... , שמערער גם את הביטחון העצמי של האדם ביחס לעצמו . למה הכוונה? הכוונה היא כי באמת הדבר הטוב ביותר שיכול לעשות האדם עבור עצמו, הוא
לאהוב את עצמו מבפנים. דהיינו
שהאהבה עצמית של האדם לא תהיה תלויה בדברים חיצוניים אלא אך ורק בעצמו ובנפשו. אך מה קורה כאשר האדם מחמת חוסר ישוב הדעת לא
אוהב את עצמו מספיק מבפנים? במקרה כזה הוא צריך להתחיל לקבל תשומת לב והערכה מבחוץ. ואז מה הוא עושה? ואז הוא מתחיל לבדוק במה הוא טוב יותר חיצונית מאשר אנשים אחרים, כגון ... שבגללה האדם צריך להעריך את עצמו היא חיצונית. ואז כמובן התופעה מתפשטת, דהיינו יותר ויותר אנשים מתחילים להעביר את מוקד היצירה של
האהבה העצמית מבפנים לבחוץ. דהיינו במקום שכאשר חסר לאדם מצב רוח, במקום שהוא ילך לקרוא איזה ספר / לעשות חשבון נפש ולהירגע, כי באמת הכל בסדר, במקום זה האדם מתחיל להתרגל ... לך להיות פחות מאושר ממה שיש לך כרגע ולגרום לך להאמין שאם רק תקנה... ורק יהיה לך... החיים יהיו טובים יותר, מבחוץ כמובן! לא שאתה
תאהב את עצמך יותר מבפנים, אלא שהשכנים שלך יעריכו אותך יותר, כי לך יש ולהם אין. או לחלופין, איך בכלל אתה מעיז שלא יהיה לך משהו שיש לשכנים שלך. אתה חייב שיהיה את זה גם ... שהם כמובן הסביבה והתקשורת שבהן האדם מוקף, כל הדברים האלו גורמים לו לאדם להתחיל לחפש כבוד. דהיינו הם עוזרים לאדם לשכוח להיות מסוגל
לאהוב את עצמו כפי שהוא, כי הרי הם כל הזמן מספרים לך שרק אם יהיה לך, רק אז תוכל באמת ליהנות מהחיים. וכל הדברים האלו מטשטשים את דעתו של האדם והופכים אותו מאדם חופשי, ... הוא השכל שלו. ואפילו טיפה אחת מהשכל שיש לאדם, אפילו הנקודה הקטנה ביותר של השכל, יכולה לעמוד מול כל העולם כולו! ומי שרוצה להתחיל
לאהוב את עצמו יותר, עליו לעשות חשבון נפש ולהשתדל בכל כוחו לפעול מתוך ישוב הדעת ולא מתוך הרגל. כי ההרגל הוא אם כל חטאת, דהיינו שהאדם אינו חושב אלא פועל מתוך שינה ...