעשות את הטוב ביותר שלו, הוא דוחה דברים, הוא לא מתמיד, מאדם כזה אל תצפו ליותר מדי בטח שלא תצפו ממנו לטוב ביותר כי את הטוב ביותר הוא דחה לתמיד. מכאן, נעבור לתוצאות המשמעת כששמים בשלב זה את האובייקטיביות בצד, האדם המדובר הוא בעל משמעת עצמית אמיתית: לא גמישה מדי אבל, גם לא נוקשה מדי, במילים אחרות מאוזנת. אדם כזה שיש לו משמעת, יש לו סדר. הוא מסודר מאוד ומקפיד על הסדר - זה הופך לכלל ולטבע שני שלו. אדם כזה חי לפי כללים שהוא הולך על פיהם, הוא לומד נושא בצורה מסודרת, לא מוותר על אף חזרה על הנושא, מציג שאלות, מתקדם בנושא וגם כשיש קשיים ... כזה כאשר נופל שומע תמיד לקול הפנימי שלו שאפשר לחזור למוטב, יעשה באמת את כל המאמצים האפשריים ע"מ לעשות זאת. כנגד כל הסיכויים להיכשל, הוא לומד את כל הסיכויים להצליח, ואומר ומקיים. להלן טבלה אשר ממחישה את ההבדל בין משמעת לבין אובייקטיביות ריקה. נושא מחשבות מעשים תוצאות למידה יכולות "אובייקטיביות" ריקה מבולבלות חלש מינימום תאוריה תיאורטיות משמעת מסודרות חזק מקסימום למידה בונה ליישום מעשי מעשיות ולכן, במקרה זה, לפני הכל שמים את האובייקטיביות בצד לטובת כללי המשמעת ואז מקבלים גם משמעת וגם אובייקטיביות. המשמעת מובילה לאובייקטיביות על הצד הטוב ביותר, ובלעדי המשמעת זוהי או בריחה מהתמודדות עם תירוץ שזה אובייקטיבי, או חוסר ידיעת חשיבות המשמעת. ואז כאשר האדם הוא בעל משמעת, הוא יכול לאזן בין הרגש לשכל, כי יש לו משמעת עצמית, והוא יודע לקחת אחריות על דברים. ואפשר לאזן בין רגש לשכל, ע"י מציאת מכנה משותף ביניהם, עם שכל גדול יותר. וכל זאת ע"י הגדלת מידת האמת והשכל שבאה לאחר המשמעת ולא לפני ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שנוצר שמרגע שיצאה הפרשנות לעולם האדם בטוח שהוא מדבר על הדהר עצמו ושוכח כי מדובר בפרשנות שלו עצמו. לו האדם היה ער לכך הוא היה שוקל את המילים שלו (במידה ואפשר לשקול מילים) וכל זאת משום שהוא רואה את עצמו חושף את עצמו על מערומיו, ולא מדבר בצורה אובייקטיבית וזה מביע למעשה את הריקות של הדברים למרות שבפועל יש גם בפרשנות עצמה ריקות אבל זה כבר קשה להסבר ויש צורך להשתמש בנושא הבריאה כדי לומר שכל מחשבה שעולה שנקראת פרשנות אין לה בעל בית והיא עולה מעצמה וזה הריקות שבה... כדי לתת דוגמא ננסה לדבר על ... אינני יודע מה הוא ולכן לא קיים לגביו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל כי אין על מה לדבר.. מרגע שנבראה המחשבה אפשר להתחיל לדבר על הבדלים אבל זה לא אומר שיש הבדל זה רק אומר שאתה מדבר על זה אתה רואה הבדל ותוך כדי להחקירה אתה מגיע למקום שאין הבדל כי מבחינה אובייקטיבית אין הבדל בדברים כפי שהם פרט להשלכות שלך עליהם (בתנאי שאתה הוא המשליך) ואז אתה מגלה שמצד המציאות אין למעשה הבדל הדברים הם כפי מה שהם ולכן אתה מגיע בחזרה לאין הבדל אבל דרך היש הבדל ולא נשאר באין ההבדל המקורי... ידיעה מייצגת את היש הבדל = יש ... ההפוכה ", מתקנת אותה ומחזירה אותה למקומה. כלומר בשורה התחתונה בשיחה רגילה לא ניתן לתקן הבנה אלא ע"י חוויה שתיגרור להבנה חדשה שתתקן את הדפוס בתת מודע. אתה יכול להיות בן של, אח של, אבא של, בעל, ילד, דוד... = סוביקטיבי אבל מהצד שלך, מי אתה באמת? = אובייקטיבי=הריקות שבדברים מההיבט הסובייקטיבי יש הבדל בין הדברים ומההיבט האובייקטיבי אין הבדל או כלל אין מה לומר... נניח אדם מתבונן בשתי תמונות כמעט זהות, ואומרים לו מצא את ההבדלים ... בהתחלה הוא מחפש ולא מוצא ולאחר זמן הוא כן מוצא. כלומר בהתחלה לא היה הבדל ולאחר זמן כן היה הבדל אבל בתמונה עצמה לא היה הבדל??? אז האם יש ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... האדם אסוציאציות, רגשות ותחושות שונות. קרוב לוודאי, שחלק מהתחושות ומרבית האסוציאציות הינן סובייקטיביות ואישיות המשתנות מאדם לאדם. למרות שבעת ההתייחסות לצבע, אנו משליכים עליו את האסוציאציות הסובייקטיביות שלנו, הפעילות האנרגטית "האובייקטיבית" של הצבע משפיעה על דרך ההתייחסות שלנו אליו. יש להשקיע מחשבה יוצרת ולהבין מלכתחילה איזה צבע עשוי להתאים לי. אם אני טיפוס אנרגטי מאוד ומתפזר בקלות לא מומלץ לצבוע באדום אלא בתכלת לאיזון. ולהפך אם אני טיפוס איטי, שחושב ועובד לאט כדאי לשבץ אלמנטים אדומים. עוד בבואנו לתכנן צבע במקום העבודה, חשוב להבין מה המסר / הקונספט שאני רוצה להעביר, האם המקום הוא שירותי ופתוח ללקוחות או שהוא מיועד לעובדים (ללא כניסת לקוחות) ? בכל מצב יש להתחשב בכלל ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... האם בגלל שהם מדברים כמוך זה אומר שיש להם תודעה כמוך? אתה למעשה שואל איך זה שכולנו רואים את אותו שולחן, אבל אני אומר לך שגם אנחנו סוג של שולחן לגביך. זה שאתה חושב שכולנו חושבים כמוך, זה למעשה נוצר עבורך. אנחנו קיימים במחשבה שלך. מבחינה אובייקטיבית אתה לא יכול להוכיח אם אני קיים או לא, אתה יכול להוכיח שאתה חושב שאני קיים. אתה לא יודע אם אני באמת קיים. דוגמא, למשל אתה חולם חלום, ובחלום את רואה שולחן, אבל בחלום השולחן לא באמת נמצא שם, היכן נמצא השולחן? בשום מקום, כי המקום של החלום בכלל לא קיים. עכשיו, כל מי שנמצא בחלום רואה שולחן, אבל זה לא נכון, כי בחלום ... אתה בטוח שהוא שחור ואני לשחור בטוח שהוא צהוב. זאת אומרת שכול אחד חווה משהו אחר, אבל יש הסכמה. הדבר הוודאי היחיד שקיים לאדם זה הוא עצמו, מישהו יכול להוכיח שבאמת יש כאן שולחן? יש כאן שולחן? שאלה: כן, אני רואה אותו אליעד: האם מבחינה אובייקטיבית יש כאן שולחן? שאלה: לא זאת חוויה אישית. אליעד: יפה, זאת חוויה אישית. נגיד שגם הוא רואה שיש פה שולחן, האם אתה מבין שזה שהוא רואה שיש פה שולחן, מנקודת המבט שלך, זוהי חוויה אישית שלך שהוא אומר שיש פה שולחן? גם זה שהוא אומר שיש פה שולחן זוהי חוויה אישית שלך. האם הבנת? שאלה: הבנתי שבסופו של דבר החוויה שלהם היא ... הבדל בין היש לאין, יש זה דבר אחד והאין זה הניגוד שלו. התודעה של אדם חווה הבדל בין היש לאין, ואז ממילא היש מתהווה מהאין, אז אתה אומר יש לנו אין שמתהווה ליש, אבל אנו חווים קושי, איך מכלום נוצר משהו? אבל מי שמתעמק יותר מבין שמצד האמת האובייקטיבית אין הבדל בין יש לאין, בין הכלום ללא כלום אין בכלל הבדל, בתפיסת יקום כזאת אין בכלל טעם לדבר על יצירת עולם, כי יצירת עולם פירושו שינוי מאין ליש. רק כאשר האדם נמצא בתודעה שהוא מבדיל בין יש לאין, אז עולה בתוכו שאלה של זמן ומקום, כי זמן ומקום זה שינוי. אם האדם לאן שהוא היה מסתכל, הוא היה חווה את אותה מציאות, אז לא ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... פלו, מהווארד סובל, מאליסטיר מקינון, מדיוויד אואן, ג'ורג' שלזינגר, ואחרים. לדברי הפילוסוף דניאל בונבאץ', ועמו פרנסיס בקווית', עמדתו של יום כאן וב"דיאלוגים לגבי הדת הטבעית", יחד עם עמדתו של עמנואל קאנט ב"ביקורת התבונה הטהורה", הייתה מהלומה הרסנית לא רק לאמונה בניסים, אלא גם לכל ניסיון לבסס את האמונה הדתית על בסיס רציונלי או אובייקטיבי. הפילוסוף ג'. ה. רנדל, אף טען כי יום הנחית על טיעון העד מהלומת מוות "בהוכיחו באופן כה ברור את הדברים, עד שמאז יום רק לעתים נדירות העז אדם אינטליגנטי להעלות את הטיעון." רנדל הוסיף ואמר כי "במאה השמונה - עשרה היו הניסים ההסבר התומך העיקרי באמונה; [בעקבות דבריו של יום הם הפכו] במאה התשע - עשרה לבעיה העיקרית שיש להסבירה." מאידך, ריצ'רד סווינבורן, סי. אס. לואיס, ופורטיל - סתרו את דברי יום לפיהם לא תיתכן עדות היסטורית המספקת להוכחת נס, וגם טרחו ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה. איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע לשם, אבל הוא חייב ללכת עד הסוף. שאלה: איך אני אמורה להמשיך בהתבוננות? אליעד: לך יש מחשבות בראש, את צריכה לחבר את עצמך למכונת אמת אובייקטיבית, ולוודא שכול המחשבות שיש לך בראש הם אמיתיות. שאלה: אבל המחשבות עולות לבד. אליעד: את עכשיו שאלת אותי מה לעשות, אם היית חושבת שאין לך בחירה, לא היית שואלת אותי מה לעשות, נכון? אם באמת היית חווה שהמחשבות שלך לא בשליטתך, לא היית שואלת אותי מה לעשות. את צריכה לוודא שהמחשבות שלך אמיתיות. שהרצונות שלך אמיתיים. מה הכוונה שהרצונות אמיתיים? שאת באמת רוצה את הרצון. תשאלי, מה אני באמת רוצה? האדם צריך לחבר עצמו לגלאי אמת, ולוודא שכול מה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה 'אני חושש שלא אצליח להסתגל או לתפקד טוב מול האתגר הזה ולכן אפגע'. הבעיה נוצרת כאשר החרדה גבוהה מדי ופוגעת בתפקוד. הביטויים של חרדה מתונה אינם מסוכנים אובייקטיבית, זהו מצב טבעי. יתירה מכך, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מלמדים כי לחץ הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה האופטימלית, נוצרת פגיעה בתהליכי הקשב, הזיכרון והתפקוד היעיל. במצב זה החרדה יוצרת מעגליות של סימפטומים והימנעות שמזיקים ודורשים טיפול. חרדה גבוהה שמתמשכת לאורך זמן יכולה לגרום לנזקים גופניים בלתי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... כבר מאמצע שנות ה - 60 הוכיחו חוקרים כמו מילר, שפירו, אנגל ועמיתים כי ניתן לשלוט בצורה רצונית על תפקודים בלתי רצוניים כמו קצב פעימות הלב, הנשימה, עוררות רגשית ועוד.. החשיבה החדשה שנקראה Biofeedback Training היא למעשה טכניקה תקשורתית מעניינת בין האדם למכשיר אשר מאפשרת לו לראשונה ליצור קשר עם האני הפנימי שלו בצורה אמינה ואובייקטיבית. הרי הודיני, הקוסם הגדול, הגיע לכדי שליטה שלא תיאמן בגופו, באחד ממופעיו המדהימים, אשר זכה לתיעוד מפורט, " השתחררות עצמית בתוך מכל מים", נקשר בשרשראות ברזל והוחדר כבול באזיקים אל תוך מכל גדול מלא מים. לפני שהורד למים, ביקש מחברי ועדת המומחים ושל החוקרים אשר באו לבחון ולהתרשם מהפלא ששמו הודיני, כי יערכו חיפוש מדוקדק בגופו ובלבושו. הם אכן עשו כבקשתו ואישרו כי אין הוא מחביא מפתח או כל חפץ ... עקרונות הלמידה. אנו לומדים לבצע פעולה כל שהיא ברגע שאנו מקבלים היזון חוזר (פידבק) עם איכויות של חיזוק באשר לתוצאות הפעולה ותוך כדי זה אנו יכולים לבצע שינויים וויסות התנהגותי. זו למעשה הדרך בה למדנו לבצע את כל אותן פעולות יומיומיות שלנו. שליטה על הכאב. הטיפול בכאבים באמצעות ביופידבק מבוסס על העיקרון כי הרגשת הכאב אינה הרגשה אובייקטיבית ואחידה אצל כל המתלוננים, אלא בכל הרגשת כאב קיים מרכיב סובייקטיבי, דהיינו כל אדם חש את הכאב בצורה ועוצמה שונה. המרכיב הסובייקטיבי של הכאב מושפע משילוב של נתונים גופניים מולדים ונתונים הקשורים להצטברות האופן שחווינו אירועים בעבר; כלומר נתונים אישיותיים השונים מאדם לאדם. המחקרים העוסקים בטיפול בכאב באמצעות ביופידבק שהתפרסמו במהלך שנת 2007 הגיעו למסקנה שהצלחתו של טיפול כזה מתבטאת בעיקר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בהבחנה קטגורית - דיכוטומית קיצונית בין האני ובין הטבע (לטענתו "האדם נמצא מחוץ לטבע"). מן ההבחנה הראשונית הזו נגזרת, כמקרה פרטי, הבחנתו הקטגורית הדיכוטומית בין נפש וגוף. הבחנה זו נדרשה לו לשם הצגת בעיית גוף - נפש. ליבוביץ נקט בגישה רדיקלית, לפיה בעיה זו אינה - פתירה על ידי בני אדם. לדעתו לא נוכל להבין קשר בין תהליכים פיזיים שהינם אובייקטיביים ושייכים ל"רשות הרבים של ההכרה" לבין תהליכים נפשיים שהינם סובייקטיביים ושייכים ל"רשות היחיד של ההכרה". ובלשונו של ליבוביץ': "אנו מבינים שלא נוכל להבין" רציונלית את עצם קיומו של הקשר שבו אירוע נפשי מחולל אירוע פיזי - ולהפך, וכן לא ניתן להבין הצמדה סינכרונית מתמדת בין אירועים נפשיים לאירועים פיזיים ללא הבנת הסיבה הראשונה שחוללה הצמדה זו. מכאן שכל חשיבה על קשר שכזה מובילה לאנטינומיות ולפרלוגיזמים. לדעתו אי ההבנה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא אובייקטיביות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אובייקטיביות, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אובייקטיביות, איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, מאמן למציאת עבודה, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לקשב וריכוז, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי לבני נוער, טיפול אישי מומלץ, מומחה בנושאי אובייקטיביות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2383 שניות
עכשיו 25_08_2019 השעה 14:17:41
wesi4