... במשל זה ניתן לזהות תבנית בה תחילה מוצגת תיזה, לאחר מכן תיאור המשל, כאשר במהלך העניינים מוצג שיקול אחד הגיוני ושיקול אחד
אבסורדי, אחר כך הצגת הפעולה נכונה, ולבסוף חזרה על התיזה והוספת מסקנה. I. התיזה ... אעשה מאמץ בידי ורגלי ואשחה לגדה הבטוחה. האדם פועל בהתאם על פי שיקול הגיוני ומעשי וחוצה את הנהר לגדה השנייה. IV. השיקול
האבסורדי - משהגיע לגדה השנייה הוא שוב מהרהר: 'הרפסודה הייתה לי לעזר רב, נניח ... תורת 'לא אני' או 'לא עצמי'. גם כאן נראה מבנה רטורי דומה למשל הקודם - בהתחלה התיזה, אחר כך תיאור מהלך עניינים והפניית שאלה
אבסורדית לתלמידים הנענית בשלילה, תיקון והסבר ולבסוף חזרה על התיזה. התיזה - כל מה שאינו שלך, נטוש אותו. תיאור מצב - אנשים נושאים ענפים וזרדים ושורפים אותם בחורשה. שאלה
אבסורדית - 'האם תחשבו: אנשים נושאים אותנו או שורפים אותנו? ' תיקון והסבר - ...